Kingston Secure Digital 512MB

Permalänk
Medlem

Kingston Secure Digital 512MB

Hej!

Jag har köpt en Digitalkamera och hade tänkt att köpa ett minneskort till den.
Den billigaste jag hittade på pricerunner.se var Kingston Secure Digital 512MB för 390.00 SEK (Inkl. moms) hos mediabutiken.se.

Har ett par frågor gällande kortet och försäljaren.

  • Är Kingston Secure Digital 512MB ett bra minneskort eller finns det nån som har erfarenhet av den?

  • Är det nån som vet om ett bättre pris för 512MB SD minne?

  • Rekomenderar ni mediabutiken.se eller Priskrig.com, eller är det affärer som strular och har sig?

  • Skulle ni köpt det minnet om ni sökte en 512MB SD? Är det sämre kvalité iomed priset?

Länk till produkten hos Mediabutiken

Produkten hos Priskrig.se

Pris av Mediabutiken.se all included: 457,00 SEK
Pris av Priskrig.com all included: 409,00 SEK

Som ni ser så är det ju en mindre summa som är skillnanden, men eftersom Priskrig verkar ha billiga varor så frågar jag i förebyggande syfte också

MVH!
Agro

Bump
Upp^

Permalänk

Jag är runt och kollar i samma ärende men undrar om det är nått fel med Kingstons SD minnen när dom är så billiga, är dom söligare än dom andra eller håller dom sämre?

Prisjakt.nu

Är det nån som vet skillnaden mellan det vanliga och "elite pro", och är dom kompatibla med kamera som tar SD?

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Det brukar vara runt 1,5MB/s skriv och 3-4 MB/s läs hastighet på de billigaste SD minnena, för en kamera med hög upplösning skulle jag rekommendera ett snabbare kort( och med hög upplösning menar jag över 2M pixel vilket är i princip alla kameror som finns på marknaden )

För att se hastigheter på minnen så är faktiskt www.komplett.se ganska bra, finns hastighets angivelser på de flesta av de minnena de säljer.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Kanon, då vet jag, tack för hjälpen.

Visa signatur

PS3 40GB