Permalänk

Unikt CoolerMaster Chassi

Hej!

Jag lägger nu upp bilder på mitt CoolerMaster chassi som bara ligger och dammar.

Vet inte vad det är för chassi, vet inte heller om det är så unikt som killen sa som jag fick det utav.

Någon här på SweClockers kanske vet lite mer om det?

Unikt CoolerMaster Chassi

Permalänk

Såg nu att det vart lite oklara bilder, men har tyvärr inte tillgång till en annan kamera än den jag har i nuläget(iPhone kamera 4an).

Något som kanske man ska säga är att den har en 120mm fläkt på baksidan för utblås,
7 pci platser
5 hårddisk platser(innuti chassit).

Permalänk

Cooler Master Cavalier heter chassit ifall du undrar.

Unikt? Nej. Sällsynt? Inte en aning.

Permalänk
Medlem

Min polare hade ett sånt chassi. Tror det var nog en OEM dator faktiskt. Fast utan mätaren.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem

Har ett chassi som är rätt så likt

Cooler Master Cavalier 3 heter iallafall det som jag har om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Just din modell heter Cavalier 1 ( CAV-T01-UW ).

Hade gärna sett lite bilder på insidan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var lite coolt faktiskt, då det ändå är lite ovanligare än tex ett jävla R3 chassi
Gärna fler bilder, funkar decibelmätaren tror du?

Permalänk

Lägger upp mer bilder imorgon, om insidan!

Kan sätta in lite komponenter och se ifall decibellmätarn fungerar!

Permalänk

Uppdaterade galleriet nu, med bilderna på insidan... märkte att det finns runt 2 cm på baksidan också, om man nu ska dra kablar, men då är frågan.. hur? hehe.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte va Cavalier 2 du hade.

Den ser lika dan ut fast liggande desktop.

http://intranet.coolermaster.nl/mktfiles/1149670190Cavalier2....

http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/cavt02uwc01.jpg

Hade passat bra till samman med resten här hemma som HTPC chassi.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

kan bli riktigt coolt det där, måla svart på insidan eller vitt om det så passar bättre och skär upp några kabeldragningshål så.

Permalänk
Medlem

Köpte ett sådant i svart-lila, utan mätaren, från komplett för en herrans massa år sedan

Det är inget vidare att ha stora grafikkort i, för det första så håller inte plastclipsen uppe vikten av ett riktigt kort, för det andra så går det inte att få in/ut hårddiskarna med grafikkortet (eller hälften av kablarna på moderkortet) på plats.

Den rullningsbara knappen är en volymkontroll.

Trevlig låda att kolla på, men mindre kul att meka i är väl mitt betyg

Permalänk

har ett liknande som är liggande.