Permalänk
Medlem

Crossfire bråkar friskt

Hej!

Jag kör 2x4850 i Crossfire. Problemet är att när jag gör det får jag hiskedåligt dålig FPS jämfört med att bara köra med ett av grafikkorten. Till exempel ligger jag på 60 FPS konstant i Fallout 3 utan Crossfire, men stiger inte ens över 40 när jag har Crossfire på.

Samma visa i Far Cry 2, Red Alert 3 och Bioshock. Har inte provat med Half Life men kan tänka mig att det är samma visa där. Jag kör grafikkorten på ett Asus P5K Premium (en x16 och en x4) om det har så stor relation till det hela?

Vore tacksam om någon visste någonting om det här!

Permalänk

du borde få en liten boost med x16/x4 men vettefan, har du inte med något switch kort till 8x/8x?

eller är inte p5k edd p45 mobo?'

förresten, har du gått till catalyst control center (CCC) och sättit på crossfire?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
du borde få en liten boost med x16/x4 men vettefan, har du inte med något switch kort till 8x/8x?

eller är inte p5k edd p45 mobo?'

förresten, har du gått till catalyst control center (CCC) och sättit på crossfire?

om han får 40fps med crossfire på och 60fps med crossfire av, vad kan vi då dra för slutsats MattiasHonken?

Jo att han har satt på crossfire i CCC panelen. Skulle iaf tro att 4x frekvensen bidrar med komplikationer. Hur det går till vet jag tyvärr inte, provat att kötta in senaste bios för moderkortet?

Sökt efter andra som har samma moderkort och kanske kör crossfire?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
om han får 40fps med crossfire på och 60fps med crossfire av, vad kan vi då dra för slutsats MattiasHonken?

Jo att han har satt på crossfire i CCC panelen. Skulle iaf tro att 4x frekvensen bidrar med komplikationer. Hur det går till vet jag tyvärr inte, provat att kötta in senaste bios för moderkortet?

Sökt efter andra som har samma moderkort och kanske kör crossfire?

aha, glömde visst lite info innan ja svara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Sökt efter andra som har samma moderkort och kanske kör crossfire?

Ja, enda jag hittade var en död tråd. Den killen körde 2x4850 också. Antar att det är något jag får leva med tills jag byter moderkort. Om någon kommer på något provar jag gärna dock!