Lars vilks(danska artisten som ritade av muhammed) blir attackerad i Sverige

Permalänk
Avstängd

Sentenced, du ansåg tidigare att tråden går off topic. Vad sägs om att du kopierar in ditt inlägg i Israel styr över USA tråden istället? Så kan vi fortsätta där.
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Derox, kan du kopiera och klistra in ditt inlägg i länken? Så ska jag svara där, eftersom Sentenced tycker denna tråd går off topic annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Sentenced, du ansåg tidigare att tråden går off topic. Vad sägs om att du kopierar in ditt inlägg i Israel styr över USA tråden istället? Så kan vi fortsätta där.
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Derox, kan du kopiera och klistra in ditt inlägg i länken? Så ska jag svara där, eftersom Sentenced tycker denna tråd går off topic annars.

Svara på vad? Case closed. Du visade ju nyss att du bara hittar på massor för att försöka argumentera. Ljög ihop att Sentenced skulle hävdat att Israel har stort inflytande över USA och försökte bevisa det med ett inlägg som inte alls sa det. Tyvärr kan vi på forumet läsa och synar alltså sådant "bullshit". Summa sumarum, det är ingen idé att argumentera med någon som försöker ljuga ihop att motparten sagt något den inte har.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför du är rädd för att argumentera mot mig, men försök så ska du se att det inte är så farligt? Du kan väl posta i den andra tråden? Seså, jag bits inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Jag förstår inte varför du är rädd för att argumentera mot mig, men försök så ska du se att det inte är så farligt? Du kan väl posta i den andra tråden? Seså, jag bits inte.

Rädd? Det ger ingenting som sagt, du hittar ju bara på saker som du hävdar att man sagt som inte stämmer. Skall jag börja "argumentera" så med? Du har sagt att alla Palestinier är terrorister! och nu ändrar du dig! omg! omg! Nej, det fick man nog av i lågstadiet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

En journalist får sparken för att han vägrar försköna Israels mord ...

Euh va? Läs vad jag skrev istället, jag frågar dig igen: "Är detta något du personligen upplevt eller antar du bara att man blir terroriserad och får hotelsebrev?
Sedan svarade du inte heller på min fråga...

Skrivet av saddam:

Så du menar att de som hotar Vilks till döden är helt vanliga muslimer? De är inte extrema? Alla ...

JA det är precis det jag menar, om du påstår att de som hotar Vilks är de riktigt extrema muslimerna så vet du inte vilka dessa extremister egentligen är, de som hotar Vilks är din vanliga "average" muslim som faktiskt är religiös, jag pratar inte om de "muslimer" som egentligen nästan kan påstås vara ateister så lite som de bryr sig om religionen.
Ja, varför upprepar du det jag skriver? Hur många gånger ska jag skriva ordet "ja" till dig?
Jag har inte sagt att du behöver hålla med mig, men jag är från ett land där extrem diskriminering av mänskliga rättigheter är vardagsmat och jag vet vad jag snackar om. Jag skiter fullständigt i vad du tror och tycker, jösses.

Skrivet av saddam:

Men vad säger du om de kristna i Afrika som än idag, könstympar sina döttrar?...

Saddam det här är ett diskussion kring Islam, kristendomen har gjort en jävla massa skit, men det här är fortfarande en diskussion om islam år 2010, det här har jag redan påstått så om du inte läser det jag skriver mer noggrann ber jag att du inte lägger ord i min mun.

Skrivet av saddam:

Israel har hållit på och brytit mot lagen i 50 år och de...

Åter igen lägger du ord i min mun, var i helvetet får du allt ifrån egentligen? Jag tänker inte diskutera med dig när du drar ner hela tråden till dagisnivå, jag har aldrig påstått att det bara finns extremister inom Islam, läs om och läs rätt eller så låter du bli att citera, herregud.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Men vad säger du om de kristna i Afrika som än idag, könstympar sina döttrar?
.

Könsstympning i Afrika utövas av både kristna och muslimer, och gjorde det innan islam och kristendomen kom dit. Afrika är...Afrika. Eller ja, delar av Afrika iaf. Man undrar vad som hänt om kolonisatörerna aldrig landat där.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Jag har bett er fortsätta i den andra tråden, men eftersom ni vägrar fortsätta debatten där, så har jag inget val att fortsätta här.

Skrivet av Sentenced:

Nej inget av länkarna innebär att Israel har stor makt över USA. Detta har inte bara jag utan x antal fler förklarat för dig men det går inte riktigt fram av någon anledning så det finns ingen mening med att älta det. Du kan läsa dig till i vart fall 6 olika slags försök till att förklara för dig att man inte kan tolka saken som du gör samt att dina länkar icke är på något sätt källkritiska eller en korrekt beskrivning av situationen.

Du har påstått detta förr. Jag har postat bl.a. forskningsartiklar utav professorer, bl.a. från Harvard. Där finns massor av statistik tagna från offentliga källor. Offentliga källor är inte källkritiska va? Jag har även pratat om officiell statistik från Israeliska myndigheter, t.ex. en förteckning över varje dödad israel i terrordåd. Det visade sig att det var 13 st som dödats i raketangrepp sedan år 2001, då. Jag förstår återigen inte, varför säger du att mina källor saknar källkritik? Om forskningsartiklarna verkligen är så tvivelaktiga som du påstår, kan du peka ut felen - eller är det bara en önskan du har? Du har inte läst dem, du vet ingenting om dem, men du vet att de inte är att lita på? Hur kommer du fram till denna slutsats? Jag ställde denna fråga många ggr i Israel - USA tråden. Men fick inga vettiga svar. När jag t.om. hänvisade till artiklar från israelisk media så avfärdades de också. Föreställ dig reaktionen om jag hänvisat till arabiska källor? Det hade aldrig gått.

Så nu frågar jag återigen, exakt vad, kan du peka ut vad som är fel med forskningsartiklarna jag länkade till? Och uttalanden av ex presidenter, nobelpristagare, kongressmän, senatorer, professorer, etc? Om du inte kan peka ut några fel alls, så finner jag det märkligt att du kan avfärda alla forskningsartiklar som tvivelaktiga? Speciellt som du inte vet någonting om länkarna, eller ens läst dem?

Jag kommer ihåg när du hårdnackat förnekade att Israel stulit organ, vilket Aftonbladet påstod. Hur kunde du förneka det, när du inte visst något om saken? Det visade ju sig att organstölder visst förekommit, Israeliska läkare och andra, erkände det. Erkännandet skapade stora nyheter i Aftonbladet, men nämndes knappt i Bonniersk media som Expressen, DN, TV4 och annan israelisk media.
#9414139

Händer det ofta att du automatiskt förnekar saker utan att veta någonting?

Skrivet av Derox:

För det första bör du kolla upp ordet teorist som jag tipsade om förut. Hamas är definitionsmässigt terrorister, pga definitionen av terrorist.

Enligt wikipedia så är en "terrorist" en person som utövar terrorism. Det finns över 100 olika definitioner av ordet Terrorism:
Terrorism - Wikipedia, the free encyclopedia
Vilken definition pratar du om? Jag misstänker att du själv inte kollat upp definitionen på terrorist.

Hamas ansågs inte som terrorister utav (även) USA fram till för ett tag sen. Numera har de klassats som terrorister, ja. Men de var inte det tidigare.

Om vi pratar om terrorism, så är det inget tvivel om att Israel sysslar med terrorism. Fast det kallas för annat, och då är det inte längre statsterrorism? Vad kallas det när man skjuter raketer rakt in i folksamlingar i syfte att komma åt en Hamasledare i bil? Detta kan väl inte vara terrorism, väl? Eller när Israeler skickar lönnmördare? Detta är inte heller terrorism va?

Skrivet av Derox:

Med tanke på att det var Israel som blev krigsförklarade och angripna när staten Israel uppfördes så anser jag Israels ockupation vara befogad då motparten uppenbarligen endast vill ha krig. Minns inte hur många dagar det gick innan de blev angripna men det var inte många.

Jag tror araberna angrep samma dag?

Färre dåligt organiserade araber med omoderna vapen ställdes mot många fler israeler med moderna vapen. Inte undra på att Israelerna vann.

I vilket fall som helst, så säger araberna att de var inte inblandade i andra världskriget eller Förintelsen. Varför ska de ge land till Israel? Det finns inget skäl till det. Låt tyskarna ge land. Detta är arabernas ståndpunkt, men varför skulle någon här vara intresserad av att lyssna på andra sidans argumentering?

Angående att motparten endast vill ha krig. Det stämmer inte. Jag har upprepade ggr visat länkar som säger att Hamas vill ha fred längs 1967 års gränser, men Israel vägrar. Varje år så röstar FNs generalförsamling för en fredlig lösning på Palestina frågan, och 164 länder röstar ja, men 7 röstar emot. Vilka länder vill ha fred, sa du?
Norman Finkelstein – The Facts About Hamas and the War on Gaza | Sabbah Report
"Every year, the United Nations General Assembly votes on a resolution entitled "Peaceful Settlement of the Palestine Question." And every year the vote is the same: it's the whole world on one side; Israel, the United States and some South Sea atolls and Australia on the other side. The vote this past year was 164-to-7. Every year since 1989-in 1989, the vote was 151-to-3, the whole world on one side, the United States, Israel and the island state of Dominica on the other side.

We have the Arab League, all twenty-two members of the Arab League, favoring a two-state settlement on the June 1967 border. We have the Palestinian Authority favoring that two-state settlement on the June 1967 border. We now have Hamas favoring that two-state settlement on the June 1967 border. The one and only obstacle is Israel, backed by the United States. That's the problem."

Så problemet är att Israel inte vill ha en tvåstatslösning. Men Hamas och araberna vill ha fred. Om du läser i samma tråd så ser du att det alltid varit araberna som gjort eftergifter, i Camp David och sånt, medan Israel satt käppar i hjulet och kommit med orimliga krav. Vill du se länkar på detta?

Skrivet av Derox:

Det betyder självklart inte att de inte bör sluta ockupera områdena, det är klart att områden som inte är lagligt deras inte kan ockuperas i oändligheten.

Bra att du håller dig till internationell lag i alla fall.

Skrivet av Sanazin:

Euh va? Läs vad jag skrev istället, jag frågar dig igen: "Är detta något du personligen upplevt eller antar du bara att man blir terroriserad och får hotelsebrev?

Och du kanske ska läsa mitt svar? Du frågar om jag personligen upplevt hot eller om jag antar att man får hot. Jag har inte personligen upplevt hot. Men jag visar med länkar att hoten inte är antaganden från min sida. Det är inget jag tror, utan man råkar ut för hot om du kritiserar Israel. Vill du ha fler länkar som visar att jag har rätt?

Skrivet av Sanazin:

Sedan svarade du inte heller på min fråga...

Ja, därför att jag inte begrep den riktigt. Du skriver:
"Och om du nu antar detta, finns det Något i denna värld som man kan göra Utan att bli terroriserad för längre?" - Jag fattar inte denna fråga. Var snäll och omformulera. Speciellt sista ordet stället till det för mig.

Skrivet av Sanazin:

JA det är precis det jag menar, om du påstår att de som hotar Vilks är de riktigt extrema muslimerna så vet du inte vilka dessa extremister egentligen är, de som hotar Vilks är din vanliga "average" muslim som faktiskt är religiös, jag pratar inte om de "muslimer" som egentligen nästan kan påstås vara ateister så lite som de bryr sig om religionen

Jag hänger inte riktigt med i din logik här.

Du säger att majoriteten av muslimerna är i stånd till dödshot. Samtidigt säger du att en del muslimer är ateister (du specificerar inte hur många) och inte bryr sig. Så du menar alltså att ateisterna är en minoritet, eftersom de är ömsidigt uteslutande - du kan inte både vara ateist och religiös. I din värld, så kryllar det alltså av religiösa muslimer, dvs majoriteten. De icke troende är få.

Samtidigt säger många här, inkl jag, att de muslimer vi känner är helt vanliga, icke religiösa. Även folk som varit i mellanöstern säger att de inte är religiösa, spelar tv-spel, dricker, etc. Vi känner knappt nån som är religiös muslim. Däremot, tror många här att de extrema muslimerna är i stånd till att dödshota, men de är få. Dvs, du kallar dem "vanliga muslimer". Det finns få muslimska terrorister, tror vi andra. Kanske några hundratal extremistiska terrorister? Om de vore i majoritet så skulle de vara miljarder, eftersom det finns miljarder muslimer. Det skulle vara bombdåd hela tiden, överallt i hela världen.

Så hur går detta ihop? Jag hänger inte med i din logik? Kryllar det av religiösa muslimer, eller inte? Vi påstår att de flesta inte bryr sig, men du säger att majoriteten är muslimska extremister. Är de i majoritet, eller inte? Har du rätt, när du ser muslimska terrorister överallt?

Skrivet av Sanazin:

Ja, varför upprepar du det jag skriver? Hur många gånger ska jag skriva ordet "ja" till dig?

Jag upprepar därför att jag undrar verkligen om jag uppfattat dig rätt. Du verkar nämligen lite extrem i mina ögon: "De flesta muslimer är hjärndöda och skulle må bäst av att låsas in i ett rum, inte endast de extrema, religionen Islam tillåter att man beter sig som en idiot i Islams namn och det är detta många "vanliga" muslimer i Sverige gör"
Är detta inte extremt så vet jag inte.

Skrivet av Sanazin:

Jag har inte sagt att du behöver hålla med mig, men jag är från ett land där extrem diskriminering av mänskliga rättigheter är vardagsmat och jag vet vad jag snackar om. Jag skiter fullständigt i vad du tror och tycker, jösses.

Aha, du menar att du är från Israel? Isåfall förstår jag din reaktion. Det finns många sionister i Israel, de drömmer om ett Stor-Israel och att israeler ska härska över andra människor, som är mindre värda enligt de Judiska religiösa. Enligt FN resolution 3379 så fastställs att sionism är rasism, dvs diskrimerande.
United Nations General Assembly Resolution 3379 - Wikipedia, the free encyclopedia
Men senare så drogs den resolutionen tillbaka:
United Nations General Assembly Resolution 46/86 - Wikipedia, the free encyclopedia
Man kan läsa att en viss amerikansk president "Israels bäste vän" tvingade igenom tillbakadragandet av sionism resolutionen, samme som var med om att klassa Hamas som terror organisation. Jag har läst nånstans att detta är enda gången man dragit tillbaka en resolution, men vet inte om det stämmer.

Det finns vägar som Palestinier inte får åka på. Diskrimering så det förslår. Det finns en stor 8m hög mur som strider mot folkrätten som är förbjuden enligt internationell lag, som Israel skiter i. etc. Diskrimering så det förslår.

Då förstår jag varför du har så stor erfarenhet av diskriminering och "vanliga muslimer" som är i stånd till dödshot, och antagligen mera än så. Men jag säger att du har fel.

Skrivet av Sanazin:

Saddam det här är ett diskussion kring Islam, kristendomen har gjort en jävla massa skit, men det här är fortfarande en diskussion om islam år 2010, det här har jag redan påstått så om du inte läser det jag skriver mer noggrann ber jag att du inte lägger ord i min mun.

Och vi alla är överens här att de extrema muslimerna är dumma i huvudet. Skillnaden är att du anser att en helt vanlig muslim på gatan, dvs "majoriteten i Sverige", skulle kunna dödshota folk utan vidare, och antaligen sätta hoten i verket? Det finner jag svårt att tro. Jag har aldrig hört talas om en vanlig muslim dödshota folk? Dödshotande muslimer verkar sällsynta? Men du kanske råkar ut för sånt hela tiden, och talar av egen erfarenhet? Eller hittar du på?

Skrivet av Sanazin:

Jag tänker inte diskutera med dig när du drar ner hela tråden till dagisnivå, jag har aldrig påstått att det bara finns extremister inom Islam, läs om och läs rätt eller så låter du bli att citera, herregud.

Bra, då är vi överens. Det finns extremister och dårar i alla läger. Med det sagt, självklart ska Vilks få kränka vilken religion han vill. Vi lever i Sverige. Extremisterna får anpassa sig. Vill de inte det, så tycker jag faktiskt att de inte har något här i Sverige att göra. Anpassa sig, eller flytta. Krasst, men det är faktiskt så jag tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Enligt wikipedia så är en "terrorist" en person som utövar terrorism. Det finns över 100 olika definitioner av ordet Terrorism:
Terrorism - Wikipedia, the free encyclopedia
Vilken definition pratar du om? Jag misstänker att du själv inte kollat upp definitionen på terrorist.

Hamas ansågs inte som terrorister utav (även) USA fram till för ett tag sen. Numera har de klassats som terrorister, ja. Men de var inte det tidigare.

Om vi pratar om terrorism, så är det inget tvivel om att Israel sysslar med terrorism. Fast det kallas för annat, och då är det inte längre statsterrorism? Vad kallas det när man skjuter raketer rakt in i folksamlingar i syfte att komma åt en Hamasledare i bil? Detta kan väl inte vara terrorism, väl? Eller när Israeler skickar lönnmördare? Detta är inte heller terrorism va?

Kan du läsa eller leker du bara dum? Har sagt flertalet gånger, PLOCKA UPP EN ORDBOK. Slå upp t.ex. terrorism så får du hur det ordet definieras.

Skrivet av saddam:

Jag tror araberna angrep samma dag?

Färre dåligt organiserade araber med omoderna vapen ställdes mot många fler israeler med moderna vapen. Inte undra på att Israelerna vann.

I vilket fall som helst, så säger araberna att de var inte inblandade i andra världskriget eller Förintelsen. Varför ska de ge land till Israel? Det finns inget skäl till det. Låt tyskarna ge land. Detta är arabernas ståndpunkt, men varför skulle någon här vara intresserad av att lyssna på andra sidans argumentering?

Ja, det var ju jävligt korkat av dem att anfälla över huvud taget då.

Det var inte deras land, Israel fick land som tillhörde Frankrike och Storbritannien om jag inte missminner mig, tror det var ett tredje land också. De länder som ägde marken skänkte den så att staten Israel kunde bildas, Palestinierna fick ju även en del.

Skrivet av saddam:

Angående att motparten endast vill ha krig. Det stämmer inte. Jag har upprepade ggr visat länkar som säger att Hamas vill ha fred längs 1967 års gränser, men Israel vägrar. Varje år så röstar FNs generalförsamling för en fredlig lösning på Palestina frågan, och 164 länder röstar ja, men 7 röstar emot. Vilka länder vill ha fred, sa du?
Norman Finkelstein – The Facts About Hamas and the War on Gaza | Sabbah Report
"Every year, the United Nations General Assembly votes on a resolution entitled "Peaceful Settlement of the Palestine Question." And every year the vote is the same: it's the whole world on one side; Israel, the United States and some South Sea atolls and Australia on the other side. The vote this past year was 164-to-7. Every year since 1989-in 1989, the vote was 151-to-3, the whole world on one side, the United States, Israel and the island state of Dominica on the other side.

We have the Arab League, all twenty-two members of the Arab League, favoring a two-state settlement on the June 1967 border. We have the Palestinian Authority favoring that two-state settlement on the June 1967 border. We now have Hamas favoring that two-state settlement on the June 1967 border. The one and only obstacle is Israel, backed by the United States. That's the problem."

Så problemet är att Israel inte vill ha en tvåstatslösning. Men Hamas och araberna vill ha fred. Om du läser i samma tråd så ser du att det alltid varit araberna som gjort eftergifter, i Camp David och sånt, medan Israel satt käppar i hjulet och kommit med orimliga krav. Vill du se länkar på detta?

Bra att du håller dig till internationell lag i alla fall.

Finns även otaliga fall där Israel har börjat dra tillbaka sina trupper men Hamas har gjort raketattacker under tiden. Men jag tycker ändå att de bör gå tillbaka till de gränserna som sattes upp när staten Israel bildades. Det är de områdena de har laglig rätt till då ägarna av marken gav dem den. Däremot är det Palestinierna som bör sluta sina attacker först, det var de som anföll först, så om de vill ha fred bör de även sluta först.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Och du kanske ska läsa mitt svar? Du frågar om jag personligen upplevt hot eller om jag antar att man får hot. Jag har inte personligen upplevt hot. ...

Okej då vet jag att det du säger är inte något du personligen erfarit utan något du hittat på en sida på nätet som passar med din argument, det var allt jag ville veta

Skrivet av saddam:

Ja, därför att jag inte begrep den riktigt. Du skriver: ...

Om jag behöver omformulera den meningen säger det väl en hel del om på vilken nivå du vill diskutera angående detta, jag håller mig gärna utanför din dagis tack.

Skrivet av saddam:

Jag hänger inte riktigt med i din logik här.

Du säger att majoriteten av muslimerna är i stånd till dödshot. Samtidigt säger du att en del muslimer är ateister (du specificerar inte hur många) och inte bryr sig. Så du menar alltså att ateisterna är en minoritet, eftersom de är ömsidigt uteslutande - ...

Du behöver inte hänga med i min logik, det är inget jag har sagt att du behöver så om du inte tar illa upp så lämnar vi det där. Jag har uträttat min åsikt och du behöver inte hålla med, så enkelt är det.
Uppenbarligen så gillar du att ta delar från andra och hitta på saker och ting själv och sedan tror du att det är rätt bara för att det låter logiskt för Dig, tyvärr så går det inte riktigt att argumentera så i praktiken saddam, enbart för att miljontals människor som röker skulle få för sig att rökning är inte skadligt, gör det inte deras påstående rätt, vilket är så i ditt fall.
Jag har redan på relativt lätt Svenska förklarat vad jag menar, och jag har redan sagt åt dig att inte citera mig och be om en upprepning, har varken ork eller tid för barnsligheter.

Skrivet av saddam:

Jag upprepar därför att jag undrar verkligen om jag uppfattat dig rätt. Du verkar nämligen lite extrem i mina ögon: "De flesta muslimer är hjärndöda och skulle må bäst av att låsas in i ett rum, inte endast de extrema, religionen Islam tillåter att man beter sig som en idiot i Islams namn och det är detta många "vanliga" muslimer i Sverige gör"
Är detta inte extremt så vet jag inte.

Åter igen, du får tycka att folk är hur extrema som helst, förstår inte varför du tror att jag verkar bry mig om det? Sluta upp med att klmara dig fast vid något helt orelevant om du inte vill argumentera eller märker att folk inte håller med dig.
Ja det är bra att du påstår det själv, även om du är sarkastisk, att du vet inte, jag vet inte heller fullständigt, men jag vet säkert bra mycket mer än dig, speciellt då jag talar om erfarenhet som inte enbart jag själv tagit del av utan en hel del andra, det är skillnad på det och saker som man läser på nätet och ser på youtube saddam.

Skrivet av saddam:

Aha, du menar att du är från Israel? Isåfall förstår jag din reaktion. Det finns många sionister i Israel, de drömmer om ett Stor-Israel och att israeler ska härska över andra människor, som är mindre värda enligt de Judiska religiösa. Enligt FN resolution 3379 så fastställs att sionism är rasism, dvs diskrimerande.
United Nations General Assembly Resolution 3379 - Wikipedia, the free encyclopedia
Men senare så drogs den ...

Men gud gubben lilla, jag är inte från Israel, när ska du Sluta med att lägga ord i mun på folk? Det är uppenbarligen inte bara mig du lägger ord i mun på.
Herregud, det här är ju bara för löjligt. =/
Sedan kommer du och slutar mening med "Men jag säger att du har fel."? Käre saddam det är uppenbart att du inte har en aning om hur världen funkar i mellanöstern, det enda du har lyckats komma med är ett antal länkar och hänvisningar som du tror får dina argument, som är utan fundament, att låta bra. Suck...

Skrivet av saddam:

Och vi alla är överens här att de extrema muslimerna är dumma i huvudet. Skillnaden är att du anser att en helt vanlig muslim på gatan, dvs "majoriteten i Sverige", skulle kunna dödshota folk utan vidare, och antaligen sätta hoten ...

Jag tror inte att en vanlig muslim (Jag har inte påstått i Sverige, ÅTER IGEN ord i min mun) är kapabel till detta, jag Vet att en vanlig muslim är kapabel till detta, och då menar jag en muslim som åter igen, är en muslim och inte en individ som egentligen skiter i religion.
Vill du ha ytterliggare förklaringar på detta kan jag enbart nämna att i Iran till exempel så är det ett krav att man är muslim om man är född i landet och är helt enkelt en iranie, det finns de som egentligen inte är det, oftast i en liten del av de större städerna, men i helheten är de flesta muslimer, som i konsekvens av kravet.

Jag har inte bett dig att tro på det jag skriver, jag fullkomligen _skiter_ i det du tror och tycker, känns som att du har fått för dig att jag vill diskutera med länkar och slumpmässiga påståenden när jag i själv verket vill ge tråden min bild av det hela, som är av personlig erfarenhet, till skillnad från dig.
Åter igen: citera inte mig och påstå att du tycker si och så, jag har inte tid med att skriva svar på dagisnivå.

Skrivet av saddam:

Bra, då är vi överens. Det finns extremister och dårar i alla läger. Med det sagt, självklart ska Vilks få kränka vilken religion han vill. Vi lever i Sverige. Extremisterna får anpassa sig. Vill de inte det, så tycker jag faktiskt att de inte har något här i Sverige att göra. Anpassa sig, eller flytta. Krasst, men det är faktiskt så jag tycker.

Nu lägger du ord i mun på mig igen, du måste ju ärligt talat sitta och skämta, eller hur?
Vilks kränker inte någon religion, han kritiserar, om du tycker att han kränker får du tycka det, men det kanske inte andra gör. Däremot håller jag med dig i ditt sista punkt, angående att de som flyttar hit till Sverige måste anpassa sig till Sveriges kultur, och om de inte finner Sverige som ett passande land så kan de flytta, det är inte Sveriges jobb att hålla dessa i schack.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

efter att ha sett den tycker jag Vilks ska ut på riksturné om yttrandefrihet:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

"Varför stoppa du inte filmen? Jag sa ju, jag skrek ju, STOPPA FILMEN, om du stoppat filmen hade inget av detta hänt!
Inget hade hänt om du bara stoppat filmen, jag sa ju"

"Vår profet är inte bög! ..Lars Vilks...Lars vilks är bög."
"Lars vilks är bög!"

"Gris! Grisar!"
"Vi ska ta ut dig gris! Vi ska ta ut dig!"

"Respektera polisen..de är här för att göra sitt jobb! Respektera polisen!"
*seså, backa..backa*

"Ta ut honom från Uppsala! Lyssna nu! Om ni inte vill ha problem, ta ut honom från Uppsala!"

"Lyssna nu..hör upp ni lite..på grund av säkerhetsskäl så blir det inget mer."
'UNRESTRAINED MUSLIM JUBILATION' - lol..

Vad menade svenskan med 'Det här är ju inte yttrandefrihet fattar ni inte det?' Att kränka Profeten inte har med yttrandefrihet att göra, eller att stoppa filmen inte är yttrandefrihet? Muslimgruppen går på attack på en gång dock så jag antar att hon menade det senare..

Bär er åt på det där viset i Iran så ska jag inte tycka illa om er för att ni skriker dylika ting.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så otroligt löjligt av muslimerna...

Han har full rätt att visa filmen om han vill, visst de får gnälla hur mycket de vill men ska det bete sig så där behöver dem inte vara där alls...

Edit: "Ta ut honom från Uppsala! Lyssna nu! Om ni inte vill ha problem, ta ut honom från Uppsala!"
Tycker det där låter som olaga hot i mina öron..

Permalänk
Medlem

Dock skall polisen ha cred, tycker de kunde använt mer våld på de som gjorde motstånd. Korkade människor kan behöva få lite ont för att lära sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Derox:

Dock skall polisen ha cred, tycker de kunde använt mer våld på de som gjorde motstånd. Korkade människor kan behöva få lite ont för att lära sig.

Japp cred till polisen som höll sig lugna och fina:)

Men nog fan skulle de kunna puckla på dem lite mer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Just detta visar your average muslim, och sen har vi de mer extrema också, som sysslar med attentater, men det här, ja det är dessa "vanliga" människor som kör med sådant, och hotar polisen rakt i ansiktet.
Det ni, det är vanliga muslimer. Tur att vi lever i Sverige, Lars Vilks hade varit styckad om det här hade skett i mellanöstern, om han ens hade uttalat sig om yttrandefrihet hade han blivit styckad.
Känner på mig att vår käre saddam kommer att börja citera och slänga ur sig massa strunt om judendomen och kristendomen nu...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sanazin:

Just detta visar your average muslim, och sen har vi de mer extrema också, som sysslar med attentater, men det här, ja det är dessa "vanliga" människor som kör med sådant, och hotar polisen rakt i ansiktet.
Det ni, det är vanliga muslimer. Tur att vi lever i Sverige, Lars Vilks hade varit styckad om det här hade skett i mellanöstern, om han ens hade uttalat sig om yttrandefrihet hade han blivit styckad.
Känner på mig att vår käre saddam kommer att börja citera och slänga ur sig massa strunt om judendomen och kristendomen nu...

Jodå det kommer han säkert göra, låt han göra det:)

Vi har ju rätt att yttra oss till viss del såklart.

Fick detta av en polare nu: YouTube - Draw Muhammad Day? Neat!

Permalänk
Medlem

Att man ens orkar disskutera detta!?

Allt man ser är 90% smygrasister, spelar fan ingen roll vad medelåldern är på forumet.

Är jag på någons sida så är det ta mig tusan muslimernas, dom kämpar iaf för något mer än att ha rätten att kränka andra religioner.

Allt handlar om acceptans. Hur svårt ska det vara att bara förstå och acceptera att det finns en liten klick extremister inom den muslimska världen som blir jävligt pissed off när man jiddrar med dom?

Hur ofta har det hjälpt i världshistorien lixom? "Hey, vi fuckar med dom som blir arga när man gör såhär så får vi se om dom slutar eller om dom gör värre saker"...

Skjut lars vilks, bränn bilderna på muhammed och ge fan i att jiddra med religioner, folkslag och åsikter bara för att det inte stämmer överräns med vår egen materialistika världsbild...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Att man ens orkar disskutera detta!?

Allt man ser är 90% smygrasister, spelar fan ingen roll vad medelåldern är på forumet.

Är jag på någons sida så är det ta mig tusan muslimernas, dom kämpar iaf för något mer än att ha rätten att kränka andra religioner.

Allt handlar om acceptans. Hur svårt ska det vara att bara förstå och acceptera att det finns en liten klick extremister inom den muslimska världen som blir jävligt pissed off när man jiddrar med dom?

Hur ofta har det hjälpt i världshistorien lixom? "Hey, vi fuckar med dom som blir arga när man gör såhär så får vi se om dom slutar eller om dom gör värre saker"...

Skjut lars vilks, bränn bilderna på muhammed och ge fan i att jiddra med religioner, folkslag och åsikter bara för att det inte stämmer överräns med vår egen materialistika världsbild...

Då borde ju alla ta hänsyn till det jag värnar om. Helvete om någon snackar skit om Djurgården. Då ska skjuta dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Är jag på någons sida så är det ta mig tusan muslimernas, dom kämpar iaf för något mer än att ha rätten att kränka andra religioner.

Vad kämpar de för om man får fråga?

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Att man ens orkar disskutera detta!?

Allt man ser är 90% smygrasister, spelar fan ingen roll vad medelåldern är på forumet.

Är jag på någons sida så är det ta mig tusan muslimernas, dom kämpar iaf för något mer än att ha rätten att kränka andra religioner.

De kämpar för att ingen skall få rita av deras påhittade gubbe?

Skrivet av SM-LoD:

Allt handlar om acceptans. Hur svårt ska det vara att bara förstå och acceptera att det finns en liten klick extremister inom den muslimska världen som blir jävligt pissed off när man jiddrar med dom?

Hur ofta har det hjälpt i världshistorien lixom? "Hey, vi fuckar med dom som blir arga när man gör såhär så får vi se om dom slutar eller om dom gör värre saker"...

Skjut lars vilks, bränn bilderna på muhammed och ge fan i att jiddra med religioner, folkslag och åsikter bara för att det inte stämmer överräns med vår egen materialistika världsbild...

Kolla på klippet är allt jag säger.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det är ganska sorligt att man ska behöva ha med sig hela polisstation med sig på föreläsnningar nuför tiden

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Hur svårt ska det vara att bara förstå och acceptera att det finns en liten klick extremister inom den muslimska världen som blir jävligt pissed off när man jiddrar med dom?

Herre... Gud *Super-Face-Palm*

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Att man ens orkar disskutera detta!?

Allt man ser är 90% smygrasister, spelar fan ingen roll vad medelåldern är på forumet.

Berätta varför 90% är smygrasister. Det är ett ganska barskt påpekande om jag ska vara ärlig. Och varför ska man skjuta en (fd?) professor i konstteori för att det provocerar? Nej du. Jag tror nog att du får tänka om och kanske redigera det du skrev- för det var inte mycket rätt i vad du skrev.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Allt handlar om acceptans. Hur svårt ska det vara att bara förstå och acceptera att det finns en liten klick extremister inom den muslimska världen som blir jävligt pissed off när man jiddrar med dom?

Det handlar inte alls om acceptans. Det handlar om att man inte ska behöva vara rädd för att det man säger ska mötas med en våldshandling.

Vi har rätt att säga och tycka vad vi vill. Vi har rätt att uttrycka våra tankar på de sätt vi vill (inom lagens råmärken). Vi har naturligtvis inte rätt att kränka någon, men det finns inte en domstol i sverige som skulle fälla någon för kränkning av en hel religion genom att rita en teckning eller visa en film.

Förr i tiden, det var en annan femma. Folk som kritiserade kristendomen fick sina fiskar varma. Men är vi kvar på 1300-talet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Det som är galet är att Pakistan bannade hela facebook bara för att stoppa draw mohammed day. Snacka om yttrandefrihet.

Kanske gjorde det för att skydda sitt folk från denna uppenbara hädelse och att slippa ta hand om ett helt land med upprörda människor?

De KAN ju ha gjort det med någon form av omtanke. De är nog inte enbart onda där borta.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte politisk korrekthet, jag gillar inte islam, jag gillar inte sharia-lag, jag gillar inte effekten islam har haft på europa de senaste åren.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Vilks bryr sig nog fan inte ett piss om yttrandefrihet, han vill ha uppmärksamhet. Precis som ungdomarna i filmen, tror fan inte att de bryr sig om sin religion direkt, att slåss däremot, det är roligt. Speciellt när man kan samla på sig ett gäng under samma fana.

Diggar den där långa blonda svenska killen som man ser.. fan va han ser förvånad ut.

Permalänk
Medlem

Det som är lite störande är att diskussionen har ett utgångsläge i att det är förbjudet att rita av profeten och att förbudet går att läsa om i Koranen. Detta är inte sant då inget i Koranen pekar på att det ska finnas ett förbud om att måla av profeten. Och även om det inte stämmer- varför är det ingen "äkta" muslim som protesterar om alla hemskheter Jesus blir utsatt för? Koranen säger klart och tydligt att Kristus var guds profet.
Väldigt rörigt det här med religion- hoppas att den rationella, logiska och sekulariserade agendan kommer hålla kvar det religiösa där det hör hemma- nämligen i det privata.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Vilks bryr sig nog fan inte ett piss om yttrandefrihet, han vill ha uppmärksamhet. Precis som ungdomarna i filmen, tror fan inte att de bryr sig om sin religion direkt, att slåss däremot, det är roligt. Speciellt när man kan samla på sig ett gäng under samma fana.

Diggar den där långa blonda svenska killen som man ser.. fan va han ser förvånad ut.

Ha. Han ser verkligen förvånad ut

Dock så tror jag din tolkning av situationen är fel. Vilks har sedan länge provocerat genom att häckla det religiösa via sin konst. Den uppretade massan är även väldigt upprörda på grund av sin tro- inte för att de vill slåss lite. Att bara skriva av detta som något simpelt är farligt tror jag.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm