Apple TV HD till ny 4K TV – funkar det?

Permalänk
Medlem

Apple TV HD till ny 4K TV – funkar det?

Jag har en Apple TV HD (1080p) och jag undrar om jag kan använda den till en 4K TV eller om det bara blir skräp av det? Mycket av det som strömmas är väl ändå 1080p? Ge gärna exempel på fantastiska ting jag missar.
Jag ser: SVT & UR Play, TV4 Play, Prime Video, Max, Netflix och SkyShowTime. Om möjligt använder jag 4K TV:ns programvara, vilken är Vidaa.
TV:n blir en Hisense 55U7KQ. Den är inte levererad än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Jag har en Apple TV HD (1080p) och jag undrar om jag kan använda den till en 4K TV eller om det bara blir skräp av det? Mycket av det som strömmas är väl ändå 1080p? Ge gärna exempel på fantastiska ting jag missar.
Jag ser: SVT & UR Play, TV4 Play, Prime Video, Max, Netflix och SkyShowTime. Om möjligt använder jag 4K TV:ns programvara, vilken är Vidaa.
TV:n blir en Hisense 55U7KQ. Den är inte levererad än...

Upplösningen kommer vara 1080p HDR stödjs inte heller(?) men i övrigt så kommer det funka normalt.

Ifall du vill titta på 4K så måste du använda TV inbyggda smart system så blir två inloggningar och du behöver byta mellan Apple TV och TV inbygga system.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Om du vill strömma i 4k så behöver du tyvärr också betala premium för det i de flesta fallen nu för tiden...
Men gör du inte det så spelar det ingen som helst roll direkt om du fortsätter med din nuvarande Apple TV

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Netflix Premium 199 kr/mån.
Disney + Premium 139 kr/mån.

Du får även Dolby Atmos ljud på vissa filmer/serier.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Apple TV HD funkar fortfarande men Apple TV generation 3 supportas inte längre av SVT: https://www.svt.se/kontakt/svt-play-slutar-stodja-apple-tv-ge...
Apple TV HD är därmed den äldsta de supportar.
Nu har ju inte SVT så mycket i 4K HDR men det kommer väl mer: https://www.svt.se/kontakt/teknisk-information-om-svt-play

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Jag tyckte bilden blev okej, nu har jag 4K-tv hemma.