Är det värt att betala för en spelsida?

Permalänk
Testpilot

Är det värt att betala för en spelsida?

Mer och mer av alla demos och filmer börjar hamna i betalsektioner på olika spel-sidor och jag undrar om det är värt att betala för t.ex. IGN insider och liknande sidor.

Gör du det? vilken sida är bäst?

Edit: Skriv gärna hur mycket ni betalar

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det skulle aldrig komma mig för att betala.
Spelen släpps ju så småningom ändå och då skulle det nog kännas som bortslösade pengar, dessutom brukar det mesta av intresse finnas på varje speltillverkares hemsida, som i sin tur oftast brukar vara gratis att besöka och tanka ner filmer/speldemonstrationer ifrån.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Jag betalar för GameSpot och tycker det är värt det.

Har åtkomst till stort arkiv med högupplösta spelfilmer, videorecensioner, intervjuer, reportage m m. Under tillfällen som E3 som håller på nu kan man även kolla live på presskonferenser och när de sänder live från mässan.

Permalänk

Jag hade aldrig betalat för en sådan tjänst, det finns alltid sidor som har gratis nedladdning.

Permalänk

Nej det är inte värt det! Uppmuntra inte spelsiter till att börja ta betalt för gratis material, buu och blää för IGN och andra sidor som kräver en på pengar...

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Nej :mad:!!!

Spamma, bomba, slakta, skjut, slå dom med spaden och säg något antisemitiskt och sen glöm inte att kissa på gamespot, ign, osv.

Fast jag har funderat på det själv ibland shame sen tog jag 20 rapp och allt var bättre igen

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Så länge man är nöjd med det man får gratis så ska man förstås inte betala. Kan man däremot få något extra som man vill ha (och det inte är för dyrt) så kan det förstås vara värt det. Betalsajter är något som kommer fortsätta att öka. Se bara på Aftonbladet Plus t.ex. De som tidigare varit gratis kommer förstås aldrig att helt ta bort sitt gratisinnehåll, men däremot kan de begränsa så vissa saker inte blir tillgängliga för alla.

Permalänk
Medlem

fragzone ger mig allt jag behöver!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du tycker att det är värt att betala så är det per definition värt det för dig. Om inte, ja du fattar. Jag skulle inte betala för en spelsida då intresset från min sida är högst begränsat, däremot betalar jag för en annan sida på internet. Det är varken Aftonbladet eller porr...

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Nej :mad:!!!

Spamma, bomba, slakta, skjut, slå dom med spaden och säg något antisemitiskt och sen glöm inte att kissa på gamespot, ign, osv.

Fast jag har funderat på det själv ibland shame sen tog jag 20 rapp och allt var bättre igen

Det var ju moget... Varför inte bara säga att du inte vill betala...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

fragzone & gamershell så länge dem finns med sina snabba linor så kommer jag aldrig betala för att ladda hem en demo eller nån video från E3 å lik.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte betala, förhandstittar, recenssioner och screenshots får jag gratis från gamespot, det räcker för mig.

Demon och dyl. dyker ofta upp på P2P nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {{{HAZZARD}}}
fragzone & gamershell så länge dem finns med sina snabba linor så kommer jag aldrig betala för att ladda hem en demo eller nån video från E3 å lik.

Yeah, Gamershell är mycket trevliga när det gäller downloads. Frågan är bara hur länge de kan klara sig. Bandbredden de drar lär kosta rejält med pengar. Om sponsorerna tappar intresset så får de problem.

Permalänk
Medlem

Nej, skulle aldrig betala.

Permalänk

Jag har länge funderat på att börja betala för Gamespot, med tanke på det närmast otroliga utbud de har med allt från ett gigantiskt filarkiv till live-shower. Men men, ska du betala för nån spelsida så tycker jag du ska betala för Gamespot, enligt mig bleknar de andra sidorna i jämförelse.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nix, har inte betalat ett rött öre, men gamespot verkar rätt lockande.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Finns ju DC o alla sådana file share programZ:)

Permalänk

Behändigt om man är slö och inte orkar leta efter någon ny video som precis släppts. Och naturligtvis så är det slöa och newbies (som inte fattar att man kan få det mesta gratis i livet ) som dessa sajter drar in pengar på.

Tråkigt om det blir en trend, därför tycker jag inte man ska stödja det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Betalar för Gamespot. En av dom bättre sidorna på nätet och dom har alltid video reviews på nya stora spel. Sen så är jag och deras recensenter i ton på betygen. Brukar i regel spela alla spel som Greg Kasavin ger bra betyg.

Betalar mer än gärna till dom. Dom förtjänar det med det jobb dom lägger ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
fragzone ger mig allt jag behöver!

Dagens sanning!

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Har aldrig och kommer aldrig att betala, bara för att kunna ladda ner en massa demos och patchar som annars är helt grattis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Men men, ska du betala för nån spelsida så tycker jag du ska betala för Gamespot, enligt mig bleknar de andra sidorna i jämförelse.

Jag är lite tveksam, är det inte de som kräver att man kör deras egna download manager? Eller det kanske bara är för de fria nerladdningarna, eller så har de slutat med den.

Gamespy/Fileplanet/IGN har ett paketpris också vilket kan vara trevligt.

Permalänk
Medlem

Det är väll likadant som att prenumerera på en tidning, du söker information och du betalar för att få det dagligen.

Själv prenumererar jag inte, men om jag skulle börja prenumerera skulle jag nog välja www.gamespot.com De verkar uppdaterade och bra.

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem

ja fattar inte varför man ska betala för gamespot ? ja menar lite video recensioner å annat ? inte fan behöver jag video för att fatta om recensionen om spelet är bra eller inte, sen så finns det många sidor att tanka demos och filmer ifrån utan att betala ett enda öre.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bara recensioner de har...

Bland annat:

Livevisningar, Beta-reservationer, Presskonferenser på video.

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem

Dessa sajter drar inte in pengar på "slöa och newbies (som inte fattar att man kan få det mesta gratis i livet )" utan snarare på människor som värderar sin tid, bekvämlighet och mentala hälsa framför ynka 200 kronor om året.

Permalänk
Testpilot

Jag vet inte riktigt om jag tycker det är värt pengarna men vad jag fattar så är det gamespot man ska satsa på om man ska ha nått över huvud taget, eller?

Vad tycker ni är rimligt pris för sidorna att ta för ett år?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

IGN Insider tog 155:- av mig iaf. Såg nu att Gamespot tar 230:- per år.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer

Jag är lite tveksam, är det inte de som kräver att man kör deras egna download manager? Eller det kanske bara är för de fria nerladdningarna, eller så har de slutat med den.

Gamespy/Fileplanet/IGN har ett paketpris också vilket kan vara trevligt.

Deras download manager är egentligen bara en bittorrent klient men om man prenumererar så så får man tillgång till deras FTP-arkiv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av {{{HAZZARD}}}
ja fattar inte varför man ska betala för gamespot ? ja menar lite video recensioner å annat ? inte fan behöver jag video för att fatta om recensionen om spelet är bra eller inte, sen så finns det många sidor att tanka demos och filmer ifrån utan att betala ett enda öre.

Ungefär av samma anledning som att folk köper DVD-boxar med div. kraft i, det är skoj. Jag går inte in på Gamesport enbart för att jag läsa om ett visst spel utan jag slösurfar gärna sidan för att se om det är nåt skoj på gång, kollar på intervjuer med spelutvecklare eller kollar på deras andra shower de har.

Det kanske låter som om jag försöker marknadsföra GS här men jag tycker faktiskt de har en riktigt bra sida.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
Dessa sajter drar inte in pengar på "slöa och newbies (som inte fattar att man kan få det mesta gratis i livet )" utan snarare på människor som värderar sin tid, bekvämlighet och mentala hälsa framför ynka 200 kronor om året.

Har man tillräckliga kunskaper om vart man letar så hittar man videos på nolltid, och jag tror knappast man riskerar sin mentala hälsa för det, snarare är det alltid nyttigt att använda sin hjärna. Självklart är det ett bekvämt / slött sätt att betala för samma grejer. För mig är det mer en principsak och har inget med pengar att göra alls.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"