Nerdhack.se [dementerat av företaget]

Permalänk
Avstängd

Nerdhack.se [dementerat av företaget]

Dom har i princip allt i vissa ämnen, exempelvis ram minnen har dom runt 20 sidor med olika, exempelvis;

NerdHack - Datorservice - LAN - TV - Spel - Film - Hemelektronik för Nerds - Gamers - Proffs :: Datorutrustning :: Minne :: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP

Vad är det för bedragare som driver denna sida

Deras telefonnummer går bland annat hit:

Robbans Gräv & Byggservice AB
Cypressgatan 3, 62158 VISBY (Gotland)

Tel 0498256655
Fax 0498249500

Ändra information

Radera företagsinformation

Läste sedan vidare lite om det företaget och hittade detta;
Sju miljoner kronor fattas - Nyheter - helagotland.se

"Det var den 25 november som Robbans Gräv- och byggservice AB begärdes i konkurs av ägaren.
Av bouppteckningen framgår att bolaget hade stora skulder. Totalt fanns skulder på närmare 7,9 miljoner kronor."

Sidan skapades: created: 2010-06-29

Notera även att kategorin "Storsäljare" ändras allt vartefter vad DU trycker på, den läser alltså av genom din cookie eller liknande vad du senaste tryckte på och sätter den delen på topplistan.

Går man in på kingtech.se så kommer man in på denna nya sida bland annat.

Permalänk
Medlem

Detta är rätt kul. Fabriksgaranti : 120 Är de dagar, år eller sekunder

Denna är dyrare än andra butiker(inte mycket men lite): NerdHack - Datorservice - LAN - TV - Spel - Film - Hemelektronik för Nerds - Gamers - Proffs :: Bildskärm :: Bildskärmar :: BenQ 19" LCD E910T1280 x 1024, 2500:1, 5ms, VGA/DVI

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Korrigering

För det första så äger jag företaget MasterMind IT, som står bakom Nerdhack och mitt namn är inte Robban, inte ens i närheten.
Telefonnumret är 0498-249500 om du vill ringa mig eller om du kollar på hitta.se slår upp mitt mobilnummer om det passar bättre.
Organisationsnummer mm, finner ni under om Nerdhack.
Min kreditvärdighet kan ni kontrollera under ehandel.com

Ps, jag dömer inte ut alla användare på detta forum, beklagar om det uppfattades som så, men jag är så trött på folk som skriver skräp på detta forum om andra, speciellt när det de skriver inte har någon grund.

Missförstånd
Permalänk
Medlem
Skrivet av kingtech:

Vilken brist på IQ det är på detta forum.
För det första så äger jag företaget MasterMind IT, som står bakom Nerdhack och mitt namn är inte Robban, inte ens i närheten.
Telefonnumret är 0498-249500 om du vill ringa mig eller om du kollar på hitta.se slår upp mitt mobilnummer om det passar bättre.
Organisationsnummer mm, finner ni under om Nerdhack.
Min kreditvärdighet kan ni kontrollera under ehandel.com
Jag borde stämma skiten ur Er för förtal.

Smart drag att döma ut alla medlemmar på forumet på grund av vad två har skrivit. Om du vill bli tagen på allvar skulle jag rekommendera dig att bli mer ödmjuk och seriös. Exempelvis kan du skriva vad du heter istället för vad du inte heter och hur långt det är ifrån, det känns mer genuint. Slutligen får jag "i brist på IQ" upplysa herrn om att förtal gäller fysiska personer och inte juridiska.

Du ska dock ha heder att du går i svaromål här, och lämnar kontaktuppgifter. Särskilt om ditt namn i din profil stämmer. Men jag misstänker att folk vill ha mer förklaringar, särskilt som det dyker upp en del oegentliga e-handelsbolag lagom till julhandeln.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Jadu kingtech, eftersom jag postar litegrann då och då så ingår jag alltså i kategorin som har brist på IQ?
Betyder det att jag skulle kunna stämma dig för förtal?

Med det vill jag understryka att man kanske ska vara lite försiktig med vad man skriver i ett forum, speciellt om man som dig har en vara att sälja. Är det dessutom ett forum för personer som är väldigt intresserade av produkter som just du säljer så är det nog än viktigare att hålla en saklig profil istället för att svara i en minst sagt upprörd och ganska otrevlig ton.

Bara en tanke från en som jobbat inom service i många år. Jag kan förstå att man blir irriterad och kanske till om med förbannad på (potentiella) kunder men oftast bör man bita sig i läppen och försöka hjälpa kunden istället.

Hade du bara svarat och lämnat de uppgifter du nu gett oss utan "Vilken brist på IQ det är på detta forum." och "Jag borde stämma skiten ur Er för förtal." så hade jag kanske blivit lite nyfiken, surfat in på sidan för att senare kanske beställa något.

Med ditt burdusa sätt och bemötande så har jag inte ens lust till det och håller mig till Inet, Komplett eller liknande.

MVH Rikard

Edit: kunde inte hålla mig.. och vad skådar mitt norra när man surfar dit;

"Det har kommit till kännedom att det rör sig onormalt IQ befriade människor på sweclockers forum som påstår att vi ska ha något samröre med Robbans Gräv etc. Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!
En normalt begåvad människa kan tex slå en sökning på ehandel.com för att enkelt se att vi är ett seriöst företag med mycket hög kreditvärdighet. Mycket tråkigt att det ska få förekomma sådant skit på en annars bra sajt som sweclockers."

Jag måste erkänna att jag först satt där som en fågelholk.. trodde inte mina ögon. Maken till oprofessionellt beteende får man leta efter. Spelar ingen roll om du säger att ni är seriösa och kreditvärdiga, någon som skriver och uttrycker sig på detta vis tilltalar inte mig för fem öre. Jag är iaf av den åsikten att det varken är roligt eller "coolt" och detta bekräftar bara mitt tidigare beslut, håller mig till andra butiker även i framtiden.

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Medlem

Ja hmm... Stämma oss för förtal? Jo du...

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

OK, sidan verkar drivas av en 13 åring som vill ha högre veckopeng. Alltså inte en butik att lita på.

Sen så är det väl bra att ha någon koll på vad man snackar om, at hota med att stämma kommer inte hjälpa dig eller ditt företag på något sätt, utan bara få er klassade som oseriösa.

Permalänk
Medlem

@Nightportier, +1

Tror att nerdhack är rätt körda på sweclockers nu, han bröt nog försäljningshandbokens Paragraf 1-100 eller nåt...

/Danne

Permalänk
Medlem

"Det har kommit till kännedom att det rör sig onormalt IQ befriade människor på sweclockers forum som påstår att vi ska ha något samröre med Robbans Gräv etc. Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!
En normalt begåvad människa kan tex slå en sökning på ehandel.com för att enkelt se att vi är ett seriöst företag med mycket hög kreditvärdighet. Mycket tråkigt att det ska få förekomma sådant skit på en annars bra sajt som sweclockers."

"Vi försöker inte få så många kunder som möjligt, vi försöker få de rätta kunderna istället. De ärliga, välbeställda och de äldre pensionärerna som både behöver och uppskattar vår hjälp. Vi är ärliga, vi försöker inte sälja på er det absolut billigaste skräpet som finns bara för att vi vill sälja. Naturligtvis passar inte vårt koncept majoriteten av folket i detta avlånga land, men det är inte heller vår avsikt. Det är kanske därför våra kunder är återkommande kunder."

Hej och ja, grattis? Nu har du skjutit dig i minst ena foten, om du drar ett helt forum och alla dess medlemmar SAMT besökare över samma kam, så skulle man utan att överdriva, kunna se vissa brister i affärsmannaskap ifrån denna påstådda näringsidkare.

Men lycka till i framtiden, det kan ni behöva, klimatet är relativt kargt i sandlådan, speciellt vintertid.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen anmärkt på det än.. Vem i helvete skulle kunna tänka sig att handla från ett ställe som heter nerdhack.... Ingen med åldern inne för betalkort i alla fall.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vore komiskt om Komplett/webhallen/inet etc skulle dra iväg ett nyhetsmail och säga samma sak =D

Permalänk
Medlem

Är nog lite trött men vad är kopplingen till Robbans gräv ?
Hittar dock koppling till TeknikFreak och Valhalla web design

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Associationsform

Ja, man kan ju inte annat än häpna över tilltalet på NerdHacks förstasida.

"Det har kommit till kännedom att det rör sig onormalt IQ befriade människor på sweclockers forum som påstår att vi ska ha något samröre med Robbans Gräv etc. Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!..."

Ordvalet är intressant och jag blev förvånad över att företaget inte sakligt bemöter de påståenden som görs. Jag blev därför nyfiken på vem eller vilka som driver NerdHack. Verksamheten drivs enligt bolagsverket av MasterMind IT som är enskild näringsidkare född 1976.

Personligen gör jag ogärna affärer med enskilda näringsidkare eftersom de helt enkelt oftast har för små finansiella muskler jämfört med företag som drivs i andra associationsformer - handelsbolag, kommanditbolag, aktiebolag. Men det är ju en smaksak.

Men om företaget från början har haft ett seriöst uppsåt - vilket många tycks tvivla på - så har nog den uppkomna situationen med skriverierna i det här forumet och svaret på företagets egna webb gjort att verksamheten är dömd att misslyckas.

/Johan

Permalänk
Skrivet av fidde66:

Är nog lite trött men vad är kopplingen till Robbans gräv ?

Fax 0498-249500 i google sökning.

Tror det var där det strulade då NerdHack har ett telefonnummer i visby som är samma. Kan ju vara så simpelt att Nerdhack fick det nummert av telia då Robbans gräv gick i kk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingtech:

Vilken brist på IQ det är på detta forum.
För det första så äger jag företaget MasterMind IT, som står bakom Nerdhack och mitt namn är inte Robban, inte ens i närheten.
Telefonnumret är 0498-249500 om du vill ringa mig eller om du kollar på hitta.se slår upp mitt mobilnummer om det passar bättre.
Organisationsnummer mm, finner ni under om Nerdhack.
Min kreditvärdighet kan ni kontrollera under ehandel.com
Jag borde stämma skiten ur Er för förtal.

HAHAHAHA, detta gjorde verkligen min dag. Ett desperat uttalande fyllt med omogenhet och hot. Nu kommer ju definitivt ingen att handla där. Att dessutom Moderatorerna här varnat för dig/er gör ju inte saken bättre. Se denna tråden och MaLo's redigering på första inlägget:
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/891149-hd5970-i-lag...

EDIT: Och ert uttalande på förstasidan är ju bara för roligt, ett företag som använder ord som "onormalt IQ befriade människor" och "Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!":

Citat:

"Det har kommit till kännedom att det rör sig onormalt IQ befriade människor på sweclockers forum som påstår att vi ska ha något samröre med Robbans Gräv etc. Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!
En normalt begåvad människa kan tex slå en sökning på ehandel.com för att enkelt se att vi är ett seriöst företag med mycket hög kreditvärdighet. Mycket tråkigt att det ska få förekomma sådant skit på en annars bra sajt som sweclockers."

Vad i h*lvete har detta att göra med psykiska besvär?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

"Det har kommit till kännedom att det rör sig onormalt IQ befriade människor på sweclockers forum som påstår att vi ska ha något samröre med Robbans Gräv etc. Ni bör omgående uppsöka läkare för era psykiska besvär !!!!
En normalt begåvad människa kan tex slå en sökning på ehandel.com för att enkelt se att vi är ett seriöst företag med mycket hög kreditvärdighet. Mycket tråkigt att det ska få förekomma sådant skit på en annars bra sajt som sweclockers."

Är du helt jävla dum i huvudet? du gjorde nyss så att ett av sveriges största dator forum aldrig kommer att handla hos dig!
Efter ett sånt utlåtande du gjort kan jag bara hoppas på konkurs för dig ganska snart.

Även skrev du att du kunde stämma för förtal, är inte de du skrev hets mot folkgrupp?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Det är så mycket humor i denna tråd på morgonkvisten att det gränsar på löjligt.

Kingtech, eller vad du nu vill bli kallad på detta forum - Du ger absolut inget annat än ett katastrofalt oseriöst intryck när du besvarar en sånhär tråd såhär. Det är inte bra för NÅGON näringsidkare att framstå som en tonåring med attitydproblem. Och din sida ger inte ett bättre intryck sålänge du har den texten där.

Sen vidare, en fråga av nyfikenhet. Du väljer att vända dig mot äldre och välbärgade, hur kommer det sig att du valde företagsnamnet "Nerdhack"? Det känns inte som ett namn som riktar sig mot den valda målgruppen.

//Apan

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

tror jag ska beställa ett par terminalglasögon därifrån, eftersom det ligger under datortillbehör kommer det öka min fps markant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

tror jag ska beställa ett par terminalglasögon därifrån, eftersom det ligger under datortillbehör kommer det öka min fps markant.

Och om man klickar man på spelmöss hittar man ett ramminne.

Permalänk
Medlem

nerdhack

Först vill jag bara säga att ni som svarat på mitt inlägg missförstod det, det riktade sig inte till alla användare på detta forum utan till den enskilde personen som postade första inlägget och som blivit avstängd. Att det uppfattades som sådant beklagar jag, men det är alldeles för mycket smutskastning på detta forum. Inte första gången det händer här. Tex, innan man påstår att någon är en bedragare, ett litet troll mm som jag kallats på detta forum, måste man väl ha en grund för det, eller hur ?
Ingen av de som postat på detta forum är eller har varit kund hos mig, så hur kan de påstå det de gör ?
Jag har redan en bra kundbas som stadigt växer, mina kunder är nöjda då jag alltid ser till att ge bästa möjliga service och är aldrig omöjlig. Därför är de återkommande kunder. Återigen ber om ursäkt om jag verkade burdus och omdömeslös vid mitt tidigare inlägg och hoppas ni som inte sprider falska rykten om andra godtar den, det riktade sig inte till Er utan den enskilde användare som skrev det första inlägget.
Ha en bra dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingtech:

Först vill jag bara säga att ni som svarat på mitt inlägg missförstod det, det riktade sig inte till alla användare på detta forum utan till den enskilde personen som postade första inlägget och som blivit avstängd. Att det uppfattades som sådant beklagar jag, men det är alldeles för mycket smutskastning på detta forum. Inte första gången det händer här. Tex, innan man påstår att någon är en bedragare, ett litet troll mm som jag kallats på detta forum, måste man väl ha en grund för det, eller hur ?
Ingen av de som postat på detta forum är eller har varit kund hos mig, så hur kan de påstå det de gör ?
Jag har redan en bra kundbas som stadigt växer, mina kunder är nöjda då jag alltid ser till att ge bästa möjliga service och är aldrig omöjlig. Därför är de återkommande kunder. Återigen ber om ursäkt om jag verkade burdus och omdömeslös vid mitt tidigare inlägg och hoppas ni som inte sprider falska rykten om andra godtar den, det riktade sig inte till Er utan den enskilde användare som skrev det första inlägget.
Ha en bra dag

Du måste ju förstå att när man pratar med större grupper av människor som är väldigt intressanta för dig bör man ha "silkes vantar". Jobbar själv med försäljning och oavsett vad kunderna säger måste man leta lösning istället för att slänga bensin på eldar.

Jag förstår dig verkligen i det du säger om falska rykten, men du förstår ju att det finns troll på ALLA forum och dom kommer ut så fort någon visar en svag punkt. Jag känner att en ursäkt för vad folk skriver är på plats. Hoppas det går bra för dig och att du kan få jättarna i branschen att sänka sina priser

Peace

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingtech:

Först vill jag bara säga att ni som svarat på mitt inlägg missförstod det, det riktade sig inte till alla användare på detta forum utan till den enskilde personen som postade första inlägget och som blivit avstängd. Att det uppfattades som sådant beklagar jag, men det är alldeles för mycket smutskastning på detta forum. Inte första gången det händer här. Tex, innan man påstår att någon är en bedragare, ett litet troll mm som jag kallats på detta forum, måste man väl ha en grund för det, eller hur ?
Ingen av de som postat på detta forum är eller har varit kund hos mig, så hur kan de påstå det de gör ?
Jag har redan en bra kundbas som stadigt växer, mina kunder är nöjda då jag alltid ser till att ge bästa möjliga service och är aldrig omöjlig. Därför är de återkommande kunder. Återigen ber om ursäkt om jag verkade burdus och omdömeslös vid mitt tidigare inlägg och hoppas ni som inte sprider falska rykten om andra godtar den, det riktade sig inte till Er utan den enskilde användare som skrev det första inlägget.
Ha en bra dag

Hur du än vider och vänder på det lade du upp den text som citerats av så många användare i denna tråd att du inte på något vis kan vinna tillbaka ett förtroende som seriös e-butik här på Sweclockers. Om du nu är en seriös butik tycker jag synd om dig då Sweclockers står som ett väldigt stort kundunderlag för alla datorbutiker i Sverige.

Lycka till.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Haha.. tror inte du lyckas lura så många

De inbitna här handlar på Dustin, Inet, Indomo och komplett.
Varför skulle de byta ut en affär de trivs med?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Till Fullmoon.
För det första försöker jag inte lura någon, för de andra så är jag fullt medveten om att det är på snudd omöjligt att konkurrera med jättarna du nämner ovan. Jag har själv en gång i tiden handlat hos den förstnämnda och var väldigt nöjd. Så det är jättebra för dig och dom om du fortsätter handla där. Jag försöker inte vinna över dig.

Permalänk
Medlem

Lite väl hetsk stämning i onödan här kan jag tycka. Det har varken förekommit förtal eller hets mot folkgrupp i den här tråden. "Kingtech" ger ett oseriöst intryck och driver en enskild firma med allt vad det innebär för konsumenter. Mer än så finns det väl inte belägg för, i vart fall inte i den här tråden.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte en sak: varför ändras storsäljarna beroende på vad jag kollar på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som omöjligt kan hitta vare sig moderkort eller grafikkort i menyn, annat än under fyndvaror, där utbudet är minst sagt begränsat?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jehapp, så hade vi ännu en....

1: Du riktar dig till den äldre generationen, låt oss då undra över dina produkter. Är de spelande seniorer?
2: Är du legitimerad återförsäljare av HP?
3: Fyndhörna, är inte vissa produkter ganska gamla för å vara en nystartad butik?
4: Storsäljare, skulle du kunna förklara varför du ger missledande info? Ifall tanken inte var sådan råder jag dig att genast ändra eller ta bort för att inte missleda ev kunder å hamna i rättsmål.
5: Forum, du är seriös som klagar på nån/några i Sveriges största data-forum. Vad tänkte du? Du har just tappat 99% av dessa som potentiella kunder samt får luspen på dig från alla.

(Kommer uppföljas, ifall de råder lagbrott så kommer de vidtas åtgärder)
Tack till TS även om topic är fel så har du lyckas få detta företag å vissa sin rätta sida.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tack för att du uppmärksammade mig på det mattoys, det är åtgärdat.