Fat32 över 200GB?

Permalänk

Fat32 över 200GB?

Nu har jag precis tömt min externa hdd på 300GB och ska formatera och göra om från NTFS till Fat32 då jag vill kunna lägga in och komma åt filer med både OSX och Windows utan bekymmer.

Problemet är att Partition Magic endast kan ta och formatera 200GB på en Fat32. Varför är det på detta viset?

Vad ska jag göra för att kunna formatera HELA disken till Fat32?

Tacksam för snabba svar då detta gärna måste ske innan 5 tiden idag.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Utan att partitionera? Går det? Annars får du la partitionera...

Permalänk

(Kanske skrev missvisande innan men jag ska alltså skapa en partition)

Jag vill skapa EN partition med Fat32.

Som det ser ut nu får jag två partitioner, en på 200GB och en på 100GB.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Avstängd

Står det inget i manualen hur stor hårddisk PM supportar med Fat32?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Står det inget i manualen hur stor hårddisk PM supportar med Fat32?

Står iaf (i manualen) att Fat32 stödjer diskar upp till 2TB
Jag vet inte om jag varit med om detta innan, får i värsta fall koppla ihop den med en mac och köra partitioneringen därifrån, kan hända att den lyckas skapa partition med Fat32 men tidsmässigt vore det fint om man fick det gjort dagstid så att säga

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Förmodligen klarar inte PM större enhet med FAT32.

Tänk även på att FAT32 har begränsningar vad gäller enskild filstorlek. Kanske inte är dumt att ha en modernare partition vid sidan av.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Jo grejen är att disken sitter i min fina Tvix mediaspelare och jag vill därför slippa partitioner.
Lyckades inte lösa det igår så jag slängde helt enkelt på NFS+ för enkelhetens skull.
Fick tanka ner något program för att komma åt disken med Windows men jag får väl leva med det

Over and out

Visa signatur

Alltid otur!