I maj smäller det!

Permalänk
Medlem

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Permalänk
Medlem

Kör varken fps eller online multiplayer-spel, men D3 är givet

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfi:

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Hört talas om begreppet beta? Grafiken var dessutom begränsad till medium under betan på grund av att motorn inte är färdigoptimerad för hårdvara än. lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Ah, there it is! Du lockar till dig en del flame i onödan när du "dissar" ett spel i en genre du inte ens letar nytt i utan att säga varför
Att inte ha lust att spela ett nytt spel för att man tycker om det man har anser jag är en fullgod anledning att inte bry sig, men det kommer alltid dyka upp de som tycker att ALLA måste vara eld och lågor över deras efterlängtade spel.

Ahh någon som förstår Fler sådanna här ljushuven behöver vi!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Om du inte vet vilka grafikinställningar folk haft när de filmar kan du inte direkt göra en sådan obeservation och dra några direkta slutsatser, sedan är det väl även en fråga om smak men att gå från

Citat:

youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt

till

Citat:

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.

när många som spelade de just påpekade hur vackert det var m.m. det luktar troll.

Jämfört med det jag sett av TERA tycker jag inte skillnaden är extrem utan bara olika art-styles (inget MMO kör med BF3 nivåer då det inte är praktiskt), det var dock ingen annan begränsning grafiskt sett än att det inte var några high-res character textures med vad jag vet, sedan är det även bilder från det absolut första öppna beta eventet, TERA om jag inte minns fel har redan ett release datum (typ maj eller så?) som är rätt nära GW2 har en del kvar innan det kommer.

Att du sedan inte gillar GW2s art-style eller inte är intresserad av det, det är helt upp till dig men kommentarer som "GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut." gör bara att folk blir irriterade.

Angående svävandet har du nog rätt, det är en kvarleva från GW1 motorn skulle jag gissa, minns inte exakt varför men det är en anledning till det (har för mig att det är något med collision detection och att minimera dem för att det inte ska krävas en high-end dator) och troligen kommer det vara som i GW1 att de fixar det så man bara kan se det på vissa få platser om man drar ner kameran i golvet men du kommer säkert kunna hitta platser där du kan se det, som sagt GW2 håller fortfarande på att utvecklas, vissa NPCs även i områdena för betan funkade inte alls för de typ inte hade någon AI m.m. anledningen till att få siter visade detta är just att det är en beta, allt är inte klart och att dömma ett spel efter något som inte är klart och med 99,99999% säkerhet inte kommer vara så vid release är bara väldigt dumt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag kör TERA closed beta just nu och älskar det spelet Blir garanterat ett köp!
Diablo 3 lär jag också hinna spela lite då och då som omväxling.
Guild Wars 2 verkade väldigt intressant då jag kollade på någon snygg film för några månader sedan men när jag tittat på gameplay filmer senast så verkar grafiken inte lika snygg och spelet rätt "platt". Inväntar recensioner på spelet innan jag bestämmer mig. Dock är jag inte en person som normalt kan spela olika MMOs parallellt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Beta har inte high/ultra grafik ännu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Haha dagens facepalm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ahh någon som förstår Fler sådanna här ljushuven behöver vi!

Ja de klart man spelar vad man vill, men du vet själv att du kommer bli flamad när du är negativ mot nåt andra gillar. Skippa nästa gång att kommentera alls om du bara ska säga nåt negativt som du mycket väl själv visste sku ge dig uppmärksamhet.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Vad jag har sett av Guild Wars 2 så ser det ut som ett MMO vilket jag redan spelar så =/

Jag är fortfarande nyfiken på vilket MMO du redan spelar som du anser är samma som GW2?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

GW: Ja troligtvis. Ska iaf ge det en chans.

D3: Definitivt, har man spelat diablo i omgångar sedan 96 (eller minns jag fel att det var då d1 kom?) så ser man självklart fram emot detta. Bara hoppas att d3 lever upp till förväntningarna.

Tera: hm, nej jag tror inte det. Orkar inte med ett nytt MMO i den stilen i nuläget.

Spelar just nu EvE, Bf3 och Skyrim.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Haha dagens facepalm..

Har förstått att ni tycker det.
Men jag håller fortfarande fast vid att spelets animationer osv inte är helt okej.
Tycker wow verkar ha bättre animationer tillochmed.

Men vi prioriterar väl olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Har förstått att ni tycker det.
Men jag håller fortfarande fast vid att spelets animationer osv inte är helt okej.
Tycker wow verkar ha bättre animationer tillochmed.

Men vi prioriterar väl olika saker.

Jo, fast det är väl inte rättvist att döma ut ett spel på youtube klipp innan spelet ens går att köra i högre grafikinställningar

Och jo vi prioriterar olika saker, en del kanske väljer en film med bra bild medan en del kanske väljer en film med bra innehåll, själv föredrar jag den filmen med bra innehåll om du förstår vad jag menar:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Har förstått att ni tycker det.
Men jag håller fortfarande fast vid att spelets animationer osv inte är helt okej.
Tycker wow verkar ha bättre animationer tillochmed.

Men vi prioriterar väl olika saker.

Animationerna, vad exakt anser du är sub-par med dem? det enda jag själv anser varierar i kvalité är dialog scenerna fast där står det t.o.m. uttryckligen i hörnan "Work in Progress" så jag hoppas de polerar ut det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Animationerna, vad exakt anser du är sub-par med dem? det enda jag själv anser varierar i kvalité är dialog scenerna fast där står det t.o.m. uttryckligen i hörnan "Work in Progress" så jag hoppas de polerar ut det.

Just sånt som dialoger och filmsekvenser brukar vara bland det sista som poleras så det finns rätt goda chanser att det är fixat till release.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Kommer spela TERA och dissa GW2.

GW2 ser helt sinnessjukt dåligt ut.
youtube'ar man lite så ser man att grafiken inte är så awesome jämt, och att det ser ut som att karaktärerna svävar ovanför marken
när de springer. lol.

Längtar till diablo3 :)!

Tera ser ut som en dåligt LA2 kopia

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Tera ser ut som en dåligt LA2 kopia

Haha, jag brukar också tänka Lineage när jag ser klipp och bilder från Tera

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Haha, jag brukar också tänka Lineage när jag ser klipp och bilder från Tera

Är inte Tera byggt på stulen LA3 kod eller något? För mig jag läste något om det för länge sedan

Ah hitta det, 1.7miljarder dollar i skadestånd typ till NCsoft
http://www.mmocrunch.com/mmorpg-news/tera-developers-condemne...

tydligen åkte de ansvariga på fängelse med
http://news.mmosite.com/content/2010-01-29/2_billion_wons_ter...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Är inte Tera byggt på stulen LA3 kod eller något? För mig jag läste något om det för länge sedan

Ah hitta det, 1.7miljarder dollar i skadestånd typ till NCsoft
http://www.mmocrunch.com/mmorpg-news/tera-developers-condemne...

tydligen åkte de ansvariga på fängelse med
http://news.mmosite.com/content/2010-01-29/2_billion_wons_ter...

Det kan ju förklara saken

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Ja de klart man spelar vad man vill, men du vet själv att du kommer bli flamad när du är negativ mot nåt andra gillar. Skippa nästa gång att kommentera alls om du bara ska säga nåt negativt som du mycket väl själv visste sku ge dig uppmärksamhet.

Varför ska jag skita i det, jag bad inte om uppmärksamhet... Jag sa bara vad jag tyckte eftersom TS frågade så svarade jag. Det du antyder här är nästan att man inte får tycka som man vill?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

1. Gw2 kommer man spela iallafall tack vare deras dynamiska events och hur questerna är mer gjorda och deras ingen månadsavgift.

2. Diablo 3 kommer man kanske testa hos en polare, vet inte om jag kommer köpa det faktiskt, dock ser lite nice ut.

3. Tera, nej testade det under någon tidigare beta test och cbt 1 och det är för mycket asiatiskt drag över det.

Inte dem bästa argumenten men det är vad jag tycker och anser.

EDIT:
Fick ändra eftersom blev lite fel under punkt 1.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fronix:

Varför ska jag skita i det, jag bad inte om uppmärksamhet... Jag sa bara vad jag tyckte eftersom TS frågade så svarade jag. Det du antyder här är nästan att man inte får tycka som man vill?

Vad han syftar på är att man får vara beredd på att ta flame om man inte förklarar varför man inte tycker om ett spel och betonar att det är på grund av tycke och smak. Speciellt på ett forum som SweC reagerar folk väldigt snabbt på när man låter som om man konstaterar att något är dåligt som ett faktum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Varför ska jag skita i det, jag bad inte om uppmärksamhet... Jag sa bara vad jag tyckte eftersom TS frågade så svarade jag. Det du antyder här är nästan att man inte får tycka som man vill?

Drama queen? Inte att jag kommer svara på dig mer efter de här, men ja du får tycka som du vill. Skriv allt negativt du bara kan, jag sa bara de kändes onödigt att ens kommentera. Men självklart, du kan väl beskriva lite mer varför du ogillar de tre spelen lite mer. Vad trevligt de är och läsa.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

1. Gw2 kommer man spela iallafall tack vare deras dynamiska events och hur questerna är mer gjorda och deras månadsfria avgifter.

Ja det låter ju superkul att betala avgifter utan att få någon månad?

OnT så blir det givetvis ett D3 när det (till slut) kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnun:

Ja det låter ju superkul att betala avgifter utan att få någon månad?

Haha ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Påstår man att GW2 verkar dåligt så förstår man verkligen inte vad det handlar om. Om GW2 ens får med hälften av deras features så kommer det bräcka vilket MMO du än ställer det emot. GW2 är det första mmoet på väldigt länge som kommer med något nytt till genren!

Visst TERA leker med ett nytt stridssytem påstår dom, och jag kan ärligt säga att jag var lite nyfiken men efter att jag provat betan så är det samma lika igen. Iaf som caster, kör man melee så blir det en lite aktivare spelstil. Men att jämföra TERAs grafiska stil mot GW2 är ju skrattretande, TERA är ett asien mmo med en helt annan grafisk stil är GW2..

Gör om gör rätt och hoppas att Arenanet lyckas ro hem det här, så kanske vi får en frisk fläkt i mmomarknaden. Gör dom det så kanske bara kanske kan vi få något annat än WoW kloner på mmo marknaden hädanefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Barnspel.

Nämn ett "vuxenspel" i genren hack'n'slash RPG? Är sugen isåfall!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klantbo:

Påstår man att GW2 verkar dåligt så förstår man verkligen inte vad det handlar om. Om GW2 ens får med hälften av deras features så kommer det bräcka vilket MMO du än ställer det emot. GW2 är det första mmoet på väldigt länge som kommer med något nytt till genren!

Visst TERA leker med ett nytt stridssytem påstår dom, och jag kan ärligt säga att jag var lite nyfiken men efter att jag provat betan så är det samma lika igen. Iaf som caster, kör man melee så blir det en lite aktivare spelstil. Men att jämföra TERAs grafiska stil mot GW2 är ju skrattretande, TERA är ett asien mmo med en helt annan grafisk stil är GW2..

Gör om gör rätt och hoppas att Arenanet lyckas ro hem det här, så kanske vi får en frisk fläkt i mmomarknaden. Gör dom det så kanske bara kanske kan vi få något annat än WoW kloner på mmo marknaden hädanefter.

Jag är ett stort A-Net fan jag med, men du tar nog i lite för mycket ändå Vill man spela ett heavygrind MMO så är nog inte Guild Wars det bästa valet direkt. Däremot tror jag att majoriteten uppskattar lite mer variation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Drama queen? Inte att jag kommer svara på dig mer efter de här, men ja du får tycka som du vill. Skriv allt negativt du bara kan, jag sa bara de kändes onödigt att ens kommentera. Men självklart, du kan väl beskriva lite mer varför du ogillar de tre spelen lite mer. Vad trevligt de är och läsa.

Jag tyckte GW2 såg väldigt plastigt ut, vet inte varför men det bara kändes så. Sen är spelet nog lite för slött för min del, jag behöver lite snabba klick o.s.v. Efter att jag sett gameplay trailers så ser jag att det är väldigt realtid allt går rätt slött

Men att folk inte kan ta kritik på spel som de gillar är inte bra, man ska inte klanka ner på folk som kritiserar saker och ting. Även om jag vet att folk kommer ragea så borde väl ändå dom vara lite vuxna och kanske inte säga att jag är "Ett pucko som inte vet vad jag pratar om", jag har spelat spelet tidigare och det föll mig inte smaken då heller. Och jag har faktiskt ingen skyldighet att beskriva exakt varför jag inte gillar spelet

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Fast jag är inte ett fan av Arenanet, inte spelat GW1 överhuvudtaget men jag började läsa lite om GW2 och tyckte det lät intressant. Och OM dom får till mycket av det dom säger så kommer jag nog bli ett fan av Arenanet

Nej det är ju inge geargrind och det är det jag tycker känns fräscht, dom flesta mmoer på marknaden nu koncentrerar sig på geargrind. Om gw2 lyckas få till ett spelsätt som lockar folk att fortsätta spela utan geargrind, så öppnar det för alternativa sätt att bygga framtida mmoer. Även deras sätt att låta spelare i olika levels spela tillsammans i den öppna världen är också en sak jag ser fram emot att se om det kommer funka bra. Där jämför jag med SWGs skillsystem som gjorde att alla i guilden kunde göra det mesta tillsammans, och på så vis skapa ett socialare spel. Som det är nu med det vanliga levelsystemet, levlar man ju ifrån eller halkar efter kompisar och man får oftast springa själv tills endgame, detta gör att upptäckarglädjen försvinner och många stressar sig igenom spelet.