ta bort den eviga poppuppen med Admin behörighet i win7

Permalänk
Medlem

ta bort den eviga poppuppen med Admin behörighet i win7

Är irriterad över att windows 7 vill att jag ger administratörs lösenord eller har admin. rättighet för att göra lite random saker. Jag har inget lösenord och behöver bara klicka ok när den rutan kommer upp. Jag är ju för 17 Ägare och admin på dator jäveln redan!
Uac stängdes av på en gång men hur får jag bort frågan om behörighter och att jag ska uppge lösenord?
Jag har bara en användare på datorn och det är jag. Win 7 Home proffessional x64

Permalänk
Medlem

Det är UAC som är igång. Dubbelkolla det. Samt Windows Defender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det är UAC som är igång. Dubbelkolla det. Samt Windows Defender.

Dubbel kollat och båda är inaktiverade.. fler förslag?

Permalänk
Medlem

Skaffa Dig ett lösenord och starta programmet "C:\Windows\System32\Netplwiz.exe" Ta bort bocken för Användarnamn ---- Knappa in ditt lösenord och OK (tror jag det va) så är Du inloggad med lösenord trots att Du slipper logga in. Men ibland måste jag godkänna som administratör. Men inte så ofta att det stör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Skaffa Dig ett lösenord och starta programmet "C:\Windows\System32\Netplwiz.exe" Ta bort bocken för Användarnamn ---- Knappa in ditt lösenord och OK (tror jag det va) så är Du inloggad med lösenord trots att Du slipper logga in. Men ibland måste jag godkänna som administratör. Men inte så ofta att det stör.

Tack! You made my day... or night