gå från radeon till geforce!?

Permalänk
Medlem

gå från radeon till geforce!?

hej jag undrar om man måste göra något spec om man går från radeon till geforce,har för mej att man var tvunget å göra något spec när man går från radeon till geforce? elr har jag fel,förutom att jag måste byta drivrutiner ^^

Permalänk
Medlem

Helst formatera om datorn så man får bort allt.

Permalänk
Medlem

Formatera datorn och lägga in ett fräsht OS brukar många säga. Men jag har då inte behövt göra det, både från ATI>Nvidia och tillbaks.

Så testa med att först avinstallera drivrutinerna till ditt nuvarnade kort och sedan när du satt in det nya installera drivruter till det. Det är allt.

Om det skulle strula gör du en formatering bara.

Permalänk
Medlem

okejj,för har inte tänkt å göra byte från nuvarande radeon till geforce än ;P,men thx for the hälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
okejj,för har inte tänkt å göra byte från nuvarande radeon till geforce än ;P,men thx for the hälp

Avinstallera gamla drivrutiner, använd gärna Driver Cleaner för att få bort alla "rester". Sedan bör det gå rätt hyfsat att installera nytt kort.
Jag har dock varit med om att nya grafikkort underpresterat tills en omformatering, Windows HAL som förmodligen orsakat det hela då den kan vara riktigt dålig på att ersätta hårdvara.