Permalänk
Medlem

8kha+??

Halloj!

Hur bra funkar ett Epox 8KHA+ i dag Hur mkt kan ni andra som har kortet klocka osv?? Suger det totalt eller? När jag köpte det var det jättebra ju

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

Re: 8kha+??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D@mi€n
Halloj!

Hur bra funkar ett Epox 8KHA+ i dag Hur mkt kan ni andra som har kortet klocka osv?? Suger det totalt eller? När jag köpte det var det jättebra ju

Funkar väl lika bra som när du köpte det, jag har iaf aldrig haft några problem med mitt.
Enda problemet är väl att den saknar 1/5 dvider d.v.s. att en hög fsb uppemot 180 och uppåt kan vara skadligt mot diverse pci/agp kort i ditt system.
Men när 8kHA+ hade sin höjdpunkt så låg väl max fsb:n på runt just 18x-19x etc så om man ska jämföra det med dagens nforce2 kort med ultra 400 chip så ligger väl 8KHA+ lite efter men dett gäller ju bara överklockning annars så tycker jag inte att kortet saknar några viktiga funktioner.
Med en vdimm uppemot 3,2 och en vcore på 1,85 så klarar man det mesta.

Det kommer hela tiden "new standards" så givetvis ligger 8KHA+ kortet lite efter men inte tillräckligt för att säga att ett sys med en xp 2600+ och ett 8KHa+ på något sätt skulle vara ett dåligt sys även i dagsläget.

Dagens nya standard gynnar mest överklockar och själv har man lagt ner allt som har med datorer att göra, klockat ner systemet, tagit bort divererse kylning, så nu har man praktiskt taget en dator med 5 92mm chassi fläktar som står stilla hehe.

Kör i dagsläget på 2200+ med en låst 2000+ (144 fsb), har kört 166 med en 900t-bird.
Nån dag ska man väl börja igen, men imo så har ingen av dagens processorer eller modekort något starkt fäste på teknikens framfart och jag väntar helt enkelt på en revolutionerande teknik likt övergången från t-bird till xp processorerna.

Visa signatur

© BisHoP

Permalänk
Medlem

jag har läckande kondesatorer på mitt kort :/
dom som läcker sitter nära cpun.
brunt grejs på toppen och så e dom inte flata mer som dom ska vara utan rundade :/
fast kortet tuffar på med en athalon thunderbird 1.4 i 166 fsb.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

BisHoP: tjosan vilket inlägg fullsmockat med bra grejjer Tackar för det!!

Visa signatur

true