Ny dator, vista eller xp?

Permalänk
Medlem

Ny dator, vista eller xp?

Tänkte köpa ny dator från komplett.se denna -> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 .

Men undrar lite om XP och Vista.. Helst vill jag ha XP. Men funkar directx 10 på xp eller måste det vara vista för att det ska funkar?

Läste nånstans att det inte funkade på xp..

Sen alla program funkade ju inte heller på vista från början, hur är det nu som med spelen och programen? funkar dom felfritt?

Tack i förhand.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

DirectX 10 finns inte ens att ladda ner till WinXP, så nej, det funkar inte på xp. När det gäller program och spel så ska dom nyare och bättre spelen gå på vista. T ex cs source, condition zero, 1.6, Wow, Wc3 och många mer går på vista.

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

hackerpro94, cs är ett gammalt spel och wc3 har jag för mig ochså var ett ganska gammalt spel?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

hahahaha alla spel han räkna upp är minst 2-3 år gammla

Permalänk
Medlem

nya OCH bättre spelen.. wc3 är ett av de BÄTTRE ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Griffox
hackerpro94, cs är ett gammalt spel och wc3 har jag för mig ochså var ett ganska gammalt spel?

Vet du att det finns en nyare version av CS än beta 1.0?

Själv hade jag ingen aning om det. Jag använder Windows, det kom väl på åttiotalet? Så det är den versionen jag använder.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Fungerar WoW även på vista 64-bit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devi
Fungerar WoW även på vista 64-bit?

Läs på deras hemsida?

http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=009

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.