Permalänk

PCI-E Kabel?

hej! Har letat en del på forumet nu och jag har kommit fram till att antingen är tråden väl gömd eller så är det ingen som frågat efter det förut...

Jag planerar att bygga en slimmad desktop-dator med custom-chassi, inget som ingen annan tänkt eller gjort förut så jag är lite fundersam på varför frågan är så svår att hitta...

Nu, är det någon som känner till en kabel/adapter som tillåter ett PSI-E GFX att ligga parallellt med MB eller är det något man är tvungen att löda till själv? I sådana fall, någon som har några tips om hur och vad man ska tänka på?

Permalänk
Medlem

Att löda själv kan du nog utesluta...
Finns Pci-e riser's, huruvida det funkar bra kan jag dock inte svara på
http://www.webhallen.com/prod.php?id=65733

Permalänk

Så som jag tolkar produktbeskrivningen på modulen skulle det kunna vara något. får kolla hos min lokala hårdvarubutik om de har någon man kan ta en närmare titt på. Fortfarande mer intresserad av en lite mer flexibel modul men finns inte möjligheten får man ju kompromissa. tackar för ett snabbt svar! ^^

Permalänk
Medlem

ta en titt på www.linitx.com. De brukar ha det mesta när det gäller risers

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Re: PCI-E Kabel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverrosen
hej! Har letat en del på forumet nu och jag har kommit fram till att antingen är tråden väl gömd eller så är det ingen som frågat efter det förut...

Jag planerar att bygga en slimmad desktop-dator med custom-chassi, inget som ingen annan tänkt eller gjort förut så jag är lite fundersam på varför frågan är så svår att hitta...

Nu, är det någon som känner till en kabel/adapter som tillåter ett PSI-E GFX att ligga parallellt med MB eller är det något man är tvungen att löda till själv? I sådana fall, någon som har några tips om hur och vad man ska tänka på?

http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11462

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.