Hjälp med warlock

Permalänk
Medlem

Hjälp med warlock

Tja. levlar en warlock lvl 42 jusst nu..
Gjorde precis questen så att jag fick feelhuntern..
Hur ska jag göra för att få bruden med piskan?
Kan man ha både hunden och bruttan? Eller ?
Måste jag bli av med hunden på nåt vis för att kunna göra nån quest för att få bruden?
Är kass på Engelska så questhelper mm säger inte mig skitmycket.

Permalänk
Medlem

Tror väl att tränarn ger dig quest för Succubus. Kommer inte ihåg vilken level dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broder Truck:

Tror väl att tränarn ger dig quest för Succubus. Kommer inte ihåg vilken level dock

Är det inte 20 eller 30?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jo en låg lvl quest är det säkert..
Jag har levlat flera olika klasser till lvl 80 och någon till 75+ och aldrig har jag haft så många klass quester att göra som med min lock... jusst nu har jag 5 stycken kvar att göra och då har jag gjort 2 st. tror jag om inte 3..
å dryga som fan verkar dom vara..man ska hit och dit för å göra nån skitsak... drygt...

Permalänk
Entusiast

Ja, det är lvl 20 har jag för mig, jag har lirat dom mesta classerna under mina 5 år i wow.
Så har för mig det ska vara en quest på lvl 20

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
SpelClockers

Tips på questhelper om du har problem med engelskan.
skriv /qh settings där kan du ändra språk till svenska.

Permalänk
Medlem

Level 20 ska de vara för succi
Startar med Imp, Void(10), succi(20) sist felhunter(30)
Sen får man iofs "summon infernal" ett tag upp också, kommer ej ihåg level.

Du tränar succin som vanligt, och du kan bara ha ett pet uppe åt gången!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Level 20 ska de vara för succi
Startar med Imp, Void(10), succi(20) sist felhunter(30)
Sen får man iofs "summon infernal" ett tag upp också, kommer ej ihåg level.

Du tränar succin som vanligt, och du kan bara ha ett pet uppe åt gången!

Succin som du säger det är det den blå saken man kan summa va?
Men när och hur kan jag summa bruden med piskan vad hon nu heter?..

Permalänk
Hedersmedlem

Imp Summon Imp - Spell - World of Warcraft
Voidwalker Summon Voidwalker - Spell - World of Warcraft
Succubus Summon Succubus - Spell - World of Warcraft
Felhunter Summon Felhunter - Spell - World of Warcraft

Funkar jättebra att leta på andra sidor med, wowhead är en utmärkt källa för wow-relaterade saker.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Succin som du säger det är det den blå saken man kan summa va?
Men när och hur kan jag summa bruden med piskan vad hon nu heter?..

Lite om bakfoten där
Succubusen är bruden med piskan (En succubus är en kvinlig "demon" som sägs visa sig för män för att förföra dem och suga ur deras livskraft, wow...information overload ^^).

Den "blåa saken" är voidwalkern

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Lite om bakfoten där
Succubusen är bruden med piskan (En succubus är en kvinlig "demon" som sägs visa sig för män för att förföra dem och suga ur deras livskraft, wow...information overload ^^).

Den "blåa saken" är voidwalkern

Haha.. Jag har lirat wow i 5 år 5x80 4 x +70 och en del 40-50 gubbar och jag lovar..jag är fortfarande noob som fan på det här spelet..
På bara mina 80is så har jag sammanlagt över 260 dygn played. Har inte räknat ut vad alla smågubbar blir..Har max char på kontot dvs 50 st.

Värdelös på pvp.. generellt helt kass med andra ord
Det ända jag kan tycka att jag är rätt bra på så är det proffessions dom har jag nu max på allihop..

Permalänk

inte för att det har nått med frågan att göra,men jag slaktade en warlock rätt så rejält med min warrior för nån minut sen:P
samma level,fick in 2 crit:),rätt så stolt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Haha.. Jag har lirat wow i 5 år 5x80 4 x +70 och en del 40-50 gubbar och jag lovar..jag är fortfarande noob som fan på det här spelet..
På bara mina 80is så har jag sammanlagt över 260 dygn played. Har inte räknat ut vad alla smågubbar blir..Har max char på kontot dvs 50 st.

Värdelös på pvp.. generellt helt kass med andra ord
Det ända jag kan tycka att jag är rätt bra på så är det proffessions dom har jag nu max på allihop..

Jag kan grunderna så de slår om det, detta tack vare att jag jobbat som GM och spelat de sen US open betan.
men att man inte lär sig är så det är, hjälper gärna till vid frågor så

Skrivet av mangemani:

inte för att det har nått med frågan att göra,men jag slaktade en warlock rätt så rejält med min warrior för nån minut sen:P
samma level,fick in 2 crit:),rätt så stolt

Dålig warlock med andra ord hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

inte för att det har nått med frågan att göra,men jag slaktade en warlock rätt så rejält med min warrior för nån minut sen:P
samma level,fick in 2 crit:),rätt så stolt

Måste varit en jävligt usel Warlock,jag dödar allt med min Warlock precis allt.Å andra sidan har jag bara satsat på PVP.

Warlocks är helt OP i PVP om man kan dem bra och använder Succubus rätt.

Permalänk
Medlem

Jag kör Wllock och tycker Succubusen är riktigt svår att använda. Använder den bara mot rouges i princip men även där är den värdelös. De öppnar, blindar henne, fortsätter med sitt. Kidney, jag trinketar. De cloakar springer iväg restealthar och gör om igen och det är då jag dör. Hjälp ?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Jag kör Wllock och tycker Succubusen är riktigt svår att använda. Använder den bara mot rouges i princip men även där är den värdelös. De öppnar, blindar henne, fortsätter med sitt. Kidney, jag trinketar. De cloakar springer iväg restealthar och gör om igen och det är då jag dör. Hjälp ?:)

Är du Destro? Affl eller Demo? i PVP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a1m:

Är du Destro? Affl eller Demo? i PVP.

Destro

Permalänk
Medlem

Alla säger att man ska ha spellpower på en Lock..
Ökar felguardens dps om man har spellpower?
Jag menar en Felguard är ju mer som en warrior och borde vilja ha attackpower.. eller?

Permalänk
Skrivet av a1m:

Måste varit en jävligt usel Warlock,jag dödar allt med min Warlock precis allt.Å andra sidan har jag bara satsat på PVP.

Warlocks är helt OP i PVP om man kan dem bra och använder Succubus rätt.

Implying att warriors inte är OP

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Alla säger att man ska ha spellpower på en Lock..
Ökar felguardens dps om man har spellpower?
Jag menar en Felguard är ju mer som en warrior och borde vilja ha attackpower.. eller?

Samtidigt får du tänka på att du är hundra gånger viktigare än ditt pet, spellpowern är för att du ska göra mer damage, sen skalar nog petsen efter ditt gear beroende på vilket pet och vilka stats du har.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Level 20 ska de vara för succi
Startar med Imp, Void(10), succi(20) sist felhunter(30)
Sen får man iofs "summon infernal" ett tag upp också, kommer ej ihåg level.

Du tränar succin som vanligt, och du kan bara ha ett pet uppe åt gången!

Om de inte ändrat något är det ett quest att fixa infernal, vill minnas att det startar i felwood (för alliance iaf, men gissar att det e samma för horde).
Även doomguard ska gå att lära sig via ett quest som jag tror startar i blasted lands.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

jag snor denna tråd lite

nu har jag en Warlock 80 alliance och kör antingen demonology eller destruction

Instanser så är det ju Destruction som gäller och jag undrar om någon har en "korrekt" .. vad ska man säga..

attack pattern?

vid bossar tar jag först Curse of elements -> och sen incinerate och lite death bolts? (eller vad dom heter). är det någon som har en mer exakt väg som ger mest dmg?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

jag snor denna tråd lite

nu har jag en Warlock 80 alliance och kör antingen demonology eller destruction

Instanser så är det ju Destruction som gäller och jag undrar om någon har en "korrekt" .. vad ska man säga..

attack pattern?

vid bossar tar jag först Curse of elements -> och sen incinerate och lite death bolts? (eller vad dom heter). är det någon som har en mer exakt väg som ger mest dmg?

Jag brukar köra denna rotation: Immolate -> Conflag -> Chaos Bolt -> Incinerate i instancer, i raid är det bara höra om dom vill ha COE uppe, brukar köra immolate > COE då sedan vidare på samma rotation.

jag har conflag, incinerate, och immolate glyphs

onyxia brukar dom villa ha många dots uppe

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

jag snor denna tråd lite

nu har jag en Warlock 80 alliance och kör antingen demonology eller destruction

Instanser så är det ju Destruction som gäller och jag undrar om någon har en "korrekt" .. vad ska man säga..

attack pattern?

vid bossar tar jag först Curse of elements -> och sen incinerate och lite death bolts? (eller vad dom heter). är det någon som har en mer exakt väg som ger mest dmg?

Som destro kör du upp coe först av allt, om det behövs, sen på med immolate, kasta chaos bolt, conflagrate och spamma incinerate tills conflag/cb är upp igen, då kastar du som. Håll bara immolaten uppe, men försök att inte refresha den före den gamla tar slut. Anledningen till att iaf jag föredrar att köra Chaos bolt före Conflag är man har en liten delay innan klienten/servern fattar att du har immolate uppe så att conflag aktiveras, vilket gör att du står en liiiiiiten stund o gör ingenting om du vill köra conflag först. Det viktiga är dock att immolate är uppe, och att du inte sitter med framförallt conflag redo, men inte använder den.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag spelade nu och en som hette Inspection skrev detta till mig: Hello Blizzard! Dear players, your account is complaints by other players, please visit account information site validate your information, else you lose your account's rights in one hour.account information site *länk* . Är det blizzard eller är detta någon som försöker lura mig?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Tja. levlar en warlock lvl 42 jusst nu..
Gjorde precis questen så att jag fick feelhuntern..
Hur ska jag göra för att få bruden med piskan?
Kan man ha både hunden och bruttan? Eller ?
Måste jag bli av med hunden på nåt vis för att kunna göra nån quest för att få bruden?
Är kass på Engelska så questhelper mm säger inte mig skitmycket.

Du kan ju ställa in questhelper på svenska genom att högerklicka på questhelper inne på mapen=)

Permalänk
Skrivet av sskludde:

hejsan! Jag spelade nu och en som hette inspection skrev detta till mig: Hello blizzard! A guy named inspection said this to me: Dear players, your account is complaints by other players, please visit account information site validate your information, else you lose your account's rights in one hour.account information site *länk* . är det blizzard eller är detta någon som försöker lura mig?

spam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultbooi:

Någon som försöker lura mig alltså? För kunde nämligen inte hitta sidan på google.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sskludde:

Någon som försöker lura mig alltså? För kunde nämligen inte hitta sidan på google.

Ja, det är rätt uppenbart spam/lurendrejeri. Han skriver på taskig engelska för det första. Sen skulle blizzard aldrig kontakta dig via vanlig whisp utan via en speciell GM chatt-ruta.

För övrigt hade det varit bättre om du hade letat efter en lämpligare tråd att fråga om detta i, eller ifall du inte hittat någon, skapa en ny.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

När får man användning för Infernal demonen?? Jag gjorde nyss quest serien så att jag kan summa den..
Men frågan är om man har någon nytta av den..
Ända gångerna jag sett den är när någon ska "impa eller skojja" med folk i Sw eller liknande..
Kostade tydligen 50 silver att summa den... (infernal stone)