Garanterar battlenet's laddersystem att man får möta alla raser lika ofta?

Permalänk

Garanterar battlenet's laddersystem att man får möta alla raser lika ofta?

För det verkar inte så. Jag inbillar mig att jag möter Zerg betydligt oftare än något annat. Och det är den tråkigaste rasen att möta tycker jag (eftersom jag spelar Zerg själv). Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Ingen vet riktigt hur det fungerar förutom blizzard själva.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av Antonovskij:

För det verkar inte så. Jag inbillar mig att jag möter Zerg betydligt oftare än något annat. Och det är den tråkigaste rasen att möta tycker jag (eftersom jag spelar Zerg själv). Någon som vet?

Nej, så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonovskij:

För det verkar inte så. Jag inbillar mig att jag möter Zerg betydligt oftare än något annat. Och det är den tråkigaste rasen att möta tycker jag (eftersom jag spelar Zerg själv). Någon som vet?

Nej, den matchar inte på ras överhuvudtaget när den letar spelare.

Permalänk

Ok. Antar att det bara är fler zergspelare i silver, det är vi som blir kvar när de andra m&m:ar och 4gatear sig upp

Permalänk

I toppen finns det bara T och P spelare. Brukar få enorm analsveda varje gång jag möter någon av nämnda raser pga att vad dom än gör så kör dom över mig

Permalänk

Ja, när jag väl får möta T så förlorar jag. Sen får jag möta Z 4 gånger i rad igen

Permalänk
Skrivet av Antonovskij:

Ja, när jag väl får möta T så förlorar jag. Sen får jag möta Z 4 gånger i rad igen

Samma här.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna bero på vilka banor du har nervotade, nästan alla Zergs har ju Steppes, DQ och kanske Blistering nervotade. Iofs tror jag battle.net letar efter motståndaren först och väljer bana sedan, men är inte helt säker.

Permalänk
Skrivet av DrStupid:

Skulle kunna bero på vilka banor du har nervotade, nästan alla Zergs har ju Steppes, DQ och kanske Blistering nervotade. Iofs tror jag battle.net letar efter motståndaren först och väljer bana sedan, men är inte helt säker.

Själv har jag inga maps votade och upplever det samma.

Permalänk
Medlem

Möter kanske ca 60-70% P eller mer, T ser jag aldrig, Z ibland. Har 10-12 raka förluster mot T, inte lätt att lära sig ZvT när man på sin höjd möter dem en gång på 20... :S Ligger i top diamond btw.

Antar att detta delvis beror på den otroligt dåliga map-poolen som gör att alla zerg väljer bort steps, DQ och LT, iaf Steps och DQ. Terran väljer väl bort de andra banorna.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

nyfikna på rasfördelning -> sc2ranks.com -> stats.

Det är bara i master som det är någorlunda jämn rasfördelning, annars är zerg en minoritet.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Antonovskij:

Ok. Antar att det bara är fler zergspelare i silver, det är vi som blir kvar när de andra m&m:ar och 4gatear sig upp

Är ganska jämnt över ligorna faktiskt. Förutom att det är mest zerg i Master och att bronze som har 40% Terran. Heh.

http://sc2ranks.com/stats/league/all/1/all

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB