Permalänk
Medlem

Kraschad disk

Hej. Har en Toshiba MK6021GAS Harddisk i min laptop och haromdagen sa la den av. Nar jag startade windows sa stod det lasfel. Jag installerade om windows men lyckades bara snabbformatera disken. laste sig nar jag gjorde det ordentligt. Nu har jag partitionerat med partitionmagic och sa men datorn har problem med att lasa windowspartitionen. Allt gar langsamt bara och laser sig ibland. Har hort att det ska ga att aterstalla disken till leverans status med hjalp av nagot program men har inte hittat nagot sadant. Nagon som har forslag.
Fick bara in amerikanskt tangentbord sa ursakta saknaden av vissa bokstaver.

Tobe

Permalänk
Medlem

Uhm.. Gå in på toshibas hemsida och se om de har något diagnostic verktyg som går att kolla hårddisken med. Brukar finnas hos hårddisktillverkarna.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har nu kört ett program som sökte efter skadade sektorer och jag hittade en massa men jag har inte hittat något program som kan fixa det än.
Någon som har tips

Permalänk
Medlem

Lönar sig inte att försöka fixa det. Att det finns en massa skadade sektorer betyder att disken kommer att totalhaverera inom en snar framtid. Byt disk.

Visa signatur

Fagerja