Jag grät när jag fick mitt chassi

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Källa på det där tack.

http://www.fractal-design.com/?view=about&category=

Permalänk
Medlem

Det betyder bara att den är utvecklad i Sverige, inte byggd.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Näh, made in China precis som nästan allt annat i världen ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Jag längtade, jag jobbade HELA DAGEN, jag skuttade till coop forum för att hämta ut mitt chassi...

och sedan insåg jag att något var fel...

http://img440.imageshack.us/img440/382/img0720cp.jpg

HA HA

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem

ja,, det e ju d här som e problemet med barnarbete.. dom har ju fan ingen kvalitetskänsla *JOKE*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av xReverenDx:

ja,, det e ju d här som e problemet med barnarbete.. dom har ju fan ingen kvalitetskänsla *JOKE*

Skickades från m.sweclockers.com

Haha snälla inte mer, jag dör

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem

Ta och skriv detta i Fractal Design's egna tråd här så ska du få se att du får hjälp!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, det ligger nog en del sanning i att Fractal inte direkt har någon kvalitetskontroll. På brorsans R2 så funkade inte den medföljande fläktkontrollern, den gav fullt ös hela tiden, och hårddiskburen buktade ut på mitten så att vaggor med diskar kunde falla rakt nedåt emellan. Var dock bara att böja tillbaks.
När jag hjälpte polare att bygga i ett R3 så var det snett fram, samt att två av frontfästena var knäckta. Det satt dock ihop stadigt så han körde vidare med det så, inte hört att det varit något problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Det är överbelastade och underbetalade kineser som sätter ihop fractal, det är därför de har så bra priser. Låt er inte luras av att det är ett svenskt företag, i Sverige har de bara ett par stycken anställda...

För de som undrar står det made in China på mitt.

Permalänk
Avstängd

Lämna tbx och byt till en hel...

Hoppas du får rätt denna gång och inte en kopia som rek. av proffs testare runt om i världen Swedish Steel ska det vara
Du kommer förstå om du tittar på videon nedan hehehe...

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Ha en trevlig stund medan ni tittar....

Permalänk
Medlem

Skulle också gråtit Bara att skicka tillbaka till butiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Som sagt, RMA det och ta en R4 när du ändå är igång. Kolla recensionen så ser du varför

Ingår det frontpanel på R4an eller?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaBlack:

Lämna tbx och byt till en hel...

Hoppas du får rätt denna gång och inte en kopia som rek. av proffs testare runt om i världen Swedish Steel ska det vara
Du kommer förstå om du tittar på videon nedan hehehe...

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Ha en trevlig stund medan ni tittar....

Det där är den mest oprofessionella reviewn på hela internet. Jag blir så grymt arg när jag ser den. Han ägnar de första 4 minuterna av reviewn till att berätta att han och NZXT är ovänner och att han ska ge H2an ett nytt rövhål för han tycker att han har blivit illa behandlad av NZXT. Och det är vad han gör i hela resten av videon.

Jag äger båda chassina, och jag kan säga som så att dom är väldigt likvärdiga i helhet. Men bra på olika punkter. Han nämner det mesta i videon men han gör det på ett sätt som får H2an att låta riktigt dåligt och R3an riktigt bra. Vilket är falskt i båda fallen. Båda är mediokra chassin.

Fast den diskunionen hör inte hemma i denna tråden, vill någon ha min opartiska åsikt/jämförelse mellan dem så PMa mig eller något.

Jag vill bara säga att se inte den reviewn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Med betoning på "shit". Sämre kvalité för mindre pengar kan man ju hitta.

Ehh ja, du kan köpa ett noname chassi med sämre kvalité och lägre pris, vart vill du komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Jag längtade, jag jobbade HELA DAGEN, jag skuttade till coop forum för att hämta ut mitt chassi...
och sedan insåg jag att något var fel...
http://img440.imageshack.us/img440/382/img0720cp.jpg

Hur kan ledningen för Fractal design vara så jävla pantade att de inte ser över tillverkningen?
Jag skrattade när jag såg ditt fail chassi haha. (No offense, jag vill såklart att du får ett nytt! )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag har en front över Den har visserligen ingen IO panel eller ström-knapp x)

IO panel kommer med modekortet inte chassi men utan strömknapp kan det ju bli knapert att starta ^^

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av jaramillo:

Jag längtade, jag jobbade HELA DAGEN, jag skuttade till coop forum för att hämta ut mitt chassi...

och sedan insåg jag att något var fel...

http://img440.imageshack.us/img440/382/img0720cp.jpg

Hej,

Sådär skall det absolut inte vara. Då vi tyvärr inte kan hjälpa till i öppna forum måste jag be dig kontakta oss via vårt supportformulär på vår hemsida alternativt PM här så skall vi försöka åtgärda detta.

Permalänk
Medlem

Rensat inlägg utan att säga till eller?...

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Rensat inlägg utan att säga till eller?...

Läs inlägg 25!

Permalänk
Medlem

Kontakta butiken du köpt den ifrån. Få den utbytt ELLER:
Har du köpt den online har du distansköplagen på din sida. Du tyckte inte den uppfyllde dina önskemål och vill häva köpet. Köp sedan en annan produkt (R4 om du vill ha den istället). Du har 14 dagar på dig. Tyvärr får du betala returfrakten då.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Med betoning på "shit". Sämre kvalité för mindre pengar kan man ju hitta.

Hur tänkte du nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Läs inlägg 25!

Ögnade igenom innan jag skrev... missade helt

EDIT: Har också fått levererat ett söndrigt chassi fast det var från silverstone, det är lite som ett lotteri vad man får.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Borde skicka denna tråd till Fractals ledning.För detta är allt annat än bra reklam för dom.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av xReverenDx:

ja,, det e ju d här som e problemet med barnarbete.. dom har ju fan ingen kvalitetskänsla *JOKE*

Skickades från m.sweclockers.com

Det är tagit ur en artikel:P har den någonstans på datorn.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av fermia:

Borde skicka denna tråd till Fractals ledning.För detta är allt annat än bra reklam för dom.

Eftersom deras representant på forumet redan skrivit it tråden borde de redan känna till läget.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Det där är den mest oprofessionella reviewn på hela internet. Jag blir så grymt arg när jag ser den. Han ägnar de första 4 minuterna av reviewn till att berätta att han och NZXT är ovänner och att han ska ge H2an ett nytt rövhål för han tycker att han har blivit illa behandlad av NZXT. Och det är vad han gör i hela resten av videon.

Jag äger båda chassina, och jag kan säga som så att dom är väldigt likvärdiga i helhet. Men bra på olika punkter. Han nämner det mesta i videon men han gör det på ett sätt som får H2an att låta riktigt dåligt och R3an riktigt bra. Vilket är falskt i båda fallen. Båda är mediokra chassin.

Fast den diskunionen hör inte hemma i denna tråden, vill någon ha min opartiska åsikt/jämförelse mellan dem så PMa mig eller något.

Jag vill bara säga att se inte den reviewn.

Se videon och avgör själva för uppenbart så verkar denna person som säger att han äger båda ha svårt för engelskan ( sätt upp en video själv med båda side by side så kan vi se om du gört bättre)... Sedan har han testat andra chassin från NZXT och rekommenderat dem till tittarna som t.ex Phantom m.m.

Titta gärna på hans första NZXT H2 test så förstår ni varför han testar om denna...... Han testar dagligen chassi och att säga som personen i fråga sa "mest oprofessionella reviewn på hela internet" samt tolkar/uttrycker hans ord som rövhål visar på hur dåliga vissa är på engelska samt ser/tolkar saker på fel sätt....

OBS: Ett av de bästa testerna jag sett som visar noga hur saker och ting ligger till samt påpekar skillnaden på kvalite och hur genomtänkt Fractal R3 är....

Deras hemsida: http://www.overclock3d.net/
YouTube: http://www.youtube.com/user/TimeToLiveCustoms?feature=watch
Och videon i fråga: http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Andra NZXT tester OC3d: http://search.overclock3d.net/result.php?q=nzxt&cx=partner-pu...
Mer INFO ang R3 vs. H2: http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_f... Tips: Läs kommentarerna på sidan.....
PS: Till "personen i fråga" läs detta, testa med google översättning så det blir rätt denna gång;)

Tack för att ni är bäst FRACTAL jäntemot priser samt kvalite på era grejer.....
Riktigt bra genomtänkta chassin......

BETYG: 5/5 möjliga... på R3an

Permalänk
Medlem

Detta felet har även jag upplevt på ett fractal chassi. När vi fick lådan till oss, var de plast rör som fäster fronten
till framsidan av stommen av, alla samtliga det vill säga. Vad jag gjorde var att jag tog bilder på detta och skickade in till
företaget det köptes av, varav dom beordra mig att kasta lådan, och dom skicka ut en ny direkt. Jag reparerade sedan fronten.
Och hade två stycken, helt nya fina R3 Big towers. Lagade till mig, andra till vännen min som jag byggde åt. Sen gjorde jag av med burken någon vecka senare då den kylde dåligt.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

IO panel kommer med modekortet inte chassi men utan strömknapp kan det ju bli knapert att starta ^^

Jag syftar självklart på usb portarna och hörlurskontakterna som sitter där uppe på R3an, visste inte vad jag skulle kalla dem annat än IO panel, det är ju trots allt det det är

Skrivet av RaBlack:

Se videon och avgör själva för uppenbart så verkar denna person som säger att han äger båda ha svårt för engelskan ( sätt upp en video själv med båda side by side så kan vi se om du gört bättre)... Sedan har han testat andra chassin från NZXT och rekommenderat dem till tittarna som t.ex Phantom m.m.

Titta gärna på hans första NZXT H2 test så förstår ni varför han testar om denna...... Han testar dagligen chassi och att säga som personen i fråga sa "mest oprofessionella reviewn på hela internet" samt tolkar/uttrycker hans ord som rövhål visar på hur dåliga vissa är på engelska samt ser/tolkar saker på fel sätt....

OBS: Ett av de bästa testerna jag sett som visar noga hur saker och ting ligger till samt påpekar skillnaden på kvalite och hur genomtänkt Fractal R3 är....

Deras hemsida: http://www.overclock3d.net/
YouTube: http://www.youtube.com/user/TimeToLiveCustoms?feature=watch
Och videon i fråga: http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Andra NZXT tester OC3d: http://search.overclock3d.net/result.php?q=nzxt&cx=partner-pu...
Mer INFO ang R3 vs. H2: http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_f... Tips: Läs kommentarerna på sidan.....
PS: Till "personen i fråga" läs detta, testa med google översättning så det blir rätt denna gång;)

Tack för att ni är bäst FRACTAL jäntemot priser samt kvalite på era grejer.....
Riktigt bra genomtänkta chassin......

BETYG: 5/5 möjliga... på R3an

Först och främst, jag sa aldrig att han gör dåliga reviews över lag. Jag sa bara att just den reviewn är riktigt illa. (Lägg märke på att jag inte klagar på din svenska läsförståelse här även om det finns fog för det).
Och visst, jag må vara dyslektiker, men det gör inte att jag har svårt att förstå engelska. Berätta gärna för mig hur detta ska tolkas:

Citat:

(...) to make a full on video review. And pretty much, rip the black chassis a new one. So stay tuned guise, 'cause this is a personal one.

Sen sättet han uttrycker sig i resten av videon är inte opartiskt, vilket det måste vara för att vara en bra review.
Men notera att jag säger inte att H2an är bättre än R3an, skulle jag välja mellan dom så skulle det bli R3an. Men det chassit har en hög nackdelar med som han inte nämner eller som han av någon anledning har en annan åsikt om, vilket jag har svårt att förstå. T.ex. att R3ans bakpanel går på utan problem. Jag har fått ta av ljuddämpningen på min R3a för att på på plåten utan större besvär.
Han påstår att det är högre kvalitet på R3an än H2an. Vilket också är underligt för min H2a är grymt mycket robustare än min R3a. Sidopanelerna glider på plats bättre, dammfilterna glider på plats bättre. Bottenfiltret, det som alltid är dammigast, är näst intill omöjligt att få på plats på R3an om man inte lägger chassit ner. Medan det inte är något problem alls på H2an.
Men han är för upptagen med att påpeka fördelarna som R3an har över H2an för att komma ihåg att nämna sånt.

Fast som sagt, han nämner en hel del grejer i reviewn som stämmer också, som t.ex. att finishen på R3ans ljuddämpning är trevligare än H2ans och att hårddiskburen på H2an är helt och hållet ogenomtänkt.

Just det, det kom upp en review här på swec om R4an, du kan ju ta dig en titt. Allt som dom har förbättrats i R4an var saker som var dåliga i R3an. Du kommer märka att det ar ganska tunga punkter.

Och jag hade gärna gjort en review åt dig om jag hade haft kvar R3an i sitt originalutförande och hade haft dubbletter av mina komponenter. Men nu är det så att jag har gjort grova modifikationer på min R3a så det kommer inte hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

haha, hur fan är det ens möjligt

Fått 4 söndriga fractal chassi innan jag gav upp skiten och köpte annat, 0 skador på kartongerna men ändå sönder.

wat

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte riktigt meningen med tråden? Det är ju uppenbart att du bara ska skicka tillbaka!