Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Inte i Sverige. Om du postar några som går att köpa idag, så kan du få förbehålla dig rätten att säga att det är direkt felaktigt. Om du inte gör det, så får du backa på det påståendet. Att några kommer klara det kan man däremot säga, men det krävs inga spådomskunskaper för att inse att HDMI kommer att dominera. Fördelarna med en digital signal är många, och alla HDTV som ska släppas i 1080p har HDMI.

Jag håller också mina sinnen öppna, men jag blundar inte för MS uttalanden, som är rätt oroväckande.
Eller är ni nöjda "no comment" på legitima frågor?

IGN : Does the Xbox 360 have the internal bandwidth between CPUs and graphics processors necessary to move a full 1080p image? There's a big difference between 1080i and the 3GB/s of 1080p.

tror du att en vanlig pr snubbe hos microsoft har koll på sånna frågor? I samma artikel så kan man ju även läsa att en hdmi kabel kanske kan komma i framtiden, om det finns en efterfrågan och det verkar det ju göra...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Fredag som redigerar PS3 bilder i photoshop men letar upp lågupplösta screens från gameplayvideos på 360, GG :S

Alltså du har inte direkt någon koll, visst det kanske hände i Japan med ett spel, men i europa och USA har lasern strulat från release ända fram till efter PSTwo releasen.
Det handlar om att lasern tappar sync efter ett tag och slutar läsa skivor oavsett om dom är nya eller gamla, detta är nångonting som alla som jobbat i spelbutik kommer ihåg ganska väl då antalet returer på maskiner var galet hög.

Det du snackar om händer med alla laser, de håller inte för evigt, inte någon av dem, har själv nog bytt ut över 10 laser spelare till min dator redan, och det under 9 års tid.

Inga konsoller lever över det här heller. i alla fall PS har fortfaradne första PS2 modellen hemma, funkar finfint Självklart bevisar det inget heller

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

LG:s LB2RF serie (42" & 47") ska enligt specifikationerna klara 1080p över komponent, med reservation att specarna är felaktiga så har vi en där iaf.

Component (Y/Pb/Pr) 1 (480i/p,576i/p,720p,1080i/p)

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&pa...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinite Wisdom
LG:s LB2RF serie (42" & 47") ska enligt specifikationerna klara 1080p över komponent, med reservation att specarna är felaktiga så har vi en där iaf.

Component (Y/Pb/Pr) 1 (480i/p,576i/p,720p,1080i/p)

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&pa...

mm,den där TVn har jag haft ögorna på ett tag nu.
mycket lovande TV....mycket möjligt ett köp efter julen(om den kommit då dvs).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jaja, den som lever får se. fyll på tråden med nyttig info istället

Varför finns inte Elitserien med i 360 utgåvan? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

FIFA 07 till Xbox 360 har inte med allsvenskan på grund av att den nya grafikmotorn gör att det tar så lång tid för teamet att skapa de nya spelarna. Av exakt samma anledning finns inte elitserien med i NHL 07 till Xbox 360. Detta enligt EA själva.

http://www.level7.nu/pages/IngenElitserienINhl07TillXbox360
Då borde de vänta med att släppa spelet imho.

Men till 360 är det ju inte omöjligt att det kommer nåt tillägg som man får betala för? Men det kanske är för mycket att hoppas på med spel från EA? Spelet är ju redan sålt, varför slösa pengar på att göra uppdateringar? Mina tankar om EA är O så höga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinite Wisdom
LG:s LB2RF serie (42" & 47") ska enligt specifikationerna klara 1080p över komponent, med reservation att specarna är felaktiga så har vi en där iaf.

Leveransstart tidigast till julhandeln. Jag sa att det inte finns några att köpa idag. Du sa att det var helt felaktigt. Du kanske ska backa på det påståendet?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det du snackar om händer med alla laser, de håller inte för evigt, inte någon av dem, har själv nog bytt ut över 10 laser spelare till min dator redan, och det under 9 års tid.

Inga konsoller lever över det här heller. i alla fall PS har fortfaradne första PS2 modellen hemma, funkar finfint Självklart bevisar det inget heller

Jag har arbetat i spelbutik i 4 år och jag kan säga dig att i % av totalt sålda maskiner låg PS2 old modellen låååångt över alla andra format i trasiga laserläsare.
Detta i alla butiker jag någonsin pratat med. 90+% av alla maskiner vi returnerade hade samma problem, lasern var antigen trasig eller osyncad vilket ledde till att maskinen inte läste spel eller till att den repade skivor folk stoppade i. Detta problem var inte alls lika stor på t.ex Xbox eller GC utan var en specifikt problem på Playstationmaskiner.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Jag har en av dessa "urusla skärmar", fast 32" och jag har då aldrig märkt av några hack. Vad har förresten skärmen med saken att göra ö.h.t...? Det är ju maskinens prestanda det är ifråga om om det hackar, iaf när vi pratar om LCD-skärmar. Har inge ghosting heller.

Jag med flera fick då inget vidare intryck när det gäller Samsung skärmarna som Xbox360 kioskern använder sig av.
Men det är ju möjligt att dom inte har ställt in dom riktigt, men jag tycker det är lite konstigt att det har varit samma "skumma" bild både på Elgiganten, OnOff etc?
Jag tror också att många förväxlar släpet (Ghosting) med hack när det gäller Xbox360 och LCD TV.
Det är ju inte alls dålig prestanda i högre upplösningar, men dom som påstår att Xbox360 "Hackar" i 720p har endera fel på synen eller alt så är dom väldigt känsliga när det gäller frame drops!
Men för det mesta så är det dom som inte har en Xbox360 som klagar mest av någon lustig anledning (Ungefär som jag när jag klagar på Samsung
Dom kommer med alla möjliga lustiga kommentarer fastän dom knappt har spelat på maskinen, helt otroligt.
Det enda jag kan klaga på när det gäller Xbox360 och det är den enorma värmeutvecklingen.
Ingen elektronik mår bra av för hög temp, det leder bara till reducerad livslängd.
Jag tror Microsoft gjorde en miss när dom konstruerade chassit, det skulle ha varit mer luftflöde samt så skulle dom inte ha satt Gpu´n mitt under DVD´n.

Permalänk
Medlem

Microsoft gjorde ett misstag genom att använda DVDs i stället för HD-DVDs redan från början. Det är där dom kommer falla tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Microsoft gjorde ett misstag genom att använda DVDs i stället för HD-DVDs redan från början. Det är där dom kommer falla tror jag.

Jag tror snarare att dom inte gjorde en miss när dom inte inkluderade HD-DVD.
Om dom skulle ha gjort det så skulle priset ha blivit betydligt högre och många skulle dra sig från att köpa den.
Alla har ingen användning av en HD-DVD och dom flesta köper en konsoll för att spela på den.
Microsoft har gett sina kunder en möjlighet att välja och det tror jag är en väldigt lyckad strategi.
När det gäller PS3 så finns det ju ingen möjlighet att välja bort BlueRay spelaren, vilket leder till ett betydligt högre pris som i sin tur leder till en mindre kundkrets.
Om man tittar på marknadsföringen och förmågan att se kundbehovet så är Microsoft ett strå vassare än Sony.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66
Jag tror snarare att dom inte gjorde en miss när dom inte inkluderade HD-DVD.
Om dom skulle ha gjort det så skulle priset ha blivit betydligt högre och många skulle dra sig från att köpa den.
Alla har ingen användning av en HD-DVD och dom flesta köper en konsoll för att spela på den.
Microsoft har gett sina kunder en möjlighet att välja och det tror jag är en väldigt lyckad strategi.
När det gäller PS3 så finns det ju ingen möjlighet att välja bort BlueRay spelaren, vilket leder till ett betydligt högre pris som i sin tur leder till en mindre kundkrets.
Om man tittar på marknadsföringen och förmågan att se kundbehovet så är Microsoft ett strå vassare än Sony.

Hmm, varför säljer då 360 värre än vad den första xboxen gjorde?

Permalänk
Medlem

360 är skitgrym, jag tycker dock att den kunda varit lite dyrare och haft HDDVD som standard. Då hade spelen kunnat vara större, med snyggare texturer. Det hade varit elit, speciellt nu när de vill köra 1080p.

Stora nextgen spel, plus 1080p är lite svårt när man bara har 9GB att leka med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
360 är skitgrym, jag tycker dock att den kunda varit lite dyrare och haft HDDVD som standard. Då hade spelen kunnat vara större, med snyggare texturer. Det hade varit elit, speciellt nu när de vill köra 1080p.

Stora nextgen spel, plus 1080p är lite svårt när man bara har 9GB att leka med.

att göra spel på flera CDs,den möjligheten finns ju:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
att göra spel på flera CDs,den möjligheten finns ju:)

Ja iofs. men det är inte lika coolt..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Hmm, varför säljer då 360 värre än vad den första xboxen gjorde?

När dom släppte Xbox360 så beräknade Microsoft att sälja mellan 4.5-5 miljoner enheter innan den sista Juni 2006.
I Juli 2006 så meddelade dom att ca 5 miljoner enheter var sålda världen över, så man kan ju inte säga att den säljer speciellt dåligt.
Dom räknar med att få ca 10miljoner konsoller sålda innan PS3 släpps i November och förmodligen så lär dom uppnå den siffran utan problem.
Dom har ett rätt stort försprång på marknaden i förhållande till Sony som ligger i startgroparna med 0 sålda PS3.
Sony kan tappa det hårda grepp dom tidigare har haft för situationen är en helt annan än tidigare.
Programutvecklare är intresserad av att sälja så många spel som möjligt och finns det många sålda konsoller av ett visst märke så väljer dom att utveckla fler titlar till den.
I slutända kan det resultera i att Microsoft lyckas få fler exklusiva titlar än Sony.
Microsoft har en bra strategi och en väldigt stor kassakista som kan få Sony på fall.
Lyckas inte Microsoft den här gången, så lär dom säkert inte ge sig för dom gör det.
Dom har råd att förlora, men det är ju en annan sak om Sony har det!
Jag tror Sony måste visa upp någonting extremt om dom ska lyckas att stoppa Microsofts korståg med Xbox360.
Lyckas dom inte och X360 får fäste på den Japanska marknaden så har dom grävt sin egen grav.

Många av sk "Sonyfans" tycker säkert jag har fel, men jag står helt neutral vad det gäller konsoller för jag är alldeles för gammal för att vara något fan av en låda med elektronik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66
När dom släppte Xbox360 så beräknade Microsoft att sälja mellan 4.5-5 miljoner enheter innan den sista Juni 2006.
I Juli 2006 så meddelade dom att ca 5 miljoner enheter var sålda världen över, så man kan ju inte säga att den säljer speciellt dåligt.
Dom räknar med att få ca 10miljoner konsoller sålda innan PS3 släpps i November och förmodligen så lär dom uppnå den siffran utan problem.
Dom har ett rätt stort försprång på marknaden i förhållande till Sony som ligger i startgroparna med 0 sålda PS3.
Sony kan tappa det hårda grepp dom tidigare har haft för situationen är en helt annan än tidigare.
Programutvecklare är intresserad av att sälja så många spel som möjligt och finns det många sålda konsoller av ett visst märke så väljer dom att utveckla fler titlar till den.
I slutända kan det resultera i att Microsoft lyckas få fler exklusiva titlar än Sony.
Microsoft har en bra strategi och en väldigt stor kassakista som kan få Sony på fall.
Lyckas inte Microsoft den här gången, så lär dom säkert inte ge sig för dom gör det.
Dom har råd att förlora, men det är ju en annan sak om Sony har det!
Jag tror Sony måste visa upp någonting extremt om dom ska lyckas att stoppa Microsofts korståg med Xbox360.
Lyckas dom inte och X360 får fäste på den Japanska marknaden så har dom grävt sin egen grav.

Många av sk "Sonyfans" tycker säkert jag har fel, men jag står helt neutral vad det gäller konsoller för jag är alldeles för gammal för att vara något fan av en låda med elektronik.

håller med, bra skrivet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
360 är skitgrym, jag tycker dock att den kunda varit lite dyrare och haft HDDVD som standard. Då hade spelen kunnat vara större, med snyggare texturer. Det hade varit elit, speciellt nu när de vill köra 1080p.

Stora nextgen spel, plus 1080p är lite svårt när man bara har 9GB att leka med.

1080p har ingen betydelse för storleken på spelet om det inte innehåller en massa video.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
1080p har ingen betydelse för storleken på spelet om det inte innehåller en massa video.

Ok.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Inaktiv

Den som lever får se!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66

Dom har ett rätt stort försprång på marknaden i förhållande till Sony som ligger i startgroparna med 0 sålda PS3.
Sony kan tappa det hårda grepp dom tidigare har haft för situationen är en helt annan än tidigare.
Programutvecklare är intresserad av att sälja så många spel som möjligt och finns det många sålda konsoller av ett visst märke så väljer dom att utveckla fler titlar till den.
I slutända kan det resultera i att Microsoft lyckas få fler exklusiva titlar än Sony.

Men Jimbo66, 360 jämförs inte med nextgen, den jämförs med PS2, som fortfarande säljer bättre än 360. Sony går i vinst på PS2 och PSP. MS gör förlust på 360. De har visat röda siffror sen start, och de är nu back 5 miljarder dollar, medans Sony är plus med ungefär samma summa...

Sony sålde över 100 miljoner PS1 och över hundra miljoner PS2. Chansen är stor att de säljer över hundra miljoner PS3. Fansen finns därute.

Sonys egna studios har 100 exklusiva spel under utveckling, hur många har MS?

5-10 miljoner är inget stort försprång när Sony ändå säljer 10 gånger mer, och detta vet utvecklarna med, så de kommer inte överge Sony.

Sen funkar inte alltid "please insert disk two" i alla typer av spel. Då får man offra innehåll istället.

Vidare tror jag folk är villigare att investera lite mera i en stabil konsoll som fungerar bättre/bredare med deras nya HDTV i 1080p. En digital signal hela vägen ger en del fördelar. Att kunna se film från start är avgörande för många. Att även den billiga versionen ger samma fördelar är nu ett stort plus.

Om ungefär ett år från nu, när PS3 börjar finnas tillgängliga för svenssons i butik, kommer 1080p hysterin att vara över hela Europa, och tv-handlarna kommer använda Full HD som sitt nya säljmantra. Om inte 360 har HDMI vid det laget, så är det MS som sitter pyrt till...

Det ni kan göra är att skriva brev till MS och säga att ni vill ha HDMI. Starta en petition på nätet eller nått, här är ett gratisställe:
http://www.petitiononline.com/create_petition.html

Det blir säkert många som skriver på, jag hjälper gärna till att sprida den bland X360 forum om nån skapar den.
Priset sänks inte på PS3 i Europa, för att alla var nöjda(eller hur?). Visa nu MS att ni vill ha HDMI, så kanske 360 får en bättre chans i konkurrensen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Om ungefär ett år från nu, när PS3 börjar finnas tillgängliga för svenssons i butik, kommer 1080p hysterin att vara över hela Europa, och tv-handlarna kommer använda Full HD som sitt nya säljmantra. Om inte 360 har HDMI vid det laget, så är det MS som sitter pyrt till...

Det där tvivlar jag starkt på, 1080p hysterin kommer när det finns HD-sändningar i 1080p. 720p har ju precis kommit hit till EU så det lär dröja ett par år innan det är etablerat överallt. Sedan ska de tekniska aspekterna övervinnas för att kunna distribuera full-HD. Dessutom har ju HDTV/platt-tv hysterin ganska nyligt kommit till Sverige och de flesta med en plasma/LCD kommer inte att byta upp sig inom de närmsta åren.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Men Jimbo66, 360 jämförs inte med nextgen, den jämförs med PS2, som fortfarande säljer bättre än 360. Sony går i vinst på PS2 och PSP. MS gör förlust på 360. De har visat röda siffror sen start, och de är nu back 5 miljarder dollar, medans Sony är plus med ungefär samma summa...

Sony sålde över 100 miljoner PS1 och över hundra miljoner PS2. Chansen är stor att de säljer över hundra miljoner PS3. Fansen finns därute.

Sonys egna studios har 100 exklusiva spel under utveckling, hur många har MS?

5-10 miljoner är inget stort försprång när Sony ändå säljer 10 gånger mer, och detta vet utvecklarna med, så de kommer inte överge Sony.

Sen funkar inte alltid "please insert disk two" i alla typer av spel. Då får man offra innehåll istället.

Vidare tror jag folk är villigare att investera lite mera i en stabil konsoll som fungerar bättre/bredare med deras nya HDTV i 1080p. En digital signal hela vägen ger en del fördelar. Att kunna se film från start är avgörande för många. Att även den billiga versionen ger samma fördelar är nu ett stort plus.

Om ungefär ett år från nu, när PS3 börjar finnas tillgängliga för svenssons i butik, kommer 1080p hysterin att vara över hela Europa, och tv-handlarna kommer använda Full HD som sitt nya säljmantra. Om inte 360 har HDMI vid det laget, så är det MS som sitter pyrt till...

Det ni kan göra är att skriva brev till MS och säga att ni vill ha HDMI. Starta en petition på nätet eller nått, här är ett gratisställe:
http://www.petitiononline.com/create_petition.html

Det blir säkert många som skriver på, jag hjälper gärna till att sprida den bland X360 forum om nån skapar den.
Priset sänks inte på PS3 i Europa, för att alla var nöjda(eller hur?). Visa nu MS att ni vill ha HDMI, så kanske 360 får en bättre chans i konkurrensen...

Jag vet genom en massa inlägg att du är en inbiten Sony freak och försvarar Sony till sista sucken oavsett vad folk eller marknadsundersökningar säger.
Men hur du kan jämföra försäljningen mellan Xbox360 och PS2 är för mig en gåta?
Att PS2 säljer bättre än Xbox360 är väl inte så konstigt, den har i dagsläget ett enormt utbud av titlar, samt så ligger priset på en nivå som dom flesta har råd med.
Det kan bli samma effekt när det gäller PS3, folk som inte är märkesbundna drar sig från att köpa den pga av ett lägre utbud av titlar samt ett pris som inte direkt är tilltalande.
Många köper en konsoll bara för att spela på den och struntar fullständigt i om det finns HDMI, HD-DVD eller BlueRay.
För priset av en PS3 så får du i praktiken 2st Xbox360 med likvärdig prestanda och jag tror Sony får lite svårt att motivera prissättningen för den stora massan om dom inte kan visa upp någonting extra.
Visst går MS back på varje sålda konsoll, men dom tänker långsiktigt!
Om dom får in Xbox som ett starkt varumärke så kommer förlusten att vända sig till vinst i slutändan.
Kanske inte i den här generationen, men nästa!

Permalänk
Medlem

hehe xbox och japan? lol

Permalänk

hur många core processorer har xbox360?visst är det 3?har för mej jag läste det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

3 kärnor stämmer bra ja

edit: såg på http://www.gametrailers.com att GTA IV kommer till 360 (vilket var känt sen innan), men att det kommer släppas två STORA (enligt Microsoft då) tillägg som kommer att vara 360 exlusiva. Vet inte om detta var gammalt och i såna fall ber jag om ursäkt.

Permalänk

assasin creed
blue dragon
bioshock
allan wake

please give me now!
eller åtminstånde demos!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Joinar X360 familjen snart också, tog precis hem den här auktionen på tradera

Längtar som f*n

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Inaktiv

Tycker att Microsoft lär sig snabbt och börjar få en bra fot på konsollmarknaden, även om jag själv föredrar PS3 spelen av vana blir man ju ibland lockad av lite fina 360 titlar. Det där allan wake till exempel ser ju fruktansvärt snyggt och kul ut, det lilla vi fått se. Vi får se hur Sony ska tackla MS stora framsteg. Själv tycker jag Sony tar för mycket för givet, försenar releasen i Europa och följer detta med att sänka priset för konsollen i Japan. Tycker det är lite arrogant mot sina Europeiska fans och Microsoft har ju visat upp ett par RPG i "japanstil" vilket tilltalar mig väldigt mycket. Kanske blir en begagnad 360 i slutet av året beroende på vad för spel som kommer.

Dock tycker jag det är konstigt att Gears Of War är så hypeat, säkert ett skitkul spel. Men Lost Planet verkar mycket mer unikt och nyskapande!

I värsta fall får man komplettera med en PS3 om ett år eller 2. Skadar ju inte att ha båda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Joinar X360 familjen snart också, tog precis hem den här auktionen på tradera

Längtar som f*n

du e så välkommen kära broder!