gjorde jag eller mcdonalds fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Mcdonalds främsta syfte är ju att snabbt leverera mat (och tjäna så mycket pengar som möjligt). Och de misslyckas de med också ganska ofta.

Nu har jag som sagt slutat helt att gå på mcdonalds men tidigare så beställde jag alltid special orders utan vissa standard"pålägg" så att de tvingades göra nygrillad hamburgare. Det går ju tyvärr inte o göra med mcnuggets eller pommes.

Går inte med nuggets nej, men för pommes är det bara att be om osaltade pommes och salta de själv så ska du se att du alltid får helt nya.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har märkt att sämsta maten får man alltid på snabbmatställen i större städer. Sthlm och Gbg är dom sämsta ställena jag ätit på mcdomalds hitils medans i mindre städer brukar det vara utmärkt, snabb service, varma frasiga strips, nygjorda burgare som ser "hyffsade ut", behöver man vänta på något så kommer dom ut med det till bordet

Själv tycker jag du är fjantig. Såg inte salladen dålig ut eller luktade unket så har du inget att klaga på. Tiden är inte satt så att exakt klockslaget det skulle slängas på så börjar det gro magsjukemonster i salladen. Det finns marginaler på det, ganska långa.

Överlag gnäller folk för mycket på skitsaker, ställ upp för mänskligheten istället för att gnälla, ta bort din jävla bricka efter dig!

Ät inte där om ni tycker det är så dåligt. Själv bor jag i en mindre stad och här är personalen och kunderna trevliga och skötsamma, då är maten också god och restaurangen snygg.

Permalänk
Medlem

Är inte McDonalds kända för att servera gårdagens retter? Därför man käkar på antingen MAX eller Burger King!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkorna:

Har märkt att sämsta maten får man alltid på snabbmatställen i större städer. Sthlm och Gbg är dom sämsta ställena jag ätit på mcdomalds hitils medans i mindre städer brukar det vara utmärkt, snabb service, varma frasiga strips, nygjorda burgare som ser "hyffsade ut", behöver man vänta på något så kommer dom ut med det till bordet

Själv tycker jag du är fjantig. Såg inte salladen dålig ut eller luktade unket så har du inget att klaga på. Tiden är inte satt så att exakt klockslaget det skulle slängas på så börjar det gro magsjukemonster i salladen. Det finns marginaler på det, ganska långa.

Överlag gnäller folk för mycket på skitsaker, ställ upp för mänskligheten istället för att gnälla, ta bort din jävla bricka efter dig!

Ät inte där om ni tycker det är så dåligt. Själv bor jag i en mindre stad och här är personalen och kunderna trevliga och skötsamma, då är maten också god och restaurangen snygg.

Bara i Sverige personalen på dem större McDonald's verkar vara så extremt ovilliga att faktiskt göra sina jobb. Har inte haft problem i varken Bangkok eller Chiangmai, grejerna görs alltid på beställning, alltid nya pommes, kolsyra i läsken. Dem plockar undan brickorna utan att gnälla, även om du sitter kvar men har ätit färdigt.

Kunden ska inte behöva plocka undan efter sig på en restaurang, då kan man lika bra köpa med sig och äta hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Herregud! Du har satt två punkter i ovan inlägg. De andra två kan inte räknas då du satt dom på fel ställe. Jäkligt svårt att förstå ditt inlägg på grund av det.

OnT: Man kan knappast förvänta sig att det är top notch på Donken. Man får vad man betalar för.

Jag får en dagens lunch för 65 spänn vilket är mindre än vad ett mc meal kostar och även bättre för den delen, så nä man för inte alltid vad man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Du skriver som en kratta. Jag har svårt att tro att McD tar dig på allvar.

Dessutom finns det väl för fan större problem att bry sig om, hur orkar du ens lägga energi på det?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gling:

Du skriver som en kratta. Jag har svårt att tro att McD tar dig på allvar.

Dessutom finns det väl för fan större problem att bry sig om, hur orkar du ens lägga energi på det?

så jag ska inte bry mig nästa gång då för att det finns andra större problem? ok då

jag ger upp då jag gjorde fel då

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Bara i Sverige personalen på dem större McDonald's verkar vara så extremt ovilliga att faktiskt göra sina jobb. Har inte haft problem i varken Bangkok eller Chiangmai, grejerna görs alltid på beställning, alltid nya pommes, kolsyra i läsken. Dem plockar undan brickorna utan att gnälla, även om du sitter kvar men har ätit färdigt.

Kunden ska inte behöva plocka undan efter sig på en restaurang, då kan man lika bra köpa med sig och äta hemma.

Jo, fast där ser det lite annorlunda ut på arbetsmarknaden än hur det gör här i Sverige. Här i Sverige så tycker jag man kan hjälpa dom stackare som slavar för 70 kr/h bakom disken och måste stå ut med gnälliga tanter och gubbar genom att ta bort brickan efter sig. Det enda som händer om man inte gör det är att personalen får skit för ett dåligt jobb. dom måste jobba hårdare och du får sämre service.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

så jag ska inte bry mig nästa gång då för att det finns andra större problem? ok då

Man kan absolut bry sig om saker även om det finns andra värre/strörre problem. Det är ologiskt att inte få bry sig om problem som är lite mindre än världens för närvarande största problem ;). Men det här är ett ickeproblem från början.
Livet går inte ut på att bli så känslig som möjligt. Finns bara förlorare i den tävlingen.
Börjar man leta småfel blir livet bara jobbigare i onödan...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ang. Mjuka och kalla pomme. Gör som jag, beställ pomme utan salt, sen häller du på eget salt istället sjukt mycket godare med precis nygjorda pomme

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Då få verkar ha en aning om vad de talar om kan jag inflika att salladens hållbarhetstid på 8 timmar är en sekundär hållbarhetstid. Salladen kommer alltså från en påse, vars innehåll väger 480 gram. Den primära hållbarhetstiden är längre än åtta timmar.

Det som skett på McDonalds är att hela, eller en del av, påsens innehåll har bytt förpackning och fått kortare (...) hållbarhetstid. Salladen du fick, som var "8 timmar gammal" kan lika gärna ha haft ett utgångsdatum 5 dagar senare.

En jämförelse:
Du köper ett fräscht salladshuvud i matbutik. Dagen efter väljer du att skära upp den till en sallad. Givetvis lägger du i fyra körsbärstomater och Caesarost. Du lägger den i en matlåda, åker till jobbet och stoppar in den i kylen. På lunchen tänker du precis börja äta när du kommer på att den är 18 timmar gammal. Du slänger den och känner dig nöjd över all skit din mage slapp uppleva. Du gör fel.

Skulle även salladsbasen göras på beställning skulle den här tråden istället ha handlat om lång väntetid. Pommes, å andra sidan, är väldigt viktig att den inte är äldre än 7 minuter (från den tid att den friterats) och att den äts direkt. Beställer man att ta med kan man _aldrig_ räkna med fräsch pommes. Friterade produkter degenererar i fruktansvärd hastighet.

Du har två alternativ. 1) Mat som har flyttats från en kyl till ett kylskåp som fortfarande ligger inom hållbarhetstiden är inte gammal. 2) Ät inte Mcdonalds.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Zzcool du har absolut inte gjort fel utan du är en kund som upptäckt att företaget brister i vad de utlovat. Det bästa du kan göra är att kontakta restaurangchef/ansvarig varje gång det inträffar och påpeka/klaga och kräva ersättning för det inträffade. Om du inte känner att du får gehör för dina klagomål så bör du helt enkelt byta restaurang. Du har fått jättemånga tips i tidigare svar/inlägg.
Eller varför inte göra egna hamburgare/sallad/pommes. Det är jättemums o göra mat själv

Permalänk
Medlem

ser inget fel. så "bäst före" tiden var tio minuter efter det att du köpte den. Då faller den ju inom gränsen för vad de har satt upp som regel. Om de inte skulle följa reglerna skulle de ju lika gärna kunna ändra regeln till vad nu tiden var som du fick den på. Då skulle du förmodligen klaga om du fick den tio minuter innan den också. Så går det runt runt runt i en spiral tills folk ska kräva nygjord mat hela tiden.

Vill du ha gjort-på-order ska du gå till Max.

jämför med att du handlar i affären. En vara som har ett Bäst Före datum som går ut om tre dagar. Borde butiken ta bort den från hyllan? Givetvis inte. det är ju bara svinn att kasta bort tjänlig mat

Permalänk
Medlem

Luktar/smakar den konstigt? Ät inte, annars ät.
Vem katten bryr sig om bäst före datum, det är bara uppskattade gränser.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Det där med att hamburgen skall slängas 10 minuter efter den tillagades. Det är väl för bövelen bara att slänga hamburgaren om tiden passerat och du inte hunnit äta upp den. Om du tror att det kommer att hända något farligt dvs.

Permalänk

Ät på MAX.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om någon redan har kommit med detta tipset, men vill du ha nygjorda pommes så kan du beställa utan salt, då får de göra en ny sats åt dig sen är det bara att salta efter eget behag.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk

Hej!
Jag jobbar på McDonald´s och jag kan först och främst säga att salladen var absolut ätbar. Vi förvarar varorna i kylar, då är dom brukbara i kanske 4-5dygn. När man gör en ceasarsallad andvänds sallad från kylen från en påse, och plockas ihop i lådan kunden får. Påsen med salladen försluts igen och är helt brukbar fortfarande i 4-5 dygn. Ceasarsalladsbasen (lådan med sallad som kunden får) tidmärks med 8 timmar. Fråga mig inte värför detta är så, att salladen som fortfarande är försluten i påsen har ett dygn kvar innan den skall slängas och salladen i lådan (som också står i samma kyl) är tidmärkt med 8 timmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

Jag säger så här du skulle ha nöjd dig över mitt svar. Det är synd att man skälv inte kan låsa sin egna tråd när man anser att man fått svar på tilltal, eller är nöjd över ett svar. Sweclockers är ett forum för tyvär alla åldrar och alla har olika uppfattningar om saker o ting. Vissa svar i den här tråden ser man hur gammla dom är och många svarar o lägger in sanslösa komentarer hela tiden, och inget man kan rå för, Och sen skyller vissa på det är man med i leken får man leken tåla. Jag har varit i detta forum under flera tillfällen och läst många inlägg och alla trådar är det någon som förstör i.

Jag står upp till att du borde ta detta med Mc donald istället för oss för här ger det inget mer en att det slutar med att man blir klandrad för att man ställer en vänlig fråga. sen slutar det dessutom med att någon missförstår och påstår att man varit otrevlig osv. Men det är ju direkt sweclockers elit lag man får skit svaren ifrån.

Jag hoppas det ordnar sig för dig i allfall.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem

Din sallad hade nog varit precis likadan även om det hade stått en annan tidpunkt på lappen. Skillnaden är gissningsvis att ingridienserna hade legat var för sig i kylskåpet istället för att ligga kylda tillsammans, du märker alltså antagligen ingen skillnad alls.

Permalänk
Avstängd

eftersom många tycker fel om mig eller bortskämd etc så ger jag upp den här diskutionen

sen vet jag självklart att salladen inte var dålig tyvärr så luktate jag på den och kände något samt att jag redan hade tappat aptiten det jag kände var säkert bara något jag inbillade mig men efter vad jag betalade för den så tycker jag helt enkelt det var fel att få den med en etikett där det står att den ska slängas 10 minuter efter att jag får den

det är iallafall det jag tycker men jag ger nu upp eftersom det är inte speciellt kul att läsa alla svar jag får

förlåt för att jhag gjorde den här tråden och helt enkelt brydde mig om detta ville veta och nu vet jag

Permalänk
Medlem

Lärdomen för dig blir ju iaf att du inte kan förvänta dig att få medhåll från alla i alla situationer. Samt att internetforum inte är det bästa ställe och föra en seriös diskussion heller för den delen.
Tänk på att aldrig be om ursäkt för den du är. Stå upp för dig själv och dina åsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

(edit) förklara varför jag gjorde fel eller varför dem gjorde fel eller varför båda gjorde fel)

för det första så vet jag inte om den här tråden passar här men läste runt och ser inget om att man bara ska posta om dator saker

iallafall

jag köpte en ceasar sallad för 50.kr från mcdonalds för drygt en vecka sedan till min hamburgare

och när jag fick den så stod det på etiketten slängs 10 minuter efter att jag hade fått den hade 10 minuter på mig att äta upp den innan den skulle enligt etiketten slängas salladen var också över 8 timmar gammal inget jag förväntar mig för 50.kr

kontaktade mcdonalds om detta dem verkade inte bry sig men efter många om och men med en person på deras fb sida som sa att jag skulle maila dem så fick jag till slut en kupong på 39.kr

efter detta så nämnde jag att jag också brukar få mjuka pommes frites eller kyckling som inte är knaprig så jag frågade om jag kan säga till att jag vill ha maten nygjord och om jag kunde maila dem

fick då detta svaret

McDonald's Sverige

Nu har du fått ett menykort för en produkt som egentligen inte var något fel på. Men ring restaurangen om det skulle hända igen och återigen, äter man inte maten direkt tappar den kvaliteten, speciellt friterade produkter.

var det dem eller jag som gjorde fel?

vet sen självklart att en sallad håller längre än 8 timmar men tappade ändå aptiten efter det jag betalade så jag åt den aldrig

vill veta vad andra tycker om detta eftersom jag känner mig lite dålig av det dem sa till mig det jag tycker är att om det står att den ska slängas 10 minuter efter att man får sen så har dem gjort fel sen tycker jag också att man ska få den färsk och nygjord är ingen nyttig person köpte den enbart pågrund av smaken anledningen att jag tycker att man ska få den färsk är pågrund av priset man betalar för den och inte 8 timmar gammal

Du gjorde fel

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

Vem som gjorde fel?

Du fick en sallad som de, enligt egna regler, ska servera tidigare. Du fick kompensation för denna.

Du är inte nöjd med din pommes och kyckling men klagade aldrit på plats så att personalen faktiskt kunde se din mat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas_skane:

Vem som gjorde fel?

Du fick en sallad som de, enligt egna regler, ska servera tidigare. Du fick kompensation för denna.

Du är inte nöjd med din pommes och kyckling men klagade aldrit på plats så att personalen faktiskt kunde se din mat.

använder drivein varje gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag köpte en ceasar sallad för 50.kr från mcdonalds för drygt en vecka sedan till min hamburgare

och när jag fick den så stod det på etiketten slängs 10 minuter efter att jag hade fått den hade 10 minuter på mig att äta upp den innan den skulle enligt etiketten slängas salladen var också över 8 timmar gammal inget jag förväntar mig för 50.kr

[...]

efter detta så nämnde jag att jag också brukar få mjuka pommes frites eller kyckling som inte är knaprig så jag frågade om jag kan säga till att jag vill ha maten nygjord och om jag kunde maila dem[...]

Du har överreagerat på ett icke-problem som antagligen bottnar i en okunskap om vad MCs rutiner och hantering egentligen innebär för kvalitén.
1) Bäst före tiden sätts med god marginal. Du kan alltså äta din sallad långt senare än angiven tid utan risk för ohälsa. Detta har redan nämnts i tråden.
2) Att dina pommes frites blir alltid mjuka är ju inte så konstigt. Du skriver att du alltid köper dina menyer via drive-in. Där har du svaret, pommes frites blir alltid mjuka när de stoppas i påse - oavsett om de är färska eller inte. Tror även detta redan nämnts.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kebab kan aldrig misslyckas. Stöd dina Turkiska grannar!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du har överreagerat på ett icke-problem som antagligen bottnar i en okunskap om vad MCs rutiner och hantering egentligen innebär för kvalitén.
1) Bäst före tiden sätts med god marginal. Du kan alltså äta din sallad långt senare än angiven tid utan risk för ohälsa. Detta har redan nämnts i tråden.
2) Att dina pommes frites blir alltid mjuka är ju inte så konstigt. Du skriver att du alltid köper dina menyer via drive-in. Där har du svaret, pommes frites blir alltid mjuka när de stoppas i påse - oavsett om de är färska eller inte. Tror även detta redan nämnts.

dem är inte alltid mjuka bara ibland

äter dem sekunden jag får dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkorna:

Jo du har nog rätt. Jag upplevde Burger King i Göteborg väldigt dålig, långsamma och inga höjdare till pommes,
medan McDonald's i Kungsbacka (ganska mycket mindre stad) ofta är snabba och har goda burgare/pommes.

Skrivet av blomqvist:

Då få verkar ha en aning om vad de talar om kan jag inflika att salladens hållbarhetstid på 8 timmar är en sekundär hållbarhetstid. Salladen kommer alltså från en påse, vars innehåll väger 480 gram. Den primära hållbarhetstiden är längre än åtta timmar.

Det som skett på McDonalds är att hela, eller en del av, påsens innehåll har bytt förpackning och fått kortare (...) hållbarhetstid. Salladen du fick, som var "8 timmar gammal" kan lika gärna ha haft ett utgångsdatum 5 dagar senare.

En jämförelse:
Du köper ett fräscht salladshuvud i matbutik. Dagen efter väljer du att skära upp den till en sallad. Givetvis lägger du i fyra körsbärstomater och Caesarost. Du lägger den i en matlåda, åker till jobbet och stoppar in den i kylen. På lunchen tänker du precis börja äta när du kommer på att den är 18 timmar gammal. Du slänger den och känner dig nöjd över all skit din mage slapp uppleva. Du gör fel.

Skulle även salladsbasen göras på beställning skulle den här tråden istället ha handlat om lång väntetid. Pommes, å andra sidan, är väldigt viktig att den inte är äldre än 7 minuter (från den tid att den friterats) och att den äts direkt. Beställer man att ta med kan man _aldrig_ räkna med fräsch pommes. Friterade produkter degenererar i fruktansvärd hastighet.

Du har två alternativ. 1) Mat som har flyttats från en kyl till ett kylskåp som fortfarande ligger inom hållbarhetstiden är inte gammal. 2) Ät inte Mcdonalds.

Bra info där!
Då vet man att man alltid ska börja med att äta pommesen först när man är på donken!

Permalänk
Medlem

har inte läst hela tråden men inte har McDonalds gjort något fel. inte du heller.
förstår inte meningen. vad är fel?

Visa signatur

Citera för svar!