Permalänk
Medlem

Sony Ericsson k800i

Tja alla!

Jag har en fråga, jag har en sony ericsson k800i och batteri tiden på den är väldigt dålig kan inte ha telefonen på mer en 1 dag utan att jag måste ladda om hela tiden.

Nu undrar jag om det är nån som upplever det också?
kan det vara fel på batteriet?

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

LÅS telefonen till 2g nätet så får du bättre batteri tid.. hjälper dock inte om du kör med operatören tre och en tre låst tel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
LÅS telefonen till 2g nätet så får du bättre batteri tid.. hjälper dock inte om du kör med operatören tre och en tre låst tel

Ok?
Jag kör med tele2comviq om det säger nåt..

Permalänk
Hedersmedlem

då ska det fungera o låsa telefonen till gsm nätet

Permalänk
Medlem

Jag ligger på ca 3-4 dagar i batteritid på min. Pratar ca 1-2 timmar om dagen då. kolla upp så du har senaste programvara i telefonen, borde heta R1ED001 eller högre.

Tycker själv min batteritid är kass men det är min första 3g mobil

/Haim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haim
Jag ligger på ca 3-4 dagar i batteritid på min. Pratar ca 1-2 timmar om dagen då. kolla upp så du har senaste programvara i telefonen, borde heta R1ED001 eller högre.

Tycker själv min batteritid är kass men det är min första 3g mobil

/Haim

Eftersom jag har fått mobilen för några dagar sen vet jag inte hur man kollar upp det kan du förklara?

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

inställningar --> uppdatering tjänst --> programversion

Permalänk

Batteritiden på K800 är dålig det är ett faktum. Dem i butiken säger till och med det. Däremot Nokias motsvarighet har några gånger bättre batteritid.

Permalänk
Medlem

Det är ett kännt faktum att 3G- mobiler har sämre batteritid än 2G om man kör dem på 3G- nätet.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

K800i har bra batteritid.
Min kan ligga i 7 dagar+ utan att behöva laddas.
Har även en W850i, den kommer jag knappt ihåg när jag laddade den senast..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
då ska det fungera o låsa telefonen till gsm nätet

Sjyst! nu har jag gjort det och det är en stor skillnad på batteri tiden nu Tackar !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
Sjyst! nu har jag gjort det och det är en stor skillnad på batteri tiden nu Tackar !

Minska ljusstyrkan i skärmen till 50% så får du ett par dagar extra...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

o ta bort ev animerad bakgrundsbild

Permalänk
Medlem

Sen tar det ett par laddningar innan batteriet kommer upp i sin maximala förmåga. Så är det med alla Litium-Ion batterier.

Permalänk
Avstängd

altså har du blåtand igång eller min räcker i 7 dar om jag pratar i den ca 5 minuter /dag

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
altså har du blåtand igång eller min räcker i 7 dar om jag pratar i den ca 5 minuter /dag

Nej har inte blåtand på och mitt problem är löst nu

tack alla!

Permalänk
Medlem

Får inte upp batteriluckan! :/

Fick min SE K800i idag och har väldiga problem med att få upp batteriluckan.. Har läst att folk har haft problem med glappande batteriluckor på K800i förut men det verkar de ju ha löst.. Kanske lite för bra!? *suck*

/Mogeni

Permalänk
Medlem

Tja har vill ha hjälp av er kunninga om min telefon, tänkte att det var onödigt med nytt tråd så tänkte fortsätta här men iaf, mitt problem är att jag inte kan tanka min mobil och det här är första gången jag ska tanka den jag har nytt kort alltså. när jag ringer till *110* så säger kvinnan "Nätverks problem, var vänlig försök igen" nån som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
Tja har vill ha hjälp av er kunninga om min telefon, tänkte att det var onödigt med nytt tråd så tänkte fortsätta här men iaf, mitt problem är att jag inte kan tanka min mobil och det här är första gången jag ska tanka den jag har nytt kort alltså. när jag ringer till *110* så säger kvinnan "Nätverks problem, var vänlig försök igen" nån som vet vad det kan bero på?

jag har då aldrig hört att man ska ringa *110*
Ska man inte skriva typ såhär:
*110*DIN SIFFERKOD#
??
Så gör man med Halebop iaf...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
Tja har vill ha hjälp av er kunninga om min telefon, tänkte att det var onödigt med nytt tråd så tänkte fortsätta här men iaf, mitt problem är att jag inte kan tanka min mobil och det här är första gången jag ska tanka den jag har nytt kort alltså. när jag ringer till *110* så säger kvinnan "Nätverks problem, var vänlig försök igen" nån som vet vad det kan bero på?

Om du ska ringa till påladdningstjänsten ska du nog ta bort stjärnorna ("*").
Man brukar även kunna ladda mobilen genom att ringa: *110*DIN SIFFERKOD# som sandpappa2002 skrev...
Förövrigt står väl numret på kvittot du fick?!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB