Musik när jag går in i badrummet, hur?
Hej.
Jag har fått en idé på ett projekt jag skulle vilja ha hjälp med. Får jag hjälp eller reflektioner så lovar jag att uppdatera tråden med byggbilder och resultat.
Jag vill att när jag eller någon annan går in på min toalett så ska det spelas musik (spa-musik) i bakgrunden lite halvtyst. Musiken skall sedan direkt eller strax efter stängas av när man går ut ur badrummet eller släcker lyset.
Jag har tänkt att då blir det bra om musiken styrs av antingen en rörelsevakt eller en skymningsbrytare. Strömmen skall tas ifrån mitt badrumsskåp med en invändig 110v-kontakt. Där skall även all utrustning gömmas. Mitt badrumsskåp ser ut såhär:

Kravlista:
Jag vill inte att det skall ta mer plats än nödvändigt.
Jag vill inte att det är någon vidare fördröjning mellan att man kommer in och musiken spelas.
Det behöver inte fortsätta spelas från början av låten eller där det var senast, utan kan börja mitt i en låt.
Priset bör inte överstiga 500kr allt för mycket.
Ingen synlig utrustning mer än en låda och någon sladd i skåpet.
Det ska finnas en lättåtkomlig huvudströmbrytare om man är på dåligt humör.
Mina tankar såhär långt:
Rimlig ljudkälla bör kanske vara en billig mp3-spelare som jag fyllt med spa-musik. För att slippa fördröjning kan kanske strömbrytaren vara mellan högtalaren och strömmen, medan ljudkällan strömmar 24/7. Då jag tror att det alltid är mörkt i badrumsskåpet (kan prova att filma med mobil) kanske en rörlsevakt måste användas. Är det alltid ström i dessa rakapparatsuttag?

Möjlig högtalare kan vara en JBL GO som jag demonterat batteriet ifrån för att den endast skall använda strömkälla (om det funkar?).
Ljudkälla mp3-spelare för 149:-.