Går inte att kopiera text !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

out of order

ur funktion, i oordning, i dåligt skick, trasig, mot reglementen, opassande

Jag är ingen datorexpert på skript mm
Så du behöver inte göra dig rolig på min bekostnad

Du har ju länkat två olika lösningar med steg-för-steg instruktioner. Om du säger att inget fungerar måste jag ju förustätta att du har provat det du länkat, och i så fall så är nog ditt firefox väldigt trasigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Du har ju länkat två olika lösningar med steg-för-steg instruktioner. Om du säger att inget fungerar måste jag ju förustätta att du har provat det du länkat, och i så fall så är nog ditt firefox väldigt trasigt.

Du kan ju reda ut detta då

tog bort rappakaljan, vill ju inte att forumet skall krascha

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Du kan ju reda ut detta då

SKRÄP

<span class="hps">You could</span> <span class="hps">sort this out</span> <span class="hps">then</span>

Så ser det ut om du gör som instruktionerna du länkade.

Skriv texten du vill översätta, markera den översatta texten, högerklicka på den markerade texten och välj "view selection source." Ta bort det överflödiga, har du en lång text så kopiera och klistra in i ett dokument och använd sök och ersätt.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag lyckas inte citera rätt, forumet reagerar konstigt på kodmassan så det blir blaj av det, Men:

(1) In a new tab, type or paste about:config in the address bar and press Enter. Click the button promising to be careful.

(2) In the filter box, type or paste clipb and pause while the list is filtered

(3) Double-click dom.event.clipboardevents.enabled to switch its value to false. You're done with this tab.

You might need to reload the Google translate page in order for this to take effect.

Jag tror också att du just slog nått sorts rekord i långt inlägg

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

vilket tålamåd ni har här inne, jag skulle gett upp med att försöka hjälpa trådskaparen för länge sen, verkar ju inte vilja testa nånting och blir typ sur på er som försöker hjälpa, man blir ju smått irriterad bara av att läsa tråden ._.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Hej
Jag hänvisade till dom sidorna, bara för att ni skall förstå att det inte bara är jag som har detta problem

Jag testade nu på min andra dator, som är helt nyinstallerat system på.
Där har jag också lagt in Firefox.
Samma problem där, det går inte att kopiera texten på Google Översätt.

Något måste ha hänt, men vad?

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

vilket tålamåd ni har här inne, jag skulle gett upp med att försöka hjälpa trådskaparen för länge sen, verkar ju inte vilja testa nånting och blir typ sur på er som försöker hjälpa, man blir ju smått irriterad bara av att läsa tråden ._.

Låt bli att läsa tråden då

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag hänvisade till dom sidorna, bara för att ni skall förstå att det inte bara är jag som har detta problem

Jag testade nu på min andra dator, som är helt nyinstallerat system på.
Där har jag också lagt in Firefox.
Samma problem där, det går inte att kopiera texten på Google Översätt.

Något måste ha hänt, men vad?

För att säkerhetsställa? Firefox var det FÖRSTA du installerade på den burken och inget annat program? (Kan utesluta att någon annat program ligger i bakgrunden och stör då).

När du högerklickar på den markerade texten, har du valmöjligheten att välja copy då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

När du högerklickar på den markerade texten, har du valmöjligheten att välja copy då?

Ja det ser ut som vanligt, men texten fastnar inte i urklippslagret liksom.
Skumt att jag har samma problem på två helt olika datorer !

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

Ja det ser ut som vanligt, men texten fastnar inte i urklippslagret liksom.
Skumt att jag har samma problem på två helt olika datorer !

http://img197.imageshack.us/img197/6959/17750726.jpg

Men funkar det med ctrl+c tills det börjar blinka?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Ja det ser ut som vanligt, men texten fastnar inte i urklippslagret liksom.
Skumt att jag har samma problem på två helt olika datorer !

http://img197.imageshack.us/img197/6959/17750726.jpg

Låter väldigt skumt då eftersom andra med Firefox inte verkar ha samma problem här på forumet

Har du testat att installera andra versioner av Firefox på datorn? En äldre version kanske fungerar istället.

Hur är det med firefox nuförtiden? Syncar den till något account? Kan det vara en syncning som är problemet då?

Javascript? (Eller kanske inte använder sig av de)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men funkar det med ctrl+c tills det börjar blinka?

Nej det funkar inte heller

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Har du testat att installera andra versioner av Firefox på datorn? En äldre version kanske fungerar istället.

Jag testade nu.
Först avinstallerade jag v.16 och la in v.9, men det hjälpte inte

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Hej
Jag fick ett svar från supporten på FF
Men jag skall ärligt talat säga att jag förstår inte vad han menar, det är alldeles för komplicerat

"
Chosen Solution

Hi TheTexan1984, this seems to be an incompatibility with the scripts on Google Translate. Three workarounds have been documented in this thread. To summarize:

Hold Ctrl+c

Holding Ctrl+c seems to bypass or overload the script. Hold Ctrl+c until the large textbox to the left starts flashing, which may take 5-7 seconds.

Disable sites from intercepting clipboard commands

You can prevent websites from intercepting and/or canceling cut/copy/paste actions by changing a setting in the about:config preferences editor. Unfortunately, this is a global setting, so if some site is doing something positive by intercepting and canceling or replacing your cut/copy/paste action, you will lose that benefit. Still, if this Google translate problem is a major issue for you, it's probably worth a try.

(1) In a new tab, type or paste about:config in the address bar and press Enter. Click the button promising to be careful.

(2) In the filter box, type or paste clipb and pause while the list is filtered

(3) Double-click dom.event.clipboardevents.enabled to switch its value to false. You're done with this tab.

You might need to reload the Google translate page in order for this to take effect.

Use a bookmarklet to copy the translation text

Instead of using Ctrl+c or right-click>Copy, you could use a bookmarklet -- a script that you save as a bookmark and click when you want to run it. This one is specific to the Google Translate site as of today (changes to the page could break it).

(1) Copy the following line of code (it's all one line):

javascript:void(window.prompt("Copy translation result (e.g., Ctrl+c Enter):",document.getElementById("result_box").textContent));

(2) Right-click the Bookmarks Toolbar and choose New Bookmark

(3) Paste the code in as the Location

(4) Name the bookmark as you wish (for example, CopyGoogTrans)

Now, to copy, instead of selecting the result text, click the bookmark and follow the instructions.

Någon som fattar vad han menar?
Hold Ctrl+c fungerar INTE

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Första metoden innebär att du måste ändra i about:config. Det är platsen där alla "funktioner" finns. Öppna en ny flik vid sidan om svaret du fick från supporten och skriv about:config i URL fältet och tryck på enter sedan trycker du på "jag lovar att vara försiktig". Här i kan du söka efter olika "funktioner" och ändra. Det som svaret menas är att du skall söka efter "dom.event.clipboardevents.enabled" sedan skall du ändra alternativet till false. Vilket man utför genom att dubbel klicka på alternativet så ändras det från true till false. Sedan när du har ändrat klart stänger du bara ner din öppna flik.

Som du kanske kommer förstå är about:config platsen där du ändrar funktionerna i Mozilla Firefox. Därmed vill jag till sist påpeka att inte ändra något annat som du inte förstår dig på innan du har läst på lite om hur det fungerar. Tydligen fungerar inte länken. Sök efter: Mozilla knowledge base
Mozilla knowledge base - all Firefox articles - Firefox FAQ - Configuring and customizing Firefox - about:config
Mozilla knowledge base - all Firefox articles - Firefox FAQ - Configuring and customizing Firefox - about:config entries

Andra metoden förstår jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Första metoden innebär att du måste ändra i about:config.

Tusen tack, nu funkar det när ja gjorde den där filen False.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Så lite. Hoppas du förstod vad jag ville beskriva. Tråkigt nog fungerar det inte att direkt länka till Mozilla knowledge base. Svaren på dem vanligaste frågorna finns på den sidan.

Permalänk
Medlem

Märkligt !

Hej

I går kväll så fick jag funktionen att fungera på min "vanliga" dator, men jag orkade inte starta min HTPC.
Men i dag så fungerade det även där, utan att jag behövde göra något !

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet inte om det kan vara sync funktionen, har inte koll på om den för över sånt här men det är inte omöjligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.