Razer Mamba Tournament Edition

Permalänk
Medlem

Varför finns det inga vertikala tumknappar längre. MS sidewinder x5/x8 och den jag har nu A4tech 755bk, hade och har det. Suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tänk lite själv.. BARA tänk i någon sekund..
Razer Mamba 4g hade jag.. Det var den nya varianten till vanliga razer mamba.
Det du länka är Razer mamba tournament.
Gud människor ibland alltså, man förväntar sig att dem ska tänka till lite innan dem slänger iväg en dumförklarade kommentar.

Razer mamba har funnits sen 2009..

Jag förstår självklart att du menar någon äldre variant.

Jag var medvetet lite spydig för att ge igen lite på att du inte läste min kommentar noggrannare

"Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet"

"Om du pratar om Razer Mamba 4g som är trådlös så har ni förmodligen fått en dåligt ex.."

I artikeln skriver de tydligt att det finns en dyrare trådlös variant av samma mus. Det är denna som jag skriver om.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår självklart att du menar någon äldre variant.

Jag var medvetet lite spydig för att ge igen lite på att du inte läste min kommentar noggrannare

"Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet"

"Om du pratar om Razer Mamba 4g som är trådlös så har ni förmodligen fått en dåligt ex.."

I artikeln skriver de tydligt att det finns en dyrare trådlös variant av samma mus. Det är denna som jag skriver om.

Well that backfired :/
Sorry, för min miss..
Fortfarande, kanske en dålig ex av den dyrare modellen?
Razer är också rätt kassa på drivers, så det kanske fixas i framtiden.. men aao man inte behöva vänta för att få någon man betalat för o fungera normalt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi har tyvärr ingen utrustning för att genomföra ett sånt test för tillfället. att testa möss på den här nivån är ganska färskt för vår del och håller fortfarande att fila på testsviten. Har du/ni några tips och förslag får ni gärna dela med er!

"Click distance" kan man mäta med ett digitalt skjutmått.

Man börjar mäta från knappens standard position till dennes nedersta position. Skillnaden i måtten är = click distance. Viktigt att man tar in så små marginaler som möjligt och undviker avrundning mm.

För att mäta "Click Pressure" så behöver man ett tryck mätnings verktyg. Jag kan tyvärr inte namnet på den sortens verktyg men testet går ut på att få reda hur mycket kraft det krävs för att få knappen att klicka till.

Det är inte så värst många som bryr sig om dessa nummer men personligen så kan jag inte använda en mus med för tröga eller lätta knappar, och distansen får inte heller vara för hög eller för låg. I praktiken så handlar det om en balans mellan fysisk feedback och en ej allt för hög försening mellan klicken.

Anledning till varför just jag har fastnat på Razer möss är just för att deras knappar har min ideala "Click distance" samt "Click Pressure", det kan skilja sig i marginalerna mellan olika modeller men dem jag har använt är inom min sweet spot. Finns också andra märken och modeller som matchar, tex Steelseries. Ett exempel på en mus som inte passar mig pga de ovannämnda faktorerna är Logitech G600, lite trögare att klicka på men distansen kändes väldigt jobbigt.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Köpte nyss trådlösa modellen och den fungerar klockrent.
Skön att ha i handen och att kunna ställa trycket vid klick är kanon

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz