Värt pengarna ? Lian Li PC-A6010B

Permalänk
Medlem

Värt pengarna ? Lian Li PC-A6010B

Tja, Funderar på nytt stilrent chassit då jag börjar tröttna på mitt antec 300.
Har tittat mycket på lian li eftersom jag hört mycket bra och att det är ofta god kvalité.
Jag hittade ett på inet som såg bra ut, lagom stort och stilrent.
En fråga är fläkten på baksidan, varför sitter den utanför ?

Länk : http://www.inet.se/artikel/6904089/lian-li-pc-a6010b-svart-ut...

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Det är Lian Li :0) Dom har sina ideér, oftast bra dock.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att dom har lagt dit en "tunnel" mellan fläkten och utblåshålet. Detta eliminerar den döda zon som blir precis i mitten på fläktnavet och ger effektivare fläkt, har hört siffror på +10-20%.

Ser dock inte så jäkla snyggt ut och verkar lite onödigt på en chassifläkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Linqon:

Det ser ut som att dom har lagt dit en "tunnel" mellan fläkten och utblåshålet. Detta eliminerar den döda zon som blir precis i mitten på fläktnavet och ger effektivare fläkt, har hört siffror på +10-20%.

Ser dock inte så jäkla snyggt ut och verkar lite onödigt på en chassifläkt

Okej visste jag inte hehe, smart tänkt men som du säger onödigt på en chassifläkt.
Har ett litet problem, samtidigt som jag köper chassit kommer jag förmodligen köpa corsair H50 som prolle kylare också, men som det ser ut på bilderna finns det inget fäste på insida utav chassi, någon som vet ?

Mvh
Pierre

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Har även kollat på fractals chassi, finns mycket möjligheter med det . Det är svårt att välja eftersom jag bara har haft två st chassin.

Fractal Design Define R2, Svart - Inet.se

Har även intresserat mig i Schythes chassi Fanriswolf. Det är lagom stort, stilrent och vad jag vet har scythe bra kvalité på sina grejer !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Har även kollat på fractals chassi, finns mycket möjligheter med det . Det är svårt att välja eftersom jag bara har haft två st chassin.

Fractal Design Define R2, Svart - Inet.se

Har även intresserat mig i Schythes chassi Fanriswolf. Det är lagom stort, stilrent och vad jag vet har scythe bra kvalité på sina grejer !

Fenriswolf har fått mestadels bra omdömen, bra och tysta fläktar och rätt bra kylning med tanke på hur många fläktar lådan har. Enda nackdelen är väl att plåten är ganska tunn samt att nätagget kanske inte sitter 100 % rätt om man vill ha det tyst på högre belastning.

R2 är väl ok om du kan tänka dig ha en låda alla andra har, jag hade hellre valt en Lancool låda och fått lite högre kvalitet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Fenriswolf har fått mestadels bra omdömen, bra och tysta fläktar och rätt bra kylning med tanke på hur många fläktar lådan har. Enda nackdelen är väl att plåten är ganska tunn samt att nätagget kanske inte sitter 100 % rätt om man vill ha det tyst på högre belastning.

R2 är väl ok om du kan tänka dig ha en låda alla andra har, jag hade hellre valt en Lancool låda och fått lite högre kvalitet.

Tack för informationen men har bestämt mig att det blir lian li jag länkade innan !
Jag tycker fenriswolf är för stort och såg det efter jag skrivit svaret till er.
Jag vill ha ett relativt litet atx chassi utan fönster och massa sånt, därför jag valt lian li, lancool är bra chassin det vet jag men får nog bli det lian li jag länkat !.

Mvh
Pierre

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Ge oss lite fina bilder och vad du tyckte om lådan sen när den kommer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ge oss lite fina bilder och vad du tyckte om lådan sen när den kommer.

Självklart !

Har tittat lite smått på det också, men hittar inga bilder innuti chassi. Någon som vet vart har kollat google och lian lis hemsida !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Har tittat lite smått på det också, men hittar inga bilder innuti chassi. Någon som vet vart har kollat google och lian lis hemsida !

De ser ganska likt ut de du länka först till. just "V2" är en skandinavisk version, så man får googla på "6070B"

Here you go sir

Lian Li PC-6070B Silent Aluminum Enclosure (dock ej skandinaviska versionen, så lite skiljer men endast till de bättre)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

De ser ganska likt ut de du länka först till. just "V2" är en skandinavisk version, så man får googla på "6070B"

Here you go sir

Lian Li PC-6070B Silent Aluminum Enclosure (dock ej skandinaviska versionen, så lite skiljer men endast till de bättre)

Man tackar så mycket, men det är inte det lian li jag söker tyvär hehe :).
Har hittat ett här på sweclockers marknad som jag har mailat på men inte fått svar än.
Jag är mest inne på att köpa Lian Li PC-7A serien !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjära:

Man tackar så mycket, men det är inte det lian li jag söker tyvär hehe :).
Har hittat ett här på sweclockers marknad som jag har mailat på men inte fått svar än.
Jag är mest inne på att köpa Lian Li PC-7A serien !

De är princip samma (iallafall inuti, till 99% helt identiskt med 6070B).

Lian Li PC-7A Plus Case

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

De är princip samma (iallafall inuti, till 99% helt identiskt med 6070B).

Lian Li PC-7A Plus Case

Jo jag vet men det du länkade gillade jag inte, alltså stilen på utsidan.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB