Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Någon som VET om alla chars man kör med i betan kommer att deletas när releasen är här?
(den 24 för dom med collektors edit och 4 mars för dom med vanliga)

Jag köpte collektors edit och fick mount 24 slot bag å nån pet. och en wapen enchant....
Konstigt om allt det skulle försvinna då åxå..

Eller så får man allt en gång till sen??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hygglo:

Någon som VET om alla chars man kör med i betan kommer att deletas när releasen är här?
(den 24 för dom med collektors edit och 4 mars för dom med vanliga)

Jag köpte collektors edit och fick mount 24 slot bag å nån pet. och en wapen enchant....
Konstigt om allt det skulle försvinna då åxå..

Eller så får man allt en gång till sen??

Dina gubbar kommer deletas, definitivt.

Du kommer få alla collectors-grejer igen, dom ska finna tillgängliga på varje char du gör.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tack... Hittade precis en tråd om detta i rifts eget forum.. Där dom säger samma..

Surt nu när man levlat upp 3 chars till 20+ skaffat roligare mounts , grindat ores,skinning,herbs till hög lvl och snart 3 siffrigt med platt... bara att kasta allt..... ;/

Permalänk
Medlem

Det kallas beta testing av en andledning. Det är för att man skall testa och anmäla fel och sådant så att de kan rätta till detta till release. Hade det kallats early start som du verkar tro att det är och chars deletas när det öppnas för samtliga så hade det varit en annan femma.

Permalänk
Citat:

Thank you for contacting us regarding Rift.

Sorry for the vague information regarding the differences between playing EU and US servers. Hopefully I can clear things up a bit.

When you first launch your RIFT client, you will have the option of which region you want to play in- North America or Europe. The good thing about this is, this is not a permanent choice. You can switch between the regions at any time in the client settings and switch between the Europe and North America servers as often as you like.

You will have to use the official start times for each region however, due to time zone differences the EU servers are launching several hours later.

Sincerely,

Alex S.
Account & Technical Support
Trion Worlds Inc.

Kan man så ska man betala i dollar och tjäna en slant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Kan man så ska man betala i dollar och tjäna en slant!

fast då måste du lira på US realmen och kanske/kommer att ha högre latency jämfört med EU realmsen.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

fast då måste du lira på US realmen och kanske/kommer att ha högre latency jämfört med EU realmsen.

Eller så väljer du Europe i regionsvalet bara så är du kirrad

Permalänk
Medlem

Testade spelet igår och var inte superimponerad.

Grafik - Visst, det var snyggt men såg rätt grynigt ut samtidigt som FPSen (trots hyfsat bra maskin) låg runt 30fps (Ultra settings 1920x1200 4xFSAA). Speciellt tungdrivet var det när man slogs med 20 andra personer runt en Rift, fast det är väl normalt.

Interface - Helt okej förutom att jag aldrig fattade hur man kunde lägga ut mer än en action bar på skärmen (istället för att behöva byta bar. Hoppas också att man kan scala ned UI.

Quests - Typiska grindingquests, inget nytt här.

Talents - Riktigt skoj att man kan blanda tre olika träd så tidigt i spelet. Lär kunna bli väldigt intressanta kombinationer.

Crafting - Samlat lite ores, herbs och skins men inte tillverkat något än så jag kan inte uttala mig om detta.

Sammanfatting - Blev lvl 7 och spelade klart starting area inkl några Rifts. Har väldigt många likheter med World of Warcraft vilket får mig att troligtvis skippa detta spel. Age of Conan t ex kändes annorlunda och fick mig ändå att levla upp en gubbe till maxlvl, sen räckte det. Idén med Rifts var iofs rätt så rolig och det är kul att alla får loot. Kanske är det så att spelet slipas ytterligare till release och kanske då blir bättre?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Heineken89:

fast då måste du lira på US realmen och kanske/kommer att ha högre latency jämfört med EU realmsen.

vad sägs om att läsa inläggen du svarar på?

Står klart och tydligt att du kan välja i vilken region du vill spela (EU/US). Det finns alltså bara en version av spelet. Dvs. köp för dollar om du kan.(eller annan valuta som är svagare såklart)

Skrivet av Mocka:

Testade spelet igår och var inte superimponerad.

Interface - Helt okej förutom att jag aldrig fattade hur man kunde lägga ut mer än en action bar på skärmen (istället för att behöva byta bar. Hoppas också att man kan scala ned UI.

Du kan lägga till upp till 5(?) extra actionbars via interface options. Du kan även med "Configure UI" flytta alla delar på skärmen och förstora/förminska allt.

Jag ser rift som en "reboot" av WoW och WAR. Dvs bort med allt det dåliga och baka ihop spelen till något mycket bättre. Kanske är därför jag tycker spelet är rikgit kul. Förväntade mig aldrig något supernytt och nytänkande i meningen att det skulle vara något som aldrig setts innan.

Ett lovechild från WoW och WAR med öppen world PvP. I'm lovin' it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Interface - Helt okej förutom att jag aldrig fattade hur man kunde lägga ut mer än en action bar på skärmen (istället för att behöva byta bar. Hoppas också att man kan scala ned UI.

Du kan inte ha sökt speciellt hårt. Jag som spenderar lika mycket tid på att tweaka mig en trevlig UI som att faktiskt spela t.ex wow tyckte att de verkligen hade lyckats bra med denna del. Lägga ut action bars samt scala valfria "boxar" fungerade väldigt bra. Må vara att det var lätt buggigt ibland (vissa boxar som flyttas utan min inblandning osv..) men tanken finns där och den är god.
Önskvärt är fler skins att använda. Jag vill inte ha porträtt osv på mig och min grupp. Hp och mana bars räcker gott och väl och ser även renare ut

Efter att ha lvlat en cleric till 20 så är jag väldigt imponerad av första intrycket Rift gav. Jag gillar speciellt idén med att spelet verkar uppmuntra till teamplay och goda spelarförbindelser. Det kan mycket väl visa sig att jag har fel i mina förhoppningar att detta mmo faktiskt är gjort för spelare att spela i grupp, men skulle det inte vara trevligt med ett mmo som faktiskt inte är ett smyg-single player spel. (wow, I'm looking in your direction)

Jag kommer definitivt att köra Rift när det släpps. Förhoppningsvis kommer spelskaparna att balansera ut spelet relativt snabbt och då kan jag absolut se att det blir nästa generations mmo.

Permalänk
Medlem

Hittade en sida i eq2 forumet där det fanns en massa macron till Rift.
http://www.eq2flames.com/rift-general-gameplay/75870-macros-r...

Någon som vet en Swe guild som kommer startas i Rift när det släpps?
Jag är intresserad i så fall..

Permalänk
Medlem

Kört rift Beta idag. Verka rätt skoj. Nu är de väl sådär men de är ju för att man inte ha motivation att lvla å hålla på när man ändå får börja om. + Att man inte ha gille man kan leka med.

Men den 1mars kanske man ska köpa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

vad sägs om att läsa inläggen du svarar på?

Står klart och tydligt att du kan välja i vilken region du vill spela (EU/US). Det finns alltså bara en version av spelet. Dvs. köp för dollar om du kan.(eller annan valuta som är svagare såklart)

Låter bara skumt men det står ju där iaf :> går ju dock att beställa RIFT för 368kr på spelbutiken :>

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Tack... Hittade precis en tråd om detta i rifts eget forum.. Där dom säger samma..

Surt nu när man levlat upp 3 chars till 20+ skaffat roligare mounts , grindat ores,skinning,herbs till hög lvl och snart 3 siffrigt med platt... bara att kasta allt..... ;/

Jo, men det är en beta och det skulle vara fruktansvärt orättvist om man fick en sån stor fördel bara för att man var med i betan, när alla inte kom in.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Sååå hur joinar man betan? Har gjort ett acc och sånt men kan inte joina betan står "You have not yet been invited to a beta event." och som jag förstod det så var det öppen beta dvs att man inte behöver någon invite?

EDIT: Nvm, listade ut det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

vad sägs om att läsa inläggen du svarar på?

Står klart och tydligt att du kan välja i vilken region du vill spela (EU/US). Det finns alltså bara en version av spelet. Dvs. köp för dollar om du kan.(eller annan valuta som är svagare såklart)

Du kan lägga till upp till 5(?) extra actionbars via interface options. Du kan även med "Configure UI" flytta alla delar på skärmen och förstora/förminska allt.

Jag ser rift som en "reboot" av WoW och WAR. Dvs bort med allt det dåliga och baka ihop spelen till något mycket bättre. Kanske är därför jag tycker spelet är rikgit kul. Förväntade mig aldrig något supernytt och nytänkande i meningen att det skulle vara något som aldrig setts innan.

Ett lovechild från WoW och WAR med öppen world PvP. I'm lovin' it.

Det där var den bästa förklaringen jag läst om vad Rift verkligen är, när man svarar på att follks intryck av de tycker är likt WOW eller att det inte har mycket nytt. Jag verkligen avskyr WOW och har gjort det från dag 1 men redan efter beta 2 av Rift så blev jag kär.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Spelar just nu i Illumination server och undrar ifall finns nån kul guild att joina?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nån som har något bra tips på Clerics som är bra på att överleva eller inte har nån riktig downtime?

Jag kör nu Shaman/Druid/Justicar och levlandet/questandet går så långsamt och mana tar slut efter ungefär 4-5 fiende utan uppehåll + att jag allt för ofta dör väldigt fort tycker jag.

Alla jag snackat med tycker att Cleric är de som bäst på att överleva i alla situationer men det känns som av de jag spelat upp till level 25+ Rogue, Warrior så är cleric riktigt squishy. Min Sworddancer Rogue tankar ruskigt myeckt bättre än min Cleric med full chainarmour just nu.

Har bytt alla 3 själarna 3 gånger och hittar ingen bra kombination. Om jag är bra på att överleva via healing eller mitigering av skada så gör jag ingen skada istället. Gör jag skada så dör jag väldigt fort samt att manan silar. Hittar ingen bra balans. Känns inte stabilt att går runt med 40 flaskor mana + healing konstant hela tiden och att man måste stanna upp och dricka water/wine/mudders milk efter var 4:e fiende.

Vad ska man satsa på som Melee cleric tex.? Strength och Endurance? Wisdow och Spellpower? Combo av alla 4?

Tips uppskattas av framgångsrika Clerics som inte bara är healers i grupp utan även kör solo.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har förbokat spelet på webhallen och jag är lite nyfiken på prerelease som man får tillgång till när man förbokat spelet.
Någon som vet vilken dag man kan börja spelet här i Sverige, och när kan man tänka sig att man kan hämta ut spelet på webhallen?

Har nog bestämt mig för att i alla fall börja köra Marksman/Ranger/Saboteur, har kört upp till level 21 på betan och jag har haft riktigt roligt faktiskt!

Permalänk

enligt RIFT forumet ska både EU och US ha samma Headstart dag (24 feb) men olika release dagar (us har 1 mars EU har 4 mars)..

Tänke en fråga också,är det någon som har erfarenhet med Webhallen och koder.. jag tänkte beställa ihopp med ett par vänner för att spara frakt kostnad, får man 1 kod för varje box man köper eller får man bara 1 kod?(om jag köper 4 boxa får jag 4 koder eller 1?)

Permalänk
Medlem

Det är inte så att man måste pre-order'a via deras hemsida för att få tillgång till headstart'en, utan det går lika bra att t.ex. förbeställa från spelbutiken.se eller webhallen.se? Vore ju himla kul att få börja lira redan på torsdag (24 feb).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Det är inte så att man måste pre-order'a via deras hemsida för att få tillgång till headstart'en, utan det går lika bra att t.ex. förbeställa från spelbutiken.se eller webhallen.se? Vore ju himla kul att få börja lira redan på torsdag (24 feb).

Steam funka oxå som head start? Jag har ingen DVD snurra så måste ha download hähä

Permalänk
Medlem

Jag beställde via webhallen fick en kod via mail för beta och head start

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Jag beställde via webhallen fick en kod via mail för beta och head start

Tänkte på de. Som du boka där via webbhallen. Kan du ladda ner de sen via deras sida sen då? Så du slipper vänta på skiva?

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som har något bra tips på Clerics som är bra på att överleva eller inte har nån riktig downtime?

Jag kör nu Shaman/Druid/Justicar och levlandet/questandet går så långsamt och mana tar slut efter ungefär 4-5 fiende utan uppehåll + att jag allt för ofta dör väldigt fort tycker jag.

Alla jag snackat med tycker att Cleric är de som bäst på att överleva i alla situationer men det känns som av de jag spelat upp till level 25+ Rogue, Warrior så är cleric riktigt squishy. Min Sworddancer Rogue tankar ruskigt myeckt bättre än min Cleric med full chainarmour just nu.

Har bytt alla 3 själarna 3 gånger och hittar ingen bra kombination. Om jag är bra på att överleva via healing eller mitigering av skada så gör jag ingen skada istället. Gör jag skada så dör jag väldigt fort samt att manan silar. Hittar ingen bra balans. Känns inte stabilt att går runt med 40 flaskor mana + healing konstant hela tiden och att man måste stanna upp och dricka water/wine/mudders milk efter var 4:e fiende.

Vad ska man satsa på som Melee cleric tex.? Strength och Endurance? Wisdow och Spellpower? Combo av alla 4?

Tips uppskattas av framgångsrika Clerics som inte bara är healers i grupp utan även kör solo.

Du ska bara stacka healingstats (int/wis/end) eftersom du har en passiv i alla melee träd som konverterar dina casterstats till meleestats.

Jag kör shaman/druid/purifier(borde vara justicar) och jag kan chainpulla utan någon downtime. Kan t.o.m pulla 3-4 mobs åt gången 4-5ggr innan jag behöver vila.

Jag kör shaman som main, druid som second och purifier som 0.

Kan i princip ha ice skölden uppe konstant, med otur faller den av kanske 3 sekunder innan jag använder den igen.

Håll din 10% mana / slag buff på CD helatiden.(bugg i patchen att den tar bort din vengeance så kom ihåg att rebuffa). Du ska inte ha några som helst manaproblem som Shaman. Du hinner lätt få upp 60-80% mana varje gång du aktiverar den.

Prioritera:
Glacial Shield
Jolt
Fated Blow
Lightning Hammer
Massive Blow
Crushing Blow

Jag är level 24 atm och jag skär igenom mobs som en varm kniv i smör. Har purifier insta healen, druid insta healen och shaman proc healen.

Permalänk
Medlem

Tjena gubbar vilken RIFT server kör ni på? jag skulle vilja testa det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte köpa fysisk Collectors Edition, men då webhallen har slutsålt måste man ju se sig om efter annat.

Är det någon som har beställt från Ginza? Hur väl sköter dom det där med headstart-nyckel etc?

Skrivet av juckeyy:

Tjena gubbar vilken RIFT server kör ni på? jag skulle vilja testa det

Då är du ju lite sent ute, betan slutar om mindre än 18 timmar!
Tror nog att alla här kör en massa olika servers så ta någon bara.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Själv har jag bokat Rift från direct2drive.com, tillsammans med rabattkod som finns att få tag på. Blir bara 260 svenska kr då

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Medioker skitspel som kommer inte räcka mer än första gratismånaden för dem flesta av oss. Ni som säger "how awsome it is!" sluta inbilla er. Ni kommer bli besvikna på alla spel, som är inte lika perfekta som WoW och kommer gå tillbaka till det. Så wasta inte erat cash och lägg det på ny hårdvara istället så ni kan njuta av Crysis 2 while it lasts. Just a friendly advice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Själv har jag bokat Rift från direct2drive.com, tillsammans med rabattkod som finns att få tag på. Blir bara 260 svenska kr då

Har med köpt där. Men finns inte å tanka än ser de ut som. Stå bara Beta files?