Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Taxi Driver

En sån där klassiker som man tänkt länge att man ska se men aldrig tagit sig tid. Förrän nu!

Någon får hemskt gärna förklara storheten med den filmen. Riktigt långsam och utan någon egentlig story, bortsett från huvudkaraktärens förfall. Ingen egentlig röd tråd mellan händelserna och ett ologiskt slut.

What was the point?!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Taxi Driver

En sån där klassiker som man tänkt länge att man ska se men aldrig tagit sig tid. Förrän nu!

Någon får hemskt gärna förklara storheten med den filmen. Riktigt långsam och utan någon egentlig story, bortsett från huvudkaraktärens förfall. Ingen egentlig röd tråd mellan händelserna och ett ologiskt slut.

What was the point?!

Oj, var ska man börja?

Taxi Driver är en fantastisk film! På sättet som den porträtterar en individs resa rakt ner i vansinnet har knappast skildrats bättre, varken förr eller senare!

Den underliggande kritiken mot Vietnam-kriget och karaktärens uppenbara PTSD-sympton var den tidig med! Robert De Niro gör troligen en av sina topp-3 bästa rollprestationer i hela hans karriär.

Det jazziga soundtracket av Bernard Herrmann är ikoniskt. En ung Jodie Foster! Fotot av 70-talets New York!

Jag kan fortsätta men nu blev jag lite sugen på en omtitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Oj, var ska man börja?

Taxi Driver är en fantastisk film! På sättet som den porträtterar en individs resa rakt ner i vansinnet har knappast skildrats bättre, varken förr eller senare!

Den underliggande kritiken mot Vietnam-kriget och karaktärens uppenbara PTSD-sympton var den tidig med! Robert De Niro gör troligen en av sina topp-3 bästa rollprestationer i hela hans karriär.

Det jazziga soundtracket av Bernard Herrmann är ikoniskt. En ung Jodie Foster! Fotot av 70-talets New York!

Jag kan fortsätta men nu blev jag lite sugen på en omtitt

Well, agree to disagree. I termer av att skildra vansinne skulle jag säga att Joker gör ett bättre jobb (och jag vet, den har hämtat mycket från Taxi Driver, inklusive ett antal uppenbara homage). För PTSD har du exempelvis Brothers, som jag tycker gör ett bätte jobb. För förfall har du Gudfadern 1 och 2 (skulle dessutom säga att De Niro gör ett bättre jobb i andra gudfadern än i Taxi Driver).

Aja, smaken är som baken. Jag gillade den inte. 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Taxi Driver

En sån där klassiker som man tänkt länge att man ska se men aldrig tagit sig tid. Förrän nu!

Någon får hemskt gärna förklara storheten med den filmen. Riktigt långsam och utan någon egentlig story, bortsett från huvudkaraktärens förfall. Ingen egentlig röd tråd mellan händelserna och ett ologiskt slut.

What was the point?!

Filmen gjordes 1976. Det var på en tid då man sällan såg storfilmer och när man såg en sådan var man mer förlåtande emot allt.

Idag när man typ har sett X antal miljoner filmer. Så blir det ofta *gäsp* detta har jag sett förut. Och mer som att det får hända något, jag har sett liknande för många gånger nu, jag behöver ej se det igen.

Så klassiska filmer får ofta bra betyg för att folk ger dem efter intrycket de fick då, eller så kan det vara en gammal nostalgi känsla som man upplever att se om dem igen.

Ta starwars 1, nästan alla ger den topp betyg idag och det handlar mycket om nostalgi.
Skulle dock samma film dock komma ut nu och folk skulle se den idag, så är det inte självklart att det skulle bli samma hit. Speciellt inte när vi idag har så mycket alternativ och det mesta hade varit gäsp, detta har jag sett förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Filmen gjordes 1976. Det var på en tid då man sällan såg storfilmer och när man såg en sådan var man mer förlåtande emot allt.

Idag när man typ har sett X antal miljoner filmer. Så blir det ofta *gäsp* detta har jag sett förut. Och mer som att det får hända något, jag har sett liknande för många gånger nu, jag behöver ej se det igen.

Så klassiska filmer får ofta bra betyg för att folk ger dem efter intrycket de fick då, eller så kan det vara en gammal nostalgi känsla som man upplever att se om dem igen.

Ta starwars 1, nästan alla ger den topp betyg idag och det handlar mycket om nostalgi.
Skulle dock samma film dock komma ut nu och folk skulle se den idag, så är det inte självklart att det skulle bli samma hit. Speciellt inte när vi idag har så mycket alternativ och det mesta hade varit gäsp, detta har jag sett förut.

Jag gillar i regel äldre filmer mer än moderna. Så det faktum att det är en gammal film är nog inte anledningen till att den inte föll mig i smaken.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

The Deer Hunter https://www.imdb.com/title/tt0077416/

Funderat flera år på att se den men längden har skrämt mig plus att den inte verkat sååå bra.

Jag hade fel.

Ett mästerverk, kort och gott. De Niro gör sin bästa roll. Ni pratar om Taxi Driver (som också är en bra film) men här är han ÄNNU bättre, enligt mig. Walken likaså.

10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

The Deer Hunter https://www.imdb.com/title/tt0077416/

Funderat flera år på att se den men längden har skrämt mig plus att den inte verkat sååå bra.

Jag hade fel.

Ett mästerverk, kort och gott. De Niro gör sin bästa roll. Ni pratar om Taxi Driver (som också är en bra film) men här är han ÄNNU bättre, enligt mig. Walken likaså.

10/10

Är nog dags se om den, inte sett den på över 40 år.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bullet Train
Titeln är dubbeltydig. Riktigt underhållande actionkomedi med gangsters och lönnmördare på ett snabbtåg mellan Tokyo och Kyoto tidigt på morgonen. Brad Pitt i huvudrollen, men själv jag skulle sett den bara för Hiroyuki Sanada.
Utspelar sig dock i en Hollywood-version av Japan, helt i studio/CGI.
8/10

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

The Deer Hunter https://www.imdb.com/title/tt0077416/
Funderat flera år på att se den men längden har skrämt mig plus att den inte verkat sååå bra.
Jag hade fel.
Ett mästerverk, kort och gott. De Niro gör sin bästa roll. Ni pratar om Taxi Driver (som också är en bra film) men här är han ÄNNU bättre, enligt mig. Walken likaså. 10/10

Länge sen jag såg den men DÄR har vi en film jag tyckte var segare och tog längre att komma nånstans än Taxi Driver.
Men den är nog värd att se igen vid tillfälle - jag kanske har mer tålamod nu, och vill minnas den hade en hel del känsla i sin mer vardags "diskbänksrealism" som gäller stora delar av filmen! (jämfört med den konsekvent råare "smutsigheten/snuskigheten" i Taxi Driver)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Bullet train - Bra action & humor. Lite förutsägbar ibland men så är det ju ofta . Men mycket plots & twist i den och lite "Snatch" känsla över det hela. En rätt trevlig film tycker jag ändå. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

The Greatest Beer Run Ever - Helt okej film om en snubbe som får för sig att leverera öl till sin polare i Vietnam under kriget.

Permalänk
Medlem

Såg (om) Austin Powers 1+2+3 nu i helgen med några vänner.

Var längesedan sist, och f.a. 3:an (Goldmember) gjorde mig nostalgisk som tusan, då jag var ~14-15 när den kom ut och därmed till skillnad från 1:an och 2:an "kom ihåg" mer.
Skrattade som tusan, men kan inte riktigt svara på om det berodde på filmerna eller alkoholhalten i blodet (druckit en hel del öl under kvällen) eller både och. Kul var det iallafall med Mike Myers i sitt esse, även om det ibland är lite väl flamsigt.

International man of Mystery: 7/10
The Spy who Shagged me: 7/10
Goldmember: 8,5/10

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

KiLL BiLL Vol. 1 & 2
Svag för Tarantino, och dessa har inte direkt blivit sämre med årens lopp. Även fast dom inte direkt är jätte gamla.
9/10 för 1:an och 8,75 för 2:an. Är verkligen som folk påpekat, att det mesta av action händer i första filmen. Vol 2 breddar karaktärerna, och är mer dialogsrik känns det som.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Batman, 2022 (IMDB)
Poäng: 9.5/10

Såg först den nya Batman på biografen vid release tidigare i år. Gick själv för att verkligen kunna njuta av en nästan tre timmar lång film, från en serie av filmer som jag tidigare alltid har tyckt om.

Christian Bale-trilogin har alltid stått mig väldigt nära och varit några av mina favoritfilmer genom åren. Batman med Robert Pattinson kom som en storm och tog snabbt över som favoriten. Detektiv-arbetet, thrillern, spännande hela vägen genom med väldigt väl genomförda dialoger.

Actionscenerna är otroligt bra och hela filmen är ett cinematiskt mästerverk. Musiken är otrolig; jag gillar att man använt Nirvana's Something in the way och baserat mycket av soundtracket på den låten genom filmens gång.

I lördags såg jag om filmen med en tjejkompis som aldrig sett Batman förr. Hon gillade den också, vilket jag blev väldigt glad över.
Senaste filmen jag sett, försöker njuta av denna tills jag ser en annan film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

The Batman, 2022 (IMDB)
Poäng: 9.5/10

Såg först den nya Batman på biografen vid release tidigare i år. Gick själv för att verkligen kunna njuta av en nästan tre timmar lång film, från en serie av filmer som jag tidigare alltid har tyckt om.

Christian Bale-trilogin har alltid stått mig väldigt nära och varit några av mina favoritfilmer genom åren. Batman med Robert Pattinson kom som en storm och tog snabbt över som favoriten. Detektiv-arbetet, thrillern, spännande hela vägen genom med väldigt väl genomförda dialoger.

Actionscenerna är otroligt bra och hela filmen är ett cinematiskt mästerverk. Musiken är otrolig; jag gillar att man använt Nirvana's Something in the way och baserat mycket av soundtracket på den låten genom filmens gång.

I lördags såg jag om filmen med en tjejkompis som aldrig sett Batman förr. Hon gillade den också, vilket jag blev väldigt glad över.
Senaste filmen jag sett, försöker njuta av denna tills jag ser en annan film.

The Batman verkar vara lite av en vattendelare... jag och frugan håller Nolans trilogi riktigt högt, men gillade inte denna särskilt mycket. Vad jag förstår så bygger The Batman och The Dark Knight-trilogin på olika "grenar" av Batman, men vi gillade inte det där detektivstuket iaf. Lite väl mörkt och dystert för vår smak med, men som Batman tycker jag att Pattinson är helt ok.

Permalänk
Medlem

The Hangover
The Hangover Part II

Vad ska man säga? Lättsmält amerikansk humor som fungerar bättre än i många andra filmer. 7,5 för första och 7 för den andra säger jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

The Batman verkar vara lite av en vattendelare... jag och frugan håller Nolans trilogi riktigt högt, men gillade inte denna särskilt mycket. Vad jag förstår så bygger The Batman och The Dark Knight-trilogin på olika "grenar" av Batman, men vi gillade inte det där detektivstuket iaf. Lite väl mörkt och dystert för vår smak med, men som Batman tycker jag att Pattinson är helt ok.

Helt förståeligt! Det är just det jag gillar med den nya Batman - detektivarbetet, och att den nästan är psykologiskt störande. Tung film, om man är insatt i psykologi.

Den slår ära till många av "detective comics" som finns med Batman. I like!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Länge sen jag såg den men DÄR har vi en film jag tyckte var segare och tog längre att komma nånstans än Taxi Driver.
Men den är nog värd att se igen vid tillfälle - jag kanske har mer tålamod nu, och vill minnas den hade en hel del känsla i sin mer vardags "diskbänksrealism" som gäller stora delar av filmen! (jämfört med den konsekvent råare "smutsigheten/snuskigheten" i Taxi Driver)

Det är ju en ganska "krävande" film. Förstår om folk upplever den som seg. "Händer inget" säger en del osv. Är en film som behöver sjunka in lite. Eller så är det en film man antingen hatar eller älskar.

Permalänk
Medlem

Loving Vincent
WOW! Oh WOW säger jag bara...såg av en slump i min lokala tidning att denna skulle sändas på SVT ikväll, konstintresserad som jag är så resulterade en snabb googling i att denna film fanns på HBO MAX. Och jag får helt ärligt säga att detta kan vara en av de bästa filmer jag sett på riktigt, riktigt länge! Så magnifikt fint gjord, intressant och gripande handling.
Denna som sagt... WOW!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Emily the criminal - Drama med Aubrey Plaza som här får göra en mer allvarlig roll vilket hon gör bra. Den handlar om en tjej som blir indragen i kreditkortsbedrägerier med mer och mer problem som följd. Bra film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Bullet Train
https://www.imdb.com/title/tt12593682/
Regisserad av David Leitch som även gjort John Wick, Atomic Blonde och Deadpool 2. Med Brad Pitt i huvudrollen.

Den här typen av film dyker upp lite då och då. Den försökte vara väldigt mycket på massor av olika sätt och misslyckades på alla fronter. Såg cirka 40 min sen snabbspolade jag genom resten. Jag tycker det jag såg av Bullet Train var väldigt dåligt.

Sandra Bullock dök upp och hon såg helt konstgjord ut, men det kanske var enligt design.

Dold text

3/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Bullet Train
https://www.imdb.com/title/tt12593682/
Regisserad av David Leitch som även gjort John Wick, Atomic Blonde och Deadpool 2. Med Brad Pitt i huvudrollen.

Den här typen av film dyker upp lite då och då. Den försökte vara väldigt mycket på massor av olika sätt och misslyckades på alla fronter. Såg cirka 40 min sen snabbspolade jag genom resten. Jag tycker det jag såg av Bullet Train var väldigt dåligt.

Sandra Bullock dök upp och hon såg helt konstgjord ut, men det kanske var enligt design.

Dold text

3/10

Intressant, jag tyckte den var en riktigt trevlig frisk fläkt!
Guy Ritchie möter tarantino i en action-komedi.
Skrattade gott åt många scener.

Sätt spoilertaggar och sluta med att förstöra tack.
Tycker inte heller man kan betygsätta en film som man inte sett i sin helhet. Du kan tycka den var dålig, men att betygsätta - nej.

4/5

EDIT:
Råder att inte besöka IMDB om denna film. Det är väldigt många roliga Cameos.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant, jag tyckte den var en riktigt trevlig frisk fläkt!
Guy Ritchie möter tarantino i en action-komedi.
Skrattade gott åt många scener.

Sätt spoilertaggar och sluta med att förstöra tack.
Tycker inte heller man kan betygsätta en film som man inte sett i sin helhet. Du kan tycka den var dålig, men att betygsätta - nej.

4/5

EDIT:
Råder att inte besöka IMDB om denna film. Det är väldigt många roliga Cameos.

Tycker inte direkt det var någon spoiler, men visst jag kan dölja det (edit: kunde inte redigera men har skickat en förfrågan om det till swec). Dina kommentarer "Guy Ritchie möter tarantino i en action-komedi." och "Råder att inte besöka IMDB om denna film. Det är väldigt många roliga Cameos." är mer spoilers för nu vet man ett par saker och sätter förväntningarna efter det.

Tycker jag såg tillräckligt mycket av filmen för att sätta betyg, en av de sämre filmer jag sett på länge. Man kan ha olika åsikter, om många andra gillar den är det helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tycker inte direkt det var någon spoiler, men visst jag kan dölja det (edit: kunde inte redigera men har skickat en förfrågan om det till swec). Dina kommentarer "Guy Ritchie möter tarantino i en action-komedi." och "Råder att inte besöka IMDB om denna film. Det är väldigt många roliga Cameos." är mer spoilers för nu vet man ett par saker och sätter förväntningarna efter det.

Tycker jag såg tillräckligt mycket av filmen för att sätta betyg, en av de sämre filmer jag sett på länge. Man kan ha olika åsikter, om många andra gillar den är det helt ok.

Du såg 40 minuter och snabbspolade de resterande 80 minuterna? Nej, du kan inte betygsätta en film som du knappt sett hälften av

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du såg 40 minuter och snabbspolade de resterande 80 minuterna? Nej, du kan inte betygsätta en film som du knappt sett hälften av

Såg tillräckligt mycket av denna try-hard cringe skitfilm för att sätta betyg.

Permalänk
Medlem

Orphan - First kill - Skräckis i samma stil som den första. Visst, denna har en liten twist men man gör ingenting med det. Så, duglig men inte mer. 5/10

Quarantine - Äldre skräckis om nån typ av zombie-utbrott i ett hus. Mycket bra. Detta är något så ovanligt som en omfilmatisering av en spansk film som heter REC, som också är bra, men denna är faktiskt bättre. Det finns även uppföljare men de kan man skippa. Denna är dock guld. 8/10

Cloverfield - Klassiker om ett monster som går bärsärk på Manhattan. Filmat med en handycam typ. Väldigt bra om man skippar skiten i början med Rob & Beth och deras kärlekstjafs. 8/10

World war Z- Zombies, zombies, zombies! Överallt, massor av dem. Bra Zombiefilm med Brad snopp. Lite synd att man inte baserade den mer på boken men denna har blivit bättre med åren. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du såg 40 minuter och snabbspolade de resterande 80 minuterna? Nej, du kan inte betygsätta en film som du knappt sett hälften av

Vi har väl alla sett filmer som man bara efter nån halvtimme tycker är så dålig att vi bara spolar resten eller helt enkelt stänger av den. Visst att vi kanske inte kan betygsätta storyn som helhet, men vi kan fortfarande betygsätta utifrån att vi verkligen inte tyckte om den o att vi valde att inte fortsätta kolla på. Som t ex Killing of a Sacred Dear, fifan vilken skitfilm! Har ingen aning om hur den slutade, men jag vill ändå ge den en kanske 3/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Vi har väl alla sett filmer som man bara efter nån halvtimme tycker är så dålig att vi bara spolar resten eller helt enkelt stänger av den. Visst att vi kanske inte kan betygsätta storyn som helhet, men vi kan fortfarande betygsätta utifrån att vi verkligen inte tyckte om den o att vi valde att inte fortsätta kolla på. Som t ex Killing of a Sacred Dear, fifan vilken skitfilm! Har ingen aning om hur den slutade, men jag vill ändå ge den en kanske 3/10.

Okey.

Jag tycker borta med vinden är 1/10.
Jag såg inte hela filmen, men jag såg trailern och usch vad dålig den var.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Okey.

Jag tycker borta med vinden är 1/10.
Jag såg inte hela filmen, men jag såg trailern och usch vad dålig den var.

Ja överdriva kan man ju också göra om man tycker det är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ja överdriva kan man ju också göra om man tycker det är kul.

Nej, vill bara poängtera hur meningslöst detta är. Ni betygsätter filmer - som ni inte sett klart. Som >100k tycker är över betyg 7 på IMDB. Ni kan tycka en film är dålig, men du hör ju hur korkat det låter att betygsätta något som inte är klart...

Borta med vinden är förövrigt en magnifik film 5/5, men ni ser väl hälften och spolar resten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"