Permalänk

Billig bärbar med få krav

Jag är på jakt efter en billig bärbar dator. Jag har inga krav på prestanda (processor, minne), jag behöver ingen stor hårddisk eller så heller. Batteritiden behöver inte vara så bra. Det enda riktiga kravet jag har är att man inte får ont i huvudet av att stirra på skärmen länge, eftersom jag ska ha den till att arbeta(skriva uppsatser, surfa, programmera). Jag har kollat på Acer Aspire 3002LC. Den verkar tillräcklig för mig, det enda jag är rädd för är skärmen som sagt. Vad tror ni? Klarar man att sitta och stirra på notepad flera timmar i sträck? Eller har ni några andra förslag? Det ska absolut inte vara någon speldator, så jag vill inte lägga några extra pengar på onödig prestanda.

Permalänk
Avstängd

jag tror personligen att skärmen ä'r just den datorns svaga sida. Ingen erfarenhet själv av den, men jag kan inte tänka mig att den har högre upplösning än 1024x768. Jag blir väldigt irriterad när jag ska behlva scrolla i sidled och ha mig.

Permalänk

En låg upplösning kan jag nog stå ut med, bara den inte är irriterande för ögonen på något sätt. Någon som har en sån här dator och vet hur den är?

Permalänk
Medlem

Funderar på samma datorn. Enligt försäljare som jag har pratat med så ska skärmen vara helt okej.. Den enda funderingen kring datorn som jag har är just batteritiden..

Permalänk
Medlem

försäljare ja, inte säger dom att skärmen är kass

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Avstängd

Komplett avrådde en polare på jobbet att köpa en av deras datorer då prestanda inte var på topp i jämförelse med vad man fick per krona. Det är rätt schysst ändå

Permalänk

Hm, problemet är väl att det inte finns någon som säljer en skitdator med bra skärm Man får väl ta att det blir en dålig skärm om man inte vill lägga några tusenlappar extra.

Permalänk
Medlem

Min kompis har en sådan dator jag tycker att det är en mycket skön skärm

Permalänk
Medlem

Har inte heller sett något fel på skärmen.

Hur tycker din kompis att den presterar? Har han spelat några spel med den? Är lite nyfiken på hur grafikkortet presterar jämtemot ex. ett GMA900?