Bahnhof driftstörningar varje vecka på morgonen

Permalänk
Medlem

Bahnhof driftstörningar varje vecka på morgonen

Har haft bahnhof i fem år och det har fungerat utmärkt, men senaste månaden har mitt internet lagt av i en timme en gång i veckan runt 0800. Har nytt arbetsschema vilket gör att jag numera är hemma och ledig på morgonen och blir enormt störd av detta.

Ja jag spelar lite wow hardcore och har förlorat cirka 120h då mina karaktärer dött när bahnhof gått ner.

Gör bahnhof oanmält underhållsarbete eller liknande utan att avisera att uppkopplingen kan ligga nere en timme?

Är comhem bättre? Hade comhem i min förra bostad och det gick aldrig ner

Trevlig morgon

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ta sovmorgon och spela från kl9?

Hur är allt kopplat? Låter som en korkad DHCP-release/renew.
Hur ser allt ut under dhcp.bahnhof.se

Permalänk
Medlem

Om du vet att nätet går ner är väl hc wow det dummaste man kan sätta sig och spela?

Permalänk
Medlem

Har du tagit kontakt med Bahnhof och frågat? Det är ju det naturliga steg 1.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Gå och lägg dig vid en vettig tid som 05:00-06:00 som normalt folk!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Också haft driftstörningar sen i förrgår med Bahnhof. Internet dör i typ 20 sekunder rätt ofta.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440