Act 3 försvinner?

Permalänk

Act 3 försvinner?

Hej!

Jag har råkat ut för ett problem i Diablo två gånger och undrar om det är någon annan som har råkat ut för samma problem och möjligtvis har en lösning på detta problem. Problemet är att när jag kommer till act 3 första questen(inferno), får en checkpoint, och sedan lämnar spelet och möjligtheten att välja act 3 försvinner. Det står att jag bara kan spela quest 10 på act 2, vilket är questen då man dödar Belial. Det är liksom lite jobbig eftersom jag då måste döda Belial en ytterliggare gång, när jag redan har gjort det t.ex. två gånger innan. Är det någon annan som har råkat ut för detta problem? Att en viss del som man har spelat eller kommit till försvinner? Kan tillägga att jag bara har klarat Belial co-op. Har det någon betydelse av något slag?
EDIT: Kan tillägga att det står att jag har tagit Belial i min profil.
Är väldigt tacksam för svar, då jag anser att detta är väldigt jobbigt och ett stort problem.
Fabiano Ferrari

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk

Du måste ju liksom ta questen gå ut och få checkpointen i början på nästa quest sedan är det fritt fram att skapa om games etc.

så du tar questen av tyriell på taken trycker townportal går ut ur gaten och tar höger och i i portalen får en checkpoint sedan skall saken vara biff;)

Permalänk
Skrivet av DotaPottan:

Du måste ju liksom ta questen gå ut och få checkpointen i början på nästa quest sedan är det fritt fram att skapa om games etc.

så du tar questen av tyriell på taken trycker townportal går ut ur gaten och tar höger och i i portalen får en checkpoint sedan skall saken vara biff;)

Tack för ditt svar Men grejen är den att jag har gjort det. Du kanske tror att jag är värsta nooben och ej vet hur en checkpoint ser ut men, så är icke fallet! Jag har ju liksom tänt några light of beacons och så...

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Har du gjort Quest 1-10 i act 2? Eller hoppat över någon quest? Där har du svaret isf.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Har du gjort Quest 1-10 i act 2? Eller hoppat över någon quest? Där har du svaret isf.

Jag kan välja alla quest (1-10), men dock kan jag bara välja "Begin quest" på vissa quests. Är det dem jag måste göra om?
Är grymt tacksam för svaret!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Hände mig på en annan karaktär också och har inte listat ut än vad det beror på heller. Har en wizzard i dagsläget som jag enbart kört act 1 på och fått checkpoint i act 3 med och den är kvar hela tiden så jag gissar på bugg från blizzards sida.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

asså om du har completat en quest i akt3 men du egentligen bara är på a1 så kommer du kunna skapa games i akt3 från den questen du completat.

Men om du fortf har detta problemet med aA1 kör bara klart första questen så kommer det lösa sig av sig självt. annars har min väg från min första komentar alltid fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabianoFerrari:

Jag kan välja alla quest (1-10), men dock kan jag bara välja "Begin quest" på vissa quests. Är det dem jag måste göra om?
Är grymt tacksam för svaret!

ahh, du måste göra klart alla quester

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

ahh, du måste göra klart alla quester

Aaaah! Så det är därför min waypoint försvinner i act4 hela tiden. Kollade nu och ser att jag fattas faktiskt en quest i act3 av någon anledning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Aaaah! Så det är därför min waypoint försvinner i act4 hela tiden. Kollade nu och ser att jag fattas faktiskt en quest i act3 av någon anledning!

There you go

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabianoFerrari:

Hej!

Jag har råkat ut för ett problem i Diablo två gånger och undrar om det är någon annan som har råkat ut för samma problem och möjligtvis har en lösning på detta problem. Problemet är att när jag kommer till act 3 första questen(inferno), får en checkpoint, och sedan lämnar spelet och möjligtheten att välja act 3 försvinner. Det står att jag bara kan spela quest 10 på act 2, vilket är questen då man dödar Belial. Det är liksom lite jobbig eftersom jag då måste döda Belial en ytterliggare gång, när jag redan har gjort det t.ex. två gånger innan. Är det någon annan som har råkat ut för detta problem? Att en viss del som man har spelat eller kommit till försvinner? Kan tillägga att jag bara har klarat Belial co-op. Har det någon betydelse av något slag?
EDIT: Kan tillägga att det står att jag har tagit Belial i min profil.
Är väldigt tacksam för svar, då jag anser att detta är väldigt jobbigt och ett stort problem.
Fabiano Ferrari

Du är helt enkelt underlevlad... du har mao avancerat fråm fortare än du har levlat... har hänt mig ett flertal gånge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Du är helt enkelt underlevlad... du har mao avancerat fråm fortare än du har levlat... har hänt mig ett flertal gånge...

Han är lvl 60 och det är Inferno vi snackar om så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Han är lvl 60 och det är Inferno vi snackar om så..

Och där sket sig min teori... hehehe... den stämmer dock om man blir boostad av nån annan när man själv inte är så hög i level...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Och där sket sig min teori... hehehe... den stämmer dock om man blir boostad av nån annan när man själv inte är så hög i level...

Men din teori stämmer väl bara om han försöker gå med i publika spel och inte om han försöker skapa egna? Alltså stämmer den inte även om han inte varit 60 och det inte rört sig om Inferno

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Men din teori stämmer väl bara om han försöker gå med i publika spel och inte om han försöker skapa egna? Alltså stämmer den inte även om han inte varit 60 och det inte rört sig om Inferno

Jag har råkat ut för att ha varit underlevlad och följt med ett public party in i en senare akt där jag ännu inte hade tillräckligt hög level för att kunna komma in på egen hand... och nej... jag var inte level 60...