Youtube snabbspolar automatiskt videor för Adblock-användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det funkar dessvärre inte på TV:n, vilket är där vi kollar mest.

Men där använder man SmartTube
Hade som många andra YT premium light för ca 70:- i månaden vilket jag kunde acceptera. Sen tog dom bort det och tvingade folk att betala för YT music också. Istället för att ge folk alternativ till vad dom är beredda att betala så blir dom ju av med folk som mig. Nu har jag ju orkat installera alternativa Youtubes på telefon och TV för att slippa reklam, som dessutom är gratis. Tveksamt att jag någonsin kommer betala för YT igen. Enda anledningen skulle vara att dessa alternativa tjänster försvinner eller att det blir för krångligt.

Och nej jag har inte dåligt samvete för att dessa underhållare går miste om mina pengar. Hade inte dåligt samvete när jag innan steam piratade spel heller.

Permalänk
Medlem

Jag kör med webbläsaren Brave, ingen reklam på Youtube eller Tv4play. Den är hur bra som helst. (inga extra blockers installerade)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grazzt:

Jag kör med webbläsaren Brave, ingen reklam på Youtube.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Heter den Brave för att man inte vet hur många virus den kommer med? 😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Heter den Brave för att man inte vet hur många virus den kommer med? 😅

Nej, man vet redan hur många virus man får med när man laddar ner den.

Noll.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Finns andra sätt att titta på videos på youtube (mpv, yt-dlp, osv) så det går alltid att kringgå.

Det är så jag gjort, och det går ju även att privatkopiera innehåll med yt-dlp.
NewPipe är ett bra alternativ på Android också, jag använder det mycket för musik med.
En stor fördel med NewPipe är att det går att spela upp i "bakgrunden", även när skärmen är av.

Det är väl en tidsfråga bara innan allt förstörs av Youtube dock.

Spotify har för inte så länge sen börjat påtvinga reklam nu även mellan poddar, inte bara de som är inklippa i poddarna utan reklam som inte går att skippa förbi.
Jag har nu skippat Spotify för poddar helt och använder det knappt för musik.
AntennaPod funkar bättre, det är bara lite knepigt att synca datan.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Finns massvis med andra jobb som inte spelar roll heller. Men underhållare kan man leva utan, vara sig de är den mest populära skådisen, artisten eller fotbollsspelaren. Däremot undrar jag om de som kallar youtubers/streamers "ej riktiga jobb" tänker samma om all annan underhållning som de jag nämnde.

Lastbilschaufförer behövs inte, du kan ju åka runt i världen själv och hämta dina grejer från fabrik. /s

Förtydligande: världen skulle vara riktigt tråkig om det inte fanns någon underhållning oavsett om det är youtube kreatörer, sport, film eller musik så nog är det viktiga och riktiga jobb.

De som anser att det inte är ett riktigt jobb är nog bara avundsjuka på att det finns folk som har roligt på jobbet.

Förtydligande av mitt sarkastiska skämt
Permalänk
Skrivet av Curik:

Det funkar dessvärre inte på TV:n, vilket är där vi kollar mest.

Vill man verkligen och man kan tänka sig att selfhosta så har Tube Archivist också Sponsorblock-support och möjlighet att synka nedladdade videos till Jellyfin samt Plex.

Så om man redan streamar annan video på sitt lokala nätverk (inklusive TV) så går det att strippa all reklam från YT-videos den vägen. Än så länge i alla fall.

https://www.tubearchivist.com/

Har man barn är det också ett utmärkt sätt att ha full kontroll över vad de tittar på....

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

uBlock gör ju YouTube extremt segt att ladda in ibland. När det väl hoppat igång så verkar det fungera hyffsat, för att sedan komma tillbaka helt random. Men som nämnt så fungerar det direkt du stänger av uBlock.. hm

Tror det var en artikel för ett tag sen där det stod att om YT detekterar en blocker så låter de en vänta på videon.

Tror det kan vara ett sätt för dem att se vilken metod som ger "bäst effekt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det fanns ju men är numer borttaget. Kostade 69kr/mån.

Dom hoppades såklart på att få 129kr/mån istället för 69kr/mån från mig men blev istället 0kr/mån.

exakt så man känner.. Men desto mer reklam, ju mer överväger man och det vet de

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Man kan ladda ner material från de sju haven också för att kringgå kostnaden för streamingtjänsterna.
Vad som är rätt eller fel är i allra högsta grad en personlig tolkningsfråga uppenbarligen

Då ska dom lägga krav på kreatörer att inte bädda in reklam i själva videon. Nu blir det dubbelt med reklam.

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av detta på någon av mina enheter. Vilken adblocker är det som strular?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Helt rätt. Vill man inte betala för sig så ska man inte se heller.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Funkar kanon för mig.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

AdGuard desktop client var nog ett av de bästa köpen jag gjort, €50 för en life time license tror jag det var. Funkar perfekt med alla browsers, och behöver inte installera någon extension i browsers. Det är väl dock bara en tidsfråga innan Google gör att det inte fungerar på YouTube, men fungerat bra i 4 eller 5 år hittills.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag har inte märkt av detta på någon av mina enheter. Vilken adblocker är det som strular?

Från tredje stycket:

Citat:

Enligt rapporterna är Adblock och Adblock Plus drabbade medan Ublock Origin fungerar precis som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag har inte märkt av detta på någon av mina enheter. Vilken adblocker är det som strular?

Om du hade läst nyheten så hade du inte skrivit denna fråga

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Seriöst: Är det någon som blockerar reklamen på SweClockers? 😳

Jag blockar all reklam överallt då reklam är det värsta som finns så ja.

Permalänk
Skrivet av Retarderad:

Nej, man vet redan hur många virus man får med när man laddar ner den.

Noll.

Dold text

helt rätt den kommer inte med några men den öppnar dörren och sätter upp välkommen in skylten.

inget större fan av chrome eller nån av dess kamoflerade varianter

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vila är de bästa adblockers 2024?

Jag har kört uBlock Origin i flera år det funkar utmärkt förutom YouTube på senare tid. Verkligen en bra allround blocker!

Såg någon skrev om Ghostery Tracker Ad Blocker, testade nyss snabbt och den funkade bra för YouTube.

Sweclockers kanske borde göra ett test med typ topp fem adblockers, för och nackdelar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vi betalade för Premium förut. Sedan började det komma videos med reklam inbyggt i videon. När jag har betalat för att slippa just reklam.

YouTube satte inte stopp för det och nu betalar vi inte för Premium längre.

Finns tonvis med innehåll på YT som inte har reklam i videon (om man har premium). Det du pratar om är content creators som måste tjäna pengar på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Vila är de bästa adblockers 2024?

Jag har kört uBlock Origin i flera år det funkar utmärkt förutom YouTube på senare tid. Verkligen en bra allround blocker!

Såg någon skrev om Ghostery Tracker Ad Blocker, testade nyss snabbt och den funkade bra för YouTube.

Sweclockers kanske borde göra ett test med typ topp fem adblockers, för och nackdelar?

På vilket sätt fungerar inte uBlock med YouTube för dig? Fungerar alldeles utmärkt hos mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

På vilket sätt fungerar inte uBlock med YouTube för dig? Fungerar alldeles utmärkt hos mig

uBlock måste vara uppdaterad för att fungera korrekt.
Jag har någon gång varit tvungen att uppdatera manuellt när det inte fungerat automatiskt.
Kan det vara vad som spökar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Vila är de bästa adblockers 2024?

Jag har kört uBlock Origin i flera år det funkar utmärkt förutom YouTube på senare tid. Verkligen en bra allround blocker!

Såg någon skrev om Ghostery Tracker Ad Blocker, testade nyss snabbt och den funkade bra för YouTube.

Sweclockers kanske borde göra ett test med typ topp fem adblockers, för och nackdelar?

Jag kan inte säga att det här är det bästa som finns, men ublock Origin, Privacy badger samt sponsor block tillsammans med FireFox har fungerat väldigt bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Finns tonvis med innehåll på YT som inte har reklam i videon (om man har premium). Det du pratar om är content creators som måste tjäna pengar på något sätt.

Haha, vad har det för betydelse? Om jag köper en tjänst som säger att jag slipper reklam och jag inte gör det - så har jag inte fått vad jag betalat för eller hur? Jag har ett avtal med YouTube och inte med alla "content creators".

Hur skulle du reagera om Netflix började ha reklam i sina filmer och skyller på att det är filmskaparna som lagt in reklamen? Men jag gissar att poletten inte trillar ner av det exemplet heller va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

På vilket sätt fungerar inte uBlock med YouTube för dig? Fungerar alldeles utmärkt hos mig

Jag fick upp att man måste betala eller så visades reklamen ändå med uBlock Origin! Fast nu var det ett tag sedan jag fick det och har inte tittat om det funkar bättre nu. Kanske räcker i så fall med bara uBlock Origin.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Hur skulle du reagera om Netflix började ha reklam i sina filmer och skyller på att det är filmskaparna som lagt in reklamen? Men jag gissar att poletten inte trillar ner av det exemplet heller va?

Så... aldrig hört talas om produktplacering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Så... aldrig hört talas om produktplacering?

Kan inte riktigt hålla med om att det är samma sak.
En produktplacering stör inte nämnvärt, avbrott gör däremot.
Man sitter och tittar på en video hur man filtrerar sitt vatten i stugan för att kunna släppa ut det i naturen sen från ingenstans börjar dom prata om plånböcker i titan eller magiska piller som gör ditt bajs neon-färgat.
Även om det går att skippa så är sponsor-segmentet eller vad man nu väljer att kalla det för, en aningen irriterande.
Speciellt när man betalar för att få det reklamfritt.

Permalänk
Medlem

Skönt man slipper alla problem med premium. 20kr månaden för Youtube Premium + Music är obetydlig summa för alla timmar man använder det

Permalänk
Medlem
Skrivet av egbold:

Kan inte riktigt hålla med om att det är samma sak.
En produktplacering stör inte nämnvärt, avbrott gör däremot.
Man sitter och tittar på en video hur man filtrerar sitt vatten i stugan för att kunna släppa ut det i naturen sen från ingenstans börjar dom prata om plånböcker i titan eller magiska piller som gör ditt bajs neon-färgat.
Även om det går att skippa så är sponsor-segmentet eller vad man nu väljer att kalla det för, en aningen irriterande.
Speciellt när man betalar för att få det reklamfritt.

Säger inte att något är rätt. Avskyr reklam av hela mitt hjärta och hela mitt sinne.

Ändå var jag upp över öronen förtjust i reklam på Bio på den tiden då reklam-TV inte fanns. Det var lite av ett event att få reklambudskapet nerkört i öron och ögon innan filmen började, nästan så att reklamen var höjdpunkten för dagen. Men så gammal är jag.