Quake 3-Tävling!

Permalänk
Glömsk

Quake 3-Tävling!

För ett par dagar sedan postade jag en tråd i det här forumet om en Quake 3-tävling. Nu är det dags!

Tävlingen går ut på att få alla sex utmärkelser på banan Q3DM19, på "I can Win". Använd modellen Orbb. Ni måste dessutom få 100% Accuracy och Frags. PM:a mig sen Screenshot på bedriften. Läs hela inlägget innan ni börjar.

1) Starta Quake 3. Avaktivera konstiga moddar om ni har sådana installerade.

2) Byt modell till valfri Orbb (vandrande ögonbollen, det finns tre olika; röd, blå och "neutral"). Detta under Setup->Player->Model.

3) Under Single Player, välj Q3DM19 i Tier 6 (läs nedan om ni inte har tillgång till den banan). Spela på "I can Win". Ni kan givetvis spela på svårare svårighetsgrad, fast det rekommenderas inte eftersom de ni tävlar mot förmodligen inte kommer att göra det.

4) Vinn med alla sex utmärkelser och ta screenshot på prispallen där utmärkelserna kan ses. Ni måste dessutom få 100% Accuracy, inte mindre.

5) PM:a mig ditt screenshot och posta sedan screenshot i tråden. Bilden kan laddas upp på exempelvis http://imageshack.us. Din skärmdump måste vara originalupplösning, inte förminskad (dock kan ni ju spara som JPG/PNG/GIF eller något). Quake 3-skärmdumpar blir ofta väldigt mörka. Det gör inget. Kom ihåg att PM:a ditt originalscreenshot till mig.

Om Q3-Utmärkelser

Kort info om de sex utmärkelserna.

Perfect: Du får inte dö en enda gång.
Accuracy xx%: Om hälften eller mer av din ammo träffar en motståndare får du Accuracy. I den här tävlingen måste ni få 100% accuracy.. Alltså: ni får inte missa en enda gång.
Impressive: Träffa med railgun två gånger i rad.
Gauntlet (aka "Humiliation"): Döda någon med gauntlet.
Frags: Den jävliga. Varje gång du klarar en bana i Single Player håller Q3 reda på hur många du dödat. Var hundrade frag får du utmärkelsen Frags. Om ni enbart spelar Q3DM19 (med fraglimit 20) kan ni enbart få Frags var femte försök.
Excellent: Döda två motståndare inom ett kort tidsintervall, tror det är två sekunder.

Övrigt

Vi gör detta för att det är kul, och som tidsfördriv en januarilördag. Fuska inte!

Inget pris! Dock kommer ni förevigt vara känd som Quakegud.

Efter jag kom på den här tävlingen testade jag svårighetsgraden, och det tog mig några timmar. Eftersom jag är väldigt dålig på Quake är jag övertygad om att ni kommer klara detta på under en timme, förmodligen kortare.

Tips: Stressa inte, men försök vara snabbare än alla andra.

Hjälp, jag har inte tillgång till Q3DM19!

Öppna q3config.cfg (ligger i baseq3-mappen) i en texteditor (Wordpad funkar, inte Notepad) och klistra raderna som finns på följande länk:
http://rafb.net/p/wmKcpO26.nln.html
Se till att ta bort andra rader som börjar på "seta g_spAwards", "seta g_spScores1" och "seta g_spVideos" först.

Lycka till!

Highscore (Tid/Namn)

75 minuter: Carls
147 minuter: _tekken_
210 minuter: gabriel15

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

OMG!!! MISSADE PRECIS PÅ DEN SISTA FRAGGEN MED RAIL!!! GAH 95% ACC! Ok. Jag ger upp. GL/HF! ;-

Permalänk
Glömsk

Nej ge inte upp, alla andra har ju lika kämpigt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Skulle inte alla utmärkelserna vara på en prispall?

Annars är det ju "nästan" enkelt

Saknar bara frags och 100% acc för min del

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Skulle inte alla utmärkelserna vara på en prispall?

Annars är det ju "nästan" enkelt

Saknar bara frags och 100% acc för min del

Grattis, det drygaste kvar då alltså.

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Skulle inte alla utmärkelserna vara på en prispall?

Sorry carls, men Nyrostad har rätt. En prispall - alla sex utmärkelser!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Sorry carls, men Nyrostad har rätt. En prispall - alla sex utmärkelser!

Hmm, måste kolla vad du menar.

Permalänk
Medlem

Jippi-ka-yee.. Satte nästan allt, men raketgevärt ersatte gauntlet två gånger och förstörde acc, och så sprang jag in i en kille med raketgeväret och quad-damage, gick inte heller så bra..

100 frags till då!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Glömsk

Såhär ska det se ut:

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Faaaaaan eller något. Måste ju tima med 100 frags också. >_>

Vet inte hur många jag är på.

Permalänk
Glömsk

Haha jo det är det som är det jobbiga. Du har ju redan klurat ut hur man gör med en av de svårare utmärkelsen carls. Fortsätt på det och timea även med Frags så ska du se.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

GAAAH!

Går det att ändra så att den inte automatiskt byter till upplockade vapen? Är himla jobbigt om man hållit inne musknappen och råkar ta upp ett, och avfyrar ett skott mitt i ingenstans..

Jag postar screenen som tröst för mig själv iaf

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Glömsk

Fan det tar sig, bara 11% jobbiga procent.

Ang autoswitch: Finns en inställning under Setup->Controls->Shoot tror det är "autoswitch weapon"

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

PHEWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW.

Svettmästarn.

Permalänk
Glömsk

Grattis Carls!

Det var det här jag menade (i förra tråden) med att en finurlig spelare kunde slå en tekniskt bättre. Här ser vi att Carls har utnyttjat att Ganutlet inte räknas som ammo, och därför fått 100% Accuracy genom att bara skjuta två skott.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Grattis Carls!

Det var det här jag menade (i förra tråden) med att en finurlig spelare kunde slå en tekniskt bättre. Här ser vi att Carls har utnyttjat att Ganutlet inte räknas som ammo, och därför fått 100% Accuracy genom att bara skjuta två skott.

Haha du kallade just mig en dålig Q3 spelare. ^^

Nädå, tack.

Permalänk
Medlem

tävling över nu?

Bra Jobbat:)

hehe också sugen på ha ''Quake gud'';)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ja, inte ens på mitt 300:ade frag kunde jag undgå att avfyra ett gäng skott med plasma gun efter att jag "gauntlet:at" ihjäl dess förre ägare

Blev t o m sämre än min förra screen, bara 72% acc nu..

Fan, det tar nästan emot att säga grattis carls, jag vill ju ha Quakegud under mitt nick!

Nej, starkt jobbat, det må jag säga

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd

fy fan jag som trodde man bara fick dutta till på den så skulle det räknas som skott

ja har också klarat det nu iallfall

va finurlig på mitt sätt o kopierade quake mappen så jag inte behövde köra en massa gånger för o få perfekt

grattis till carls !!

Permalänk

Bra jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem

bara att gratulera
jag kom inte ens halvvägs

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hoppas det blev rätt nu;)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Glömsk

Alright, schysst gjort _tekken_! Vi har en silvermedalj här. Vem vill få brons?

Vem kan förresten bli den första som får alla utmärkelser, 100% accuracy FÖRUTOM gauntlet? Det kan bli en utmaning!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

kan väl lägga upp mitt också då.
om jag inte hade trott att sågen drog accuracy så hade det varit skitlätt jue

EDIT: kollar ni på min bild så har jag stavat mitt namn fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
http://img262.imageshack.us/img262/2192/q35uw.png

kan väl lägga upp mitt också då.
om jag inte hade trott att sågen drog accuracy så hade det varit skitlätt jue

EDIT: kollar ni på min bild så har jag stavat mitt namn fel

Mycket snyggt.

Permalänk
Medlem

Dags o göra en copy paste och blir "photoshop gud"

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kul tävling även om jag, euhm inte lyckades så bra..
Mer sånt hoppas jag

Permalänk
Testpilot

Tur jag inte var med, var precis sån här tävligt jag menade att jag inte ville ha när jag skrev i den förra tråden

Grattis till vinsten iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]