Permalänk

Mitt Prodigy-bygge

Min dator, byggd i ett vitt Prodigy-chassi.

Specs:
i5 3570K
Asus P8H77-I
XFX Radeon 5770
4+4GB Crucial Ballistix Sport
120GB ADATA SSD
120GB OCZ SSD
OCZ Modxtreme 500W
Nzxt Sentry fläktkontroller

Rösta och kommentera gärna

Kommer snart:
Har beställt en Antec kühler 620 då Dustin körde rea på dem.

Mitt Prodigy-bygge

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snygg burk! dock inga bilder på byggandet=/ uppdatera om du har please!

Permalänk
Skrivet av melviz:

snygg burk! dock inga bilder på byggandet=/ uppdatera om du har please!

Byggde ihop den för några veckor sen, tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

blir alltid småsugen på köpa ett sånt är chassi när jag ser det, är så jäkla mycket bang för "platsen" de tar
Är det dubbla 140 man kan ha i fronten va? eller va det till och med 180mm fläkt fram

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Man kan ha en 230mm i fronten.

Permalänk
Skrivet av joshoa:

blir alltid småsugen på köpa ett sånt är chassi när jag ser det, är så jäkla mycket bang för "platsen" de tar
Är det dubbla 140 man kan ha i fronten va? eller va det till och med 180mm fläkt fram

2 stycken 120, men då kan man inte använda 5,25 platsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bara jag som fått ta till vinkelslipen för att få plats med nätagget i detta chassi?!
Båda hddburarna loss och bort med hela plattan mellan de två stora hålen för kablage...

Permalänk
Medlem

Fläkten fram suger från ventileringen på sidorna i fronten.

Skrivet av stukad_85:

Bara jag som fått ta till vinkelslipen för att få plats med nätagget i detta chassi?!
Båda hddburarna loss och bort med hela plattan mellan de två stora hålen för kablage...

Inga problem för mig iaf. http://www.sweclockers.com/galleri/9766-m-itx-server-v-2-bitf...

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av devour:

Fläkten fram suger från ventileringen på sidorna i fronten.

Inga problem för mig iaf. http://www.sweclockers.com/galleri/9766-m-itx-server-v-2-bitf...

Är väll för mitt nätaggs kablar sticker ut så förbaskat, Dock är det snyggt från ena sidan

Permalänk
Skrivet av devour:

Fläkten fram suger från ventileringen på sidorna i fronten.

Inga problem för mig iaf. http://www.sweclockers.com/galleri/9766-m-itx-server-v-2-bitf...

Medföljande fläkten suger väldigr lite luft från fronten, ska nog flytta den så att den blåser ner på moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom detta var ett budget bygge vad har du fått ge för hela burken?

Permalänk
Skrivet av DNA117:

Eftersom detta var ett budget bygge vad har du fått ge för hela burken?

Cirka 5800, men då har jag köpt saker som kan klassas som "onödiga" till exempel fläktkontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg att du körde asus p8h77, funkar det att överklocka med det kortet? :>

Permalänk
Skrivet av Dill_91:

Såg att du körde asus p8h77, funkar det att överklocka med det kortet? :>

Nej, överklockningmöjligheten är den största skillnaden mella h77 och z77

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Nej, överklockningmöjligheten är den största skillnaden mella h77 och z77

Skickades från m.sweclockers.com

ah, men läste nånstans att man ska kunna pilla på multipliern?

asfint bygge btw Fick tag i ett prodigy igår, så nu blire bygga i nästa vecka mer eller mindre samma setup som du!

Permalänk
Skrivet av Dill_91:

ah, men läste nånstans att man ska kunna pilla på multipliern?

asfint bygge btw Fick tag i ett prodigy igår, så nu blire bygga i nästa vecka mer eller mindre samma setup som du!

Det är just multiplern man kan pilla på med med z77. Tack, lägg gärna upp ett galleri sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Det är just multiplern man kan pilla på med med z77. Tack, lägg gärna upp ett galleri sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, jaja, då har jag verkligen inget att ångra. p8h77-i duger skitfint Galleri kommer!

Permalänk

Najs

Har också ett album med prodigy, dock lyser inte min onknapp. Allt fungerar som det ska och är prima men den lyser inte =(

Snyggt med controllern i fronten

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Najs

Har också ett album med prodigy, dock lyser inte min onknapp. Allt fungerar som det ska och är prima men den lyser inte =(

Snyggt med controllern i fronten

Tackar tackar! Maila bitfenix så kanske du kan få en ny lampa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gillar chassit! bra bygge:)

Permalänk
Skrivet av ezzu:

gillar chassit! bra bygge:)

Tackar! Är ändå inte helt nöjd, mycket större än jag behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Hur presterar datorn i spel?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Skrivet av jonataan.host:

Hur presterar datorn i spel?

Spelar inte så mycket, men klarar TF2 och Minecraft utan problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

I'd just like to interject for a moment. What you're refering to as Linux, is in fact, GNU/LInux, or as I've recently taken to calling it, GNU plus Linux. Linux is not an operating system unto itself, but rather another free component of a fully functioning GNU system made useful by the GNU corelibs, shell utilities and vital system components comprising a full OS as defined by POSIX.

Many computer users run a modified version of the GNU system every day, without realizing it. Through a peculiar turn of events, the version of GNU which is widely used today is often called ?Linux?, and many of its users are not aware that it is basically the GNU system, developed by the GNU Project.

There really is a Linux, and these people are using it, but it is just a part of the system they use. Linux is the kernel: the program in the system that allocates the machine?s resources to the other programs that you run. The kernel is an essential part of an operating system, but useless by itself; it can only function in the context of a complete operating system. Linux is normally used in combination with the GNU operating system: the whole system is basically GNU with Linux added, or GNU/Linux. All the so-called ?Linux? distributions are really distributions of GNU/Linux.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

I'd just like to interject for a moment. What you're refering to as Linux, is in fact, GNU/LInux, or as I've recently taken to calling it, GNU plus Linux. Linux is not an operating system unto itself, but rather another free component of a fully functioning GNU system made useful by the GNU corelibs, shell utilities and vital system components comprising a full OS as defined by POSIX.

Many computer users run a modified version of the GNU system every day, without realizing it. Through a peculiar turn of events, the version of GNU which is widely used today is often called ?Linux?, and many of its users are not aware that it is basically the GNU system, developed by the GNU Project.

There really is a Linux, and these people are using it, but it is just a part of the system they use. Linux is the kernel: the program in the system that allocates the machine?s resources to the other programs that you run. The kernel is an essential part of an operating system, but useless by itself; it can only function in the context of a complete operating system. Linux is normally used in combination with the GNU operating system: the whole system is basically GNU with Linux added, or GNU/Linux. All the so-called ?Linux? distributions are really distributions of GNU/Linux.

Jag använder en gnu/Linux dist, är du nöjd nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

Jag använder en gnu/Linux dist, är du nöjd nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bättre.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

I'd just like to interject for a moment. What you're refering to as Linux, is in fact, GNU/LInux, or as I've recently taken to calling it, GNU plus Linux. Linux is not an operating system unto itself, but rather another free component of a fully functioning GNU system made useful by the GNU corelibs, shell utilities and vital system components comprising a full OS as defined by POSIX.

Many computer users run a modified version of the GNU system every day, without realizing it. Through a peculiar turn of events, the version of GNU which is widely used today is often called ?Linux?, and many of its users are not aware that it is basically the GNU system, developed by the GNU Project.

There really is a Linux, and these people are using it, but it is just a part of the system they use. Linux is the kernel: the program in the system that allocates the machine?s resources to the other programs that you run. The kernel is an essential part of an operating system, but useless by itself; it can only function in the context of a complete operating system. Linux is normally used in combination with the GNU operating system: the whole system is basically GNU with Linux added, or GNU/Linux. All the so-called ?Linux? distributions are really distributions of GNU/Linux.

Att du orkar hålla på, vem bryr sig?

Skrivet av grottsten:

Jag använder en gnu/Linux dist, är du nöjd nu?

Vilken dist kör du?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NinjaFisk:

Att du orkar hålla på, vem bryr sig?

Vilken dist kör du?

Xubuntu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NinjaFisk:

Att du orkar hålla på, vem bryr sig?

1
2

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Fint bygge! Blir lite sugen själv faktiskt.
Hur är ljudnivån i chassit. Verkar inte som att det går in någon super tyst kylare i prodigyn, men lådan kanske håller en trevlig ljudnivå ändå?