Övrigt kritik mot hur man i Sverige planer lands bygden med bredband

Permalänk
Medlem

Övrigt kritik mot hur man i Sverige planer lands bygden med bredband

Övrigt kritik mot hur man i Sverige planer lands bygden med bredband.
-----------------------------------------------------------------
Om vi inte hade flytta över gamla avtal från föra hus äger ( bredbands avtalet )
Bytt äger på bredbandet
Då hade vi inte enligt telia fått någon bredband
Då hade man tagit huset plats som station har
Så sa telia , finns ingen garati till ert hus att ni ska få ha bredband ovsätt om föra hus ägren hade sagt upp avtalet , Då hade sagt tagit hust plats till göteborg , sålt till någon annan

Varna alla som köper hus ,
Att alltid avtals flytt (överlåtelse ) ,
Du har inte samma rättigheter som har till att få ha fast telefon ,
Det är inte själv klart man ska äns själ till hus ägern som föra hus ägren hade bredband ,

Telia och skanova har för mycket monopol på lands byggeden ,

Man är alltås inte som hus äger garanterad till alla hus i alla områden
Där det redan finns bredband ,
Att alla ska få ha rätt till anslutning av bredband till sitt hus

Ja tycker man diskriminera lands bygd efter m skanova som bestämmer över alla som vill ha bredband hur många anslutningar det finns på en station , som delar ut antal anslutninger melan fretag som ska sälja bredband

Man bygger inte i ett områd för att alla vill ha bredband ,
Man bygger ut ifrån vinsten ,
Man kan väl ta ut högra avgifter så de täcker utbyggande ( kostnader ) av bredbanden
Så alla kan få bredband av kvalitet i all fall 50 kb ,
Som fungera med ljud bild messenger alla Internet sidor som tunga att lada in på datorn

Som hus äger på landet får du mycket sämre satsningar
Man struntar i göra kosntand förslag för att bygga för hus ägaren ,

Vi måst ha fungerade Internet för att alla vår pengar banker skötts allt vi dator räkningar , avtala med olika företag man har tjänster ,
För slippa masa strav avgifter på faktur ,
Den förändring som pågår flera räkingar försvinner som brev, Då måst man garantera alla hus som fast telefon , bredband inte 12.5 kb all fall 50 kb , för i framtiden försvinner många fler brev ,
Som att få ha rätt till ett väl fungerade stabilt Internet säkerhet , mot åska el
Som kan läsa alla internet sidor utan .
Fast vi har hela tiden Internetkontakt,
Men i all fall så är kvalité väldigt dåligt på den fast bredband av dålig föråldrad station .
Problem är för dålig uppkoppling , för gamla stationer ute på lands byggden

Tycker mycker märkligt som hus äger man kan bara påverka vatten el WC
men inte bredband ,
Fast telefon har alla rätt till i hus , att ansulta sig

----------- Märkliget sälja betend av teila ,

Ett tag så erbujd man tjejens föräldrar
högra hastighet kund få 2 mb

Men så sa det vi kan hör av sig senare uppgrader
Då sa telia
Det finns bara nu att köppa 2 mb ,
Måst ta det nu den tiden som erbjudab fans ,

samma sak med 0.5 som har sagt nej till

I dag så kan inte tjejens föräldra få 0.5 eller 2mb ,

Det finns inte erbjuda som hastigheter eller någon högre .
Men det finns för andra som bor i närmar en stad , Då finns det alltid tjänsten kvar kunna bytt up sig till någoyt högre hastighet

Det finns bara när telia säger när man måst köpp hur länger erbjudan finns

väl mycket märkligt sätt göra på

Är det extra konstader för dem hålla på stopp visa hastighet tjänster ? ha tillfäliga

Får man gör så här mot folk som bor på landet , press fram när folk ska köppa eller inte köpp

Nu får de inte alls köppa någon hastighet för att de hade tidigare sagt nej ,

är lag brott göra så här

ska man inte som kund få rätt bestäma när man vill ha bredbandet efter som alla andra har den mölighet som bor närmare stad ,

Var för kan man inte ha kvar tjänster , bara dycker upp viss till fällen

De som köpp 2 mb de har fortfarade 2 mb i samma station
märkligt Någon som känner igen dett konstig sätt göra på ?

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Utbudet av bredband på landsbygden är väldigt dåligt, men det är nytt på landsbygden och då får man räkna med att det inte är perfekt. För farsan så fanns det bara 8Mbit bredband för nästan 300kr/mån att välja på och det har han för vanlig surfning som att betala räkningar.
Han fick inget gratis trådlös modem som alla andra tele2 kunder fick, istället fick han en startavgift på ett antal hundra. Dessutom står det på deras sida att han ännu inte kan få bredband och så har han haft det sedan nyår.
Alla på bygden har dessutom problem med att uppkopplingen bryts ständigt. Många på samma ort vill ha bredband, men de tycker att 300kr/mån är för dyrt för vanlig surfning, när fast 100kbit hade varit fullt tillräcklig hastighet för dem.
Nå han bor i Västra Götaland som du och där har de ändå satsat bra på bredband, många ute på landsbygden har inget bredband alls. Om några år så kommer det bli säkert bättre, idag handlar det om stora investeringar för några få abonnenter, och då går det sakta.

Så det är inte mycket man kan göra åt, ring och gnäll så att de hör att det finns intresse av att bygga ut kan man ju göra. Detta är något som kommer ordna sig med tiden, men hur roligt är det att kanske få vänta i en 5år?
Angående internet för att betala räkningar så går det med vanligt dial up modem (56Kbs), visst är det inte roligt men det är det enda vettiga alternativ många på landsbygden har.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

du har mobil bredband telia telia 2 sonera ska man nog akstig på sida text 5 128

men kanske är företaget 3bredband bättre de nämns inte kan all få ut mer 12.5 kb finns till statinär dator modem utan mobil kopplar upp

en sak kolla på man kan test i 14 dagar lämna in saker om det inte fungera

men fungera det bättre än det fast , kan man ju kanske få ut lätt 1 mb all fall för 24 månader 99 kr 7 mb

tre.se koll sidan ringa på 020 nummer 33 33 33

ja gjord det nyss kolla lite hur man kan återlämna om man inte blir njöd

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Du har inte funderat på att lära dig svenska, det går ju inte att läsa det du skriver.

"Det är inte själv klart man ska äns själ till hus ägern som föra hus ägren hade bredband"

Vad menar du här?

Permalänk
Avstängd

Han är dyslektiker.

Men om du har någon chans att förbättra din svenska så föreslår jag att du försöker.
Ditt inlägg var faktiskt oläsligt, jag läste igenom hela men hade trots det svårt att förstå vad du ville få fram med tråden.

Permalänk
Medlem

kört i rättstavning program också bättre än så kan inte jag

Visa signatur

Är dyslektiker

Permalänk

Kan någon översätta? Jag vill gärna vara med i debatten, jag tycker också det är synd att landsbygden i vissa fall inte alls kan ha bredband idag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hört talas om punkt?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ett tips är att använda exempelvis MS Word när du skriver och sen klistra in texten här i forumet. Programmet brukar vara rätt duktigt på att hitta både vanliga stavfel och grammatiska fel. Dessutom finns det tillägg till bland annat Firefox som sköter rättstavning (dock inte grammatik).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tror inte det kallas "ordblind" för inte.
Till er alla damp barn som inte kan koncentrera er mer än i 2 sekunder så gjorde jag en lite "översättning" av början på posten (klockan är mycket och orkar inte skriva om allt just nu)

Kritik mot hur man i Sverige planerar bredbands utbyggnad på landsbygden.

Om vi inte hade flyttat över det gamla avtalet från förra ägaren av huset till oss hade vi enligt Telia inte fått något bredband.

Enligt Telia finns det inga garantier att ni skall kunna få en bredbands uppkoppling fastän den förra ägaren hade en. Allt tack vare att det finns ett begränsat antal platser på telestationen.
Så en varning till alla som tänker köpa hus, se till att flytta (överlåta) bredbandsavtalet från den förra ägaren till er.
Du har inte samma rättigheter som du har till att få fast telefoni.
Telia och Skanova har alldeles förstort monopol.
Det finns inga garantier till att bredbandet ”räcker” till alla i ett område.
Jag tycker att man diskriminerar landsbygden eftersom det är Skanova som bestämmer hur många anknytningar det skall finnas i en telestation och sedan delar ut dessa mellan dom olika bredband bolagen.
Skanova bygger inte för att ge all möjlighet till bredband utan enbart i vinstsyfte.

Vist är det jävligt när staten går ut med "stor satsning på bredband på landsbygden", gräver ner miltals med fiber och i slutända blir det bara ett jävla skämt av allt där monopol företaget (Skanova) bara bryr sig om vinst.

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt utbud på landet, bor själv ute och jag kan som mest få 8mbit, ruskigt dåligt =/

Till er som säger att ni inte förstår vad han säger så föreslår jag att ni läser det han skrivit med en norrlännings dialekt, underlättar faktiskt

Jag förstod allt han skrev, fast det va lite roligt att läsa det

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Tror inte det kallas "ordblind" för inte.
Till er alla damp barn som inte kan koncentrera er mer än i 2 sekunder så gjorde jag en lite "översättning" av början på posten (klockan är mycket och orkar inte skriva om allt just nu)

Tack för "översättningen", den var välbehövlig. Dock kunde du gott ha struntat i att slänga ur dig tillmälet damp-barn. Tänk på att det finns andra dyslektiker som läser detta forum och har svårt nog att läsa välskriven text. Då är det extra svårt att läsa en annan dyslektikers skriverier. Knappast trevligt att få tillmälen slängda efter sig då.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tack för "översättningen", den var välbehövlig. Dock kunde du gott ha struntat i att slänga ur dig tillmälet damp-barn. Tänk på att det finns andra dyslektiker som läser detta forum och har svårt nog att läsa välskriven text. Då är det extra svårt att läsa en annan dyslektikers skriverier. Knappast trevligt att få tillmälen slängda efter sig då.

mmm jag vet, var lite trött och allmänt sur bara.

Permalänk
Medlem

Må Telia brinna för evigt i helvetet!
De äger och underhåller nätet på landet osv. Och de vägrar att bygga ut det. De vägrar till och med att byta ut telestationer från 70-talet fast de har nyare på i lager som kan ge adsl åt oss.

Varför?
Jo de tjänar inga pengar på det.
Modemräkningarna i vårt hushåll låg på ca 3200-4000:- SEK i månaden när vi hade telia 56K modem. Det är rena rånet för skit. Sen bytte vi till sattelitbredband. Kostar 999:- KR i månaden, modemlina upp dock, men det ingick i priset. Startpaketet kostade 4000:-

Snacka om tusenlappar man sparar på bredband. Klaga inte på att erat 24 MB/s internet kostar hela 300:- .

Men det var innan jag flyttade till stan, nu sitter jag med 100 MB/s fiber för 200:- i månaden. Men hemma hos mina föräldrar är är det som ovan fortfarande.

TELIA, ett namn som borde förknippas med satan eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Av ren ilska skriver ja nu detta..
förstår inte hur folk kan skriva vissa inlägg som är nervärderande, trakaserande eller oförskämda, onödiga kommentarer som ni kunnat hålla för er själva, men antagligen av ert stora ego så känner ni att ni måste bevisa något.(Gäller då även mig när ja skriver detta, men av anledningen till att ja vill få ut något bra av detta anser jag det acceptabelt).

Trådskaparen lägger ut ett par frågor och funderingar som han gärna vill ha svar på, varför kunde ni inte då försöka hjälpa honom? visst ja håller med om att texten var lite småluddig att läsa men den tiden det tar att göra ett inlägg om hur dålig stavningen är så kan man ta den tiden och läsa igenom det en gång till, eller fråga hur personen menade på ett civiliserat sätt.

Riktar inte min ilska mot någon specifik person utan rent allmänt och inte bara i denna tråden, har läst fler trådar som det har hänt och ville bara få ut min talan angående detta. Hade ja kunnat posta detta i varje tråd på hela sweclockers hade ja gjort det. var lite männskliga och inse att det finns ingen som är perfekt och kommer aldrig finnas någon som är det. Vissa har det svårare än andra, och många personer gör de inte lättare för dessa idivider.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Stavningen är inte det som gör det jobbigt att läsa texten. Däremot så får iaf inte jag något riktigt flyt när jag läser den. Kan tyvärr inte sätta fingret på exakt vad det är som gör det, men som det är nu är det jobbigt att läsa den.

I vilket fall, för att vara on-topic. Telia är ett vinstdrivande företag, de är inte längre televerket, således kommer de inte att uppgradera telefonstationer för dyra pengar om det inte lönar sig. Säga vad man vill om att Telia numer är vinstdrivande, men som vinstdrivande företag gör de helt rätt, kan de inte förvänta sig tjäna pengar på det, eller iaf gå plus minus noll, så är det deras skyldighet till aktieägarna att inte göra det.

Jag tror snarare på att det är trådlöst som kommer vara bästa lösningen på landsbygden, just nu är det ju 3G-nätet som är mest lovande. Jag vet inte precis hur bra täckning det är på platsen i fråga, men jag skulle tro att om man köper Tres bredband, med Ericsson-routern (som ju verkar ha en riktig antenn) så lär man nog kunna få rätt bra täckning på väldigt många platser även på landet. Om inte annat kan man ju alltid skaffa sig en stor riktantenn och kolla upp var den närmsta masten faktiskt finns

Naturligtvis inga garantier dock.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

http://www.infoferenda.com/webbshop/paket-kampanjer/bredband-...

interessant paket mobil bredband,
för att sätt på huset . utrustning av extra förstärkare av Riktad 3G-antenn.

------------------------------------

Radio teknink med bredband också , finns i själv lur ,

Om går in på tanum hemsida som på sin komun .
Har en karta över sina områden ,

Kanske inte alla komuner som har så bra information
Överva olika typper av teknink
För att till handa hålla bredband på lands byggden .

http://www.tanum.se/vanstermenykommun/naringslivarbete/pagang...

http://www.tanum.se/download/18.77755b6310f32ccab2880006148/V...

kanske är nåt att tänka på ni som bor på landet.
Att kolla komunen hemsida.
---------------------------------------

Jag tycker det är vinst diskriminerad tanke sätt som . som lands byggden drabbs , små vägar , Läggs mer pengar på störe komuner sattningar . Där det finns pengar ,
---------------------------------------------------------

Väl inte svårt slå ut kostnader för de hus håll som finns ute på landet i ett områd . för kunna bygga bredband av kavlitet , all fall som klara av läger hastigheter som 1 mb .
den teknink måst ha blivit biligare . än 24 mb som krävs högre kavlit dyra kabblar
--------------------------

Toltal täckning i hela sverige av mobil bredband ,
som hade kunnat ta kostander avgifter i från hus hållen ,

Det finns inga stora företag som kan bygga ut alla master allt för tecka hela sverige som har all tillgänlighet av kapital
För att kunna garantera till alla bostäder , inom våra gränser .
Så ett stop förbuda på vd bonusar för höga löner ,
Pengar måst vara kvar i företag som kan anställa personal,

Inköpp efter ny teknink som komer .
som klara av vid åska .
vid störe naturpåverkningar som stormar . vatten påverkan , klimat förädningen .
------------------------------------------------

Vi måst få till ny folk rätt
Till alla som bor i sverrige.
Skall ha rätt till anluta sin bostad
som telefon bredband tv
Är livs viktiga , vid olycka ,
rättsäkerhet tänkade ,
med information ,
--------------------------------------------------------

Tve täcker inte heller hela landet yta inom våra gränser ,
Där kund man slå i hopp bredband med tv telefon Trådlöshet.

Det finns inga till räcklig stora bygg företag som kan bygga som kan ta id ags läget ansvar för mast nätet i hela Sverige gränser,

Skulle inte bli dyrt om man såld ut sen ut hela företag som grundas med hjälp av staten ,
Det bäst är är ett stort företag som har själva mast nät ,
Så det garanteras att det når ut till alla hus hål . trådlösa sändningar .

Flera små företag som inte har den kapitala summa att start med , Man Kan inte erbjuda hög kvalité av servis tjänst till alla i Sverige.

Rätten till telefoni tv bredband bord bli en laglig rättighet att kunna köpa in till sitt hus
Sen får man styra upp det av rad masa olika företag .

Om det inte finns masa små förtag som i dags läget kan hjälps åt täcka sädningar ända ut till våra gränser , lands bygden kan få väl fungerad , vatten öarna.

Det skulle betyda masa pengar vinster för privat hus håll större chans för små företagare ut på lands byggde i svåra områden mycket berg djupa dal gånger ,

Blir det Lättare att starta mobila arbetsplatser ,ut i naturen ,
Ensamstånd arbetera kan start företag hemi från.

Tjänster från staten kan läggs ut på folk som vill jobba extra, När staten eller större företag behöver tillfällig personal ren skriva, bok föra ,

Bygg ut mobil nätverk tjänar alla på ,
-----------------------
Då måst man ha grund lag där alla företag som går in för mobila sädningar av tv bredband telefon .
Som skall se till täcka upp de omården kan.
Då får man se till att man efter lysa andra företag som måst start för täcka upp omården ,

Då har vi en konkurans ,
Företag olika verksamhet som måst ha råd stöd av en central tekniska riktlinjer för underhålla system uppgraderas Ingen blir utan telefon tv bredband , miljö påverkan,

Ja rekomandera man lägger ner den verksamhet som har teve avgifterna

Ersätter det med sändningar i mobil bredband , till privat förtag som kan leva upp tillden nya folk rätten.
Så skall det också vara fysikt mjöligt.
Inte bara på papperet ny lag ,
Lag som styr upp sätter press på utveckling för verkställ rättsäkerhet .

Internet är fråga rätt säkerheten och stöda till människor landet runt ,
För att snabbare komma åt användnings bara information ,
Kavitet måst vara så bra det inte lagar vid digital kamera eller vid video bild ,
För en skilda personer som kan visa olyckan i hemmet av brand vatten översvämningar polis ärden ,

Det är fel satsning av det digitala tve sändningar , som man gör i dag utan data kommunikation . Måst knytta i hopp , kräva mer sammanverkade för befolkningen.

Man borde satsa på inbyggt system som erbjuder i samma system video nöd samtal tve telefon bredband ,
kundtjänst av alla myndigheter som exempel polis sjukvård ,
Upp rätt flera central enheter ,

Som vido samtal ringer sin läkare eller polisen vid brått
Video larma kamera. Som filmer när någon trycker på larm knappen , i hemmet ,
För hotade människor som har besökförbud mot någon annan människa.

I stället för gå på vård centralen ,
Så inte blir för långa vänte tider köer för att komma fram per telefon.
Då måst man ha fler kundtjänster som kan ta emot flera video samtal eller vanlig mobil samtal ,
Det går inte ha det som är i dag ,

När man ringer till vårade central eller kväll samtal som har öppet av vårdcentral
Ring sanera , överbelasta kundtjänst ,
I dag är det jätte problem vänte tider i telefon till vården på kvällar hälger.
Fel att man måst boka tid för komma in på akuten , den lagen ,måst till ,
Om vill till akuten och måst man få gör det utan behöva ringa ,
före , vid alvarliga situationer ,

Man måst skapa mindre små enheter på lokalare nivå som kan använda denna teknik inom vården.

Att förbokat fysiska besöka till vårade central vid ej akut ,
Så kanske man kan minska risken att smitta ner vården personal.
Om det är enkla lätt lösningar som kan får ett mail intyg på att kan köpa medicin Id avtryck av tummen och ögat ,
För att bekräfta, Att rätt person får köpa ut medicin , enkla bilig teknik.

Visa signatur

Är dyslektiker