Byta ut 5870 mot 470 SLI

Permalänk
Medlem

Byta ut 5870 mot 470 SLI

Funderar starkt på att sälja mitt 5870 och köra på 470 SLI serien.
Efter kollat på olika tester verkar ju 5870 Crossfire och 470 SLI ge likvärdiga resultat och då är blir ju oxå 470SLI 2000kr billigare.

Dessutom har jag kan jag sälja mitt kort för 3300kr vilket innebär att uppdateringen kostar 2700kr. Är de värt det? Eller borde jag satsa på ett till 5870?

Vad ska man sattsa på för märke i så fall?
Evga, asus?

Permalänk
Medlem

har själv inget 470 men ett 460 och jag tycker gigabyte är riktigt trevligt kort men EVGA är ju som sagt kännt ,asus har jag inte hört så mycke om satsa på NVidia dem är riktigt snygga

Permalänk
Medlem

Som många säger så är skalningen i crossfire mycket dålig, och det är nog därför sli 470 kan slå cf 5870. Om jag var du skulle jag nog tagit sli 470 även om nätagget kan behöva uppgraderas med

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

I din situation hade jag behållit 5870 till årskiftet och då bytt till 6k-serien. Ingen idé att lägga ut mycket pengar på liten prestandaboost. Finns väl ingen jätteanledning till att uppgradera från 5870 (jag hittar ingen anledning till uppgradering iaf)?

GTX470 är dessutom på väg att fasas ut, GTX475 blir ersättare. Jag tycker inte att GTX470 är någon hit, trots att det är starkt i tesselering.

EVGA och Zotac är kort du lugnt kan satsa på de de har referensdesign på sina PCB om du nu skulle vilja byta kylare i framtiden. EVGA är det som anses bäst av de flesta.

Visa signatur