Torrentstorm åt helvete på Laptopen (segt med trådlöst?)

Permalänk
Medlem

Torrentstorm åt helvete på Laptopen (segt med trådlöst?)

har flyttat över alla torrent aktiviteter till min laptop som jag kan ha runt i huset och tanka på. Saken är bara det att den är trådlöst kopplad till en router och jag tyckte idag efter ett tag av besvikelser av hastighet att det bara var för dåligt. Så jag började tanka samma torrent ifrån samma tracker på den stationära som har en TCP förbindelse (sladd) och där gick hastigheten upp till 140kb/s jämfört med 10kb/s som på laptopen.

Alla portar är öppnade som ska vara öppna och dem är alla derigerade till rätt lokala adresser. Båda är tvingade till samma IP adress som Telias DHCP server ger mig.

Så vad som verkar vara svårt är det att fördela bandbredd till Torrent (och kanske DC eller annat p2p program.. har inte testat) via trådlös anslutning mot min router WRT54G.

Några tankar runt detta?

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Angånde segt med trådlöst så för mig går det lika fort TCP som trådlöst iaf.. Kanske inte till någon hjälp men är laptopen segare än stationäre kanske det har med saken att göra? Som min mammas laptop är skitseg på internet och allt i jäömförelse med min den hära..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXidOn
Angånde segt med trådlöst så för mig går det lika fort TCP som trådlöst iaf.. Kanske inte till någon hjälp men är laptopen segare än stationäre kanske det har med saken att göra? Som min mammas laptop är skitseg på internet och allt i jäömförelse med min den hära..

Ifall du ser min sign så får du nog definera "segare" då min laptop har 1024mb SD DDRII RAM istället för stationära som har 512.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI