Hur skriver man kontonummer på blankett?

Permalänk

Hur skriver man kontonummer på blankett?

Jag har fått en blankett jag ska skriva mitt kontonummer på så de kan föra över pengar till mitt konto. Det finns ett fält för clearingnummer och ett för kontonummer.

Problemet är att när jag kollar i internetbanken och jämför med mina gamla papper jag fick när jag öppnade bankkontot på Swedbank, så finns det en extra nolla i början på kontonumret i pappren, vilket ger 9 siffror istället för 8. Ska jag ha med den extra nollan på pappret eller ska jag bara skriva det som det står i internetbanken? Också, ska jag ha med bindestreck/mellanrum, eller ska jag bara skriva alla siffrorna på rad? Ska Swedbanks extra siffra i clearingnumret med?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

dit verkar inte stämma då kan ta mitt istället
ja kan swisha dig sen mot en avgift

skoja bara
tror du bara kan skriva in de som de står och inget mellanrum osv

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu fick du bra svar från länken men ang clearingnummer.

Är det swedbank eller en sparbank du har?
Jag har t.ex. 8060-*, 8060 är sparbanken och * är vilken lokala bank det är.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Gäller det rent generellt då, eller bara när man för över från ica-banken?

Skrivet av moonblase:

Är det swedbank eller en sparbank du har?
Jag har t.ex. 8060-*, 8060 är sparbanken och * är vilken lokala bank det är.

Det är Swedbank.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Gäller det rent generellt då, eller bara när man för över från ica-banken?

Det är Swedbank.

Det är generellt.