Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att spelet är riktigt roligt, inte bara att spela, utan att sitta och klura och fundera på hur villken spec fungerar bäst för mig.
Tror äntligen att jag hittat dom för min rogue.

Finns det någon guild/clan med pvp inriktning som söker folk till release?
Faction spelar ingen roll.
Jag är över 30, men ganska omogen för min ålder

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Tycker de är rätt kul, Känns rätt skönt när rifts dyker upp så man kan ta ett avbrott från quests.

Är bara casual gamer nu för tiden så tar nog bra mycke mer än 1 månad för mig i alla fall =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kribba68:

Tjenare.

För er som tänkt börja spela Rift och söker en svensk guild, behöver inte leta mer

Vi är en helt nystartad guild med PvP som inrikting, men givetvis kommer det köras PvE också.
Dom enda krav vi har är:
18 år +
Social
Mogen

asablod.yuniiq.com

//MVH, Kribba

Här har du en Guild som jag själv kommer gå med i nu Live kanske är nått för dig Runsy

InGame: Kerr/Veinz

Permalänk

Då blire väll o sluta med wow o börja med detta ute nästa vecka juh !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shaggy94:

Då blire väll o sluta med wow o börja med detta ute nästa vecka juh !

Fast alla som förköpt får ju börja lira redan nu på torsdag.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Medioker skitspel som kommer inte räcka mer än första gratismånaden för dem flesta av oss. Ni som säger "how awsome it is!" sluta inbilla er. Ni kommer bli besvikna på alla spel, som är inte lika perfekta som WoW och kommer gå tillbaka till det. Så wasta inte erat cash och lägg det på ny hårdvara istället så ni kan njuta av Crysis 2 while it lasts. Just a friendly advice

Fast dom som vill köra spelet i PVE eller till och med PVE-RP kanske har tröttnat på WoW och vill ha en ny story? Vilket jag tyckte var ett väldigt stort inslag i detta spel precis som WoW också. Finns väldigt mycket att läsa om man nu vill det. För dom som bara vill upp i lvl och döda monster till oändlighet dom kan väl hålla sig till WoW om dom vill. Vilket enligt mig var tame fan det ända inslaget i det spelet.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Shit vilken beslutsångest man har över huruvida man ska börja lira detta eller ej! Jag fastnade inte riktigt för combat-modellen i spelet de få levels jag testade i betan (upp till lvl 8). Det kändes så långsamt och trögt. Blir det intressantare när man kommer upp högre i levels?

Och hur upplevde ni själva dungeon-delen i spelet var? Om vi säger att jag gillade WoW vanilla främst för alla de upplevelser man fick från de 5 eller 10-manna dungeons man körde, kommer jag gilla Rift? Den delen är oftast min favoritsysselsättning i MMO's. Liksom lira tillsammans med guildies och polare, istället för att spelet känns som ett single player spel med chattruta (som Fallen Earth t.ex). Finns det bra group content, helt enkelt.

Ber om ursäkt för min svengelska. Stör mig själv på det, but I just can't help myself! o_õ

Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

Medioker skitspel som kommer inte räcka mer än första gratismånaden för dem flesta av oss. Ni som säger "how awsome it is!" sluta inbilla er. Ni kommer bli besvikna på alla spel, som är inte lika perfekta som WoW och kommer gå tillbaka till det. Så wasta inte erat cash och lägg det på ny hårdvara istället så ni kan njuta av Crysis 2 while it lasts. Just a friendly advice

Obvious troll is obvious, men jag svarar och läser ändå.

Jag likt många andra har spelat WoW sedan closed beta. Cataclysm var den "bästa" expansionen i mitt tyckte på papper etc. men det håller inte. Spelet är så otroligt uttjatat och gammalt. Det har inget med grafik eller något att göra. Det finns helt enkelt inget "äventyr" kvar i spelet för min och många andras del.

Jag har gått tillbaka till WoW flertalet gången under åren pga olika anledningar. Men den här gången håller jag mig borta för gott. WoW var en rolig resa men nu är den här boken stängd.

Försökte "tagga till" i Cata och börja köra på nytändning, men den fanns inte, den saknade "det". Jag har spelat de flesta MMOs som släpts de senaste 6-7åren och även om min period i spelet bara varit 1-6 månader så ångrar jag inget. Det tar helt enkelt olika lång tid innan man tröttnar på varje spel.

Jag går in i Rift som jag gör inför alla nya MMOs jag provar, öppet sinne och villig att ge spelet en chans. Letar man efter fel och anledningar att INTE spela något så blir det oftast så.

Du behöver inte vara orolig Kislotnij. Du blir inte ett dugg mindre ballers bara för vissa hellre spelar ett annat spel. Det finns gott om folk kvar att skryta för med dina WoW prestationer som jag inte för en sekund tvivar på är minst sagt magnifika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Sååå hur joinar man betan? Har gjort ett acc och sånt men kan inte joina betan står "You have not yet been invited to a beta event." och som jag förstod det så var det öppen beta dvs att man inte behöver någon invite?

EDIT: Nvm, listade ut det..

Hur gjorde du? jag lyckas inte med den biten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Jag likt många andra har spelat WoW sedan closed beta. Cataclysm var den "bästa" expansionen i mitt tyckte på papper etc. men det håller inte. Spelet är så otroligt uttjatat och gammalt.

Vore det inte mer logiskt att spela ett mmo som är annars än wow? Jag var nära på att förboka rift men efter en rogue till 20, mage till 12 och warrior till 10 så kände jag att jag lika gärna kunde spela wow. Inte som att jag missar någon feature direkt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att köpa i dollar? jag får inga hänvisnigar annat än till EU området.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SayZk:

Hur gjorde du? jag lyckas inte med den biten

Kan bero på att betan slutade 19:00 idag.

Från och med nu är det att köpa som gäller!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Kan bero på att betan slutade 19:00 idag.

Från och med nu är det att köpa som gäller!

Ahh, men jag lyckades inte förra veckan heller x) När man försökte logga in eller registrera på RIFT's hemsida så blev man ju bara omdirigerad till trion. Och där så sa dem att jag behövde en invite som sagt

Permalänk
Medlem

Vet inte varför folk säger de är så jäkla likt wow? Kan inte knyta ihop dom så jättebra. Mer likt Warhammer i sådant fall. Men rent grafiskt så slår de båda dessa. Uppläget är bra. Jag hitta inget att klaga på? Alla Mmorpg kan förknippas med något annat om man bara vill. 300 kr för att testa detta en månad är de klart värt!

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Obvious troll is obvious, men jag svarar och läser ändå.

Jag likt många andra har spelat WoW sedan closed beta. Cataclysm var den "bästa" expansionen i mitt tyckte på papper etc. men det håller inte. Spelet är så otroligt uttjatat och gammalt. Det har inget med grafik eller något att göra. Det finns helt enkelt inget "äventyr" kvar i spelet för min och många andras del.

Jag har gått tillbaka till WoW flertalet gången under åren pga olika anledningar. Men den här gången håller jag mig borta för gott. WoW var en rolig resa men nu är den här boken stängd.

Försökte "tagga till" i Cata och börja köra på nytändning, men den fanns inte, den saknade "det". Jag har spelat de flesta MMOs som släpts de senaste 6-7åren och även om min period i spelet bara varit 1-6 månader så ångrar jag inget. Det tar helt enkelt olika lång tid innan man tröttnar på varje spel.

Jag går in i Rift som jag gör inför alla nya MMOs jag provar, öppet sinne och villig att ge spelet en chans. Letar man efter fel och anledningar att INTE spela något så blir det oftast så.

Du behöver inte vara orolig Kislotnij. Du blir inte ett dugg mindre ballers bara för vissa hellre spelar ett annat spel. Det finns gott om folk kvar att skryta för med dina WoW prestationer som jag inte för en sekund tvivar på är minst sagt magnifika.

Well.. jag håller med dig på alla punkter utom där du insultar mig. Min poäng var inte att säga att WoW är superbra! Jag hatar det spelet! Har också testat alla nya mmo's dom senaste åren och lagt av med dom strax därefter. Känner igen mig i mycket av det du säger om cata. Jag har varit med i 4 RIFT betor nu och 3 klasser nästan till 20. Tänkte preordra först, men insåg att ingen spel som är inte lika slipad, smidig.. ja "perfekt" if u dare, som WoW är för nybörjaren, så länge man är inte trött på det, kommer räcka längre än en kort stund. Jag har massvis med kartonger från AION, WAR, Guild wars, Age of conan etc liggande hemma... så varför lägga ut pengar om man ändå vet att man med största sannolikhet kommer kommer bli besviken, precis som med alla andra "Wow killers" genom åren? Det är min poäng. Inte säga att wow är störst, bäst och vackrast.

Permalänk
Medlem

Tankade betan i morse och det lilla jag han se övertygade mig till att förboka det, tyckte det kändes lite mer som Warhammer än WoW, på ett positivt sätt. Ser fram emot torsdag.

Permalänk
Medlem

Söker efter en svensk guild som inte har några krav på "online tid"/RAID tid och RP/PVE inriktad.

EFtersom jag jobbar ständigt natt, så krav på online tid och hardcore raiding spelande har jag lämnat. Det räcker med 2 års hardcore gaming för min del och nu är det casual spelande för min del.
Så finns det sån svensk guild som inte har några krav?

Tänker förboka från spelbutiken.se normal edition och får man nån headstart key för ladda ner för starta redan på Torsdag? Nån som förbokat från spelbutiken.se?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Skulle beställa det inatt från usa så jag kunde betala deras dollar pris istället för det överprisade euro priset men såg en post på deras forum att de hade ändrat så att om man köpte det i usa kunde man bara betala subscription med ett amerikanskt kreditkort. Posten hade inga svar igår och idag hittar jag inte den så undrar om det är någon här som kan bekräfta om detta stämmer?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att om ni inte anser er positiva till RIFT, alla tycker inte detsamma!
Det är väldigt subjektivt vad man tycker om RIFT och WOW!
Så håll språknivån aningen högre.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Söker efter en svensk guild som inte har några krav på "online tid"/RAID tid och RP/PVE inriktad.

EFtersom jag jobbar ständigt natt, så krav på online tid och hardcore raiding spelande har jag lämnat. Det räcker med 2 års hardcore gaming för min del och nu är det casual spelande för min del.
Så finns det sån svensk guild som inte har några krav?

Tänker förboka från spelbutiken.se normal edition och får man nån headstart key för ladda ner för starta redan på Torsdag? Nån som förbokat från spelbutiken.se?

Står klart och tydligt på spelbutikens hemsida att headstart ingår

och ja du får en kod i mailen som du skriver in i apply code på trions account sida.

asablod.yuniiq.com
Kan jag tipsa om

Lycka till i Rift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunk016:

Står klart och tydligt på spelbutikens hemsida att headstart ingår

och ja du får en kod i mailen som du skriver in i apply code på trions account sida.

asablod.yuniiq.com
Kan jag tipsa om

Lycka till i Rift!

Egentligen ville jag veta hur det går tillväga. Om man kan ladda ner spelet via TRION hemsida med headstart nyckel eller måste man vänta få spelet hemskickat från spelbutiken. För jag kan inte tjuvstarta om inte har spelet installerat.
Kom i kontkat med spelbutiken nyligen och enligt dom så kan man ladda ner spelet via TRION efter man applyat headstart nyckeln som man får från dom. Stämmer detta?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Du får tanka ner det via hemsidan. Då det skulle bli väldigt tomt på servrarna annars då ingen kommer få spelet föräns dagarna runt 1:a - 4:e Mars

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

förhandsboka CE igår och fick mina koder idag

Edit:
När jag skrev in coden på min account så stod det bara att jag fick tillgång till ett av dom där CE in game grejjerna man ska få...

Nån som har nån aning om ifall det finns nå annat man kan göra eller är det meningen att det ska komma fler koder senare eller nått sku ju va kul om man kunde ladda ner spelet innan servrarna öppnar för att spara lite tid

Permalänk
Medlem

Är extremt sugen på att köra som tank i RIFT fast vill inte vara Warrior. Hur vettiga är Justicar (Cleric) att tanka som ? bra med threat, vettig hp, avoidance osv, hur är dom jämfört med Warriors när det gäller tanking ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

förhandsboka CE igår och fick mina koder idag

Edit:
När jag skrev in coden på min account så stod det bara att jag fick tillgång till ett av dom där CE in game grejjerna man ska få...

Nån som har nån aning om ifall det finns nå annat man kan göra eller är det meningen att det ska komma fler koder senare eller nått sku ju va kul om man kunde ladda ner spelet innan servrarna öppnar för att spara lite tid

Det var antagligen koden för din Pre-order samt vapen runa.
Till exempel

0/00/2011 Crystalline Rune Card = Head start kod också

Collector Edition koderna kommer med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Det var antagligen koden för din Pre-order samt vapen runa.
Till exempel

0/00/2011 Crystalline Rune Card = Head start kod också

Collector Edition koderna kommer med spelet.

Jag köpte elektronisk preorder direkt från rifts sida och jag har inte fått vara sig koder eller bekräftelse på till collections edition.. ska man kotakta dom eller ha is i magen till release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Jag köpte elektronisk preorder direkt från rifts sida och jag har inte fått vara sig koder eller bekräftelse på till collections edition.. ska man kotakta dom eller ha is i magen till release?

Tro inte du få kod då du boka direkt från rift.

Ska komma info om hur man ladda ner de och sådant idag eller imorgon. Is i magen e nog bra

Läs här annars

http://forums.riftgame.com/showthread.php?19289-Rift-Pre-Orde...

Permalänk
Medlem

nu e login sidan offline iaf, kanske clienten går att ladda ner bara sidan kommer upp igen

Permalänk

Win a copy of the RIFT Collector’s Edition
http://rift.incgamers.com/?p=1718

En tävling där de har 15st CE som pris.
Pågår till Söndag 27 Februari midnatt GMT.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

Well.. jag håller med dig på alla punkter utom där du insultar mig. Min poäng var inte att säga att WoW är superbra! Jag hatar det spelet! Har också testat alla nya mmo's dom senaste åren och lagt av med dom strax därefter. Känner igen mig i mycket av det du säger om cata. Jag har varit med i 4 RIFT betor nu och 3 klasser nästan till 20. Tänkte preordra först, men insåg att ingen spel som är inte lika slipad, smidig.. ja "perfekt" if u dare, som WoW är för nybörjaren, så länge man är inte trött på det, kommer räcka längre än en kort stund. Jag har massvis med kartonger från AION, WAR, Guild wars, Age of conan etc liggande hemma... så varför lägga ut pengar om man ändå vet att man med största sannolikhet kommer kommer bli besviken, precis som med alla andra "Wow killers" genom åren? Det är min poäng. Inte säga att wow är störst, bäst och vackrast.

Det är sant det du säger. Kan vara så att även jag tröttnar efter bara 3 veckor på Rift.

Men om man tänker efter, vad många spel har min inte köpt för 100-600kr som man bara spelat i någon dag innan man klarar ut det eller tröttnar?

Om spelet visar sig vara riktigt kul så är 130kr i månaden, för ett bra spel du faktiskt gillar, inte mycket pengar!

Sen kan jag hålla med om att det ÄR likt WoW. Det är trots allt ett MMO i samma genre som WoW.
Visst kan man spela WoW likväl som Rift. MEN WoW är så uttjatat. Du har sprungit runt i Ogrimmar i 6 år, du kan varenda liten jävla håla i hela världen. Du har koll på alla tusentals quests. Det blir tråkigt och alldagligt.

Sen som mo0rbid säger: "man kan lika gärna spela wow", visst kan man det. Men då är det väl lika bra att spela Rift endå, eftersom det faktiskt är så otroligt mycket nytt och fräsch i content delen.

"Features" jaa... det finns faktiskt ingen Feature jag saknar. Snarare massor jag vill ta bort

Antar att jag hör till den lite mer konservativa typen av MMO/RPG spelare.