JBOD Problem, ominstallation av XP

Permalänk
Medlem

JBOD Problem, ominstallation av XP

Tjoff

Som det ser ut idag har jag Windows installerat på en 74Gb HDD, och 2 st 300Gb diskar i JBOD genom windows (dumt nog), de är fyllda ~400Gb.

Nu skulle jag behöva formatera om C partitionen , då är frågan vad som kommer att hända med mina 300gigg diskar. Kommer det ominstallerade windows hitta JBOD configen och datan behållas eller kommer allt gå till spillo som finns lagrat ?

Blir jag tvungen att köpa en 400Gb disk för att rädda informationen jag har kvar eller kan det lösa sig ändå ?

Har testat lite med partition magic om det går att dela upp dem där men utan resultat.

Tacksam för alla svar.

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk

Dra ut dem ut datorn om du är osäker, formatera, koppla in och ställ in som JBOD borde väll funka

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Avstängd

Det kommer finnas kvar. Bara å köra. Men jag skulle vara försiktig med att byta operativsystem, bäst att köra med samma som du har innan formateringen.

Permalänk
Medlem

håller med Damodred. Har själv gjort exakt samma sak en gång. Funkar klockrent.

Håller även med om det där med OS. Jag har inte testat att gå till någon annan version, jag tog det säkra före det osäkra och installerade Windows 2000 igen...

Permalänk
Avstängd

Yep, även jag har gjort samma sak, dock med raid0, raid1 och raid5, och det har alltid fungerat.