Samsung SP2014N 200Gb

Permalänk
Medlem

Samsung SP2014N 200Gb

Hej!

Jag har problem med en av hårddiskarna på min mammas dator.

För en tid sedan kraschade hennes enda hårddisk och vi vart tvungen att betala 8000:- för att få ut infomationen (diskmotorn paja).

Efter vi fått ut all information från den trasiga fick vi en ny hårddisk men all infomation. För att undvika att behöva betala samma summa igen om denna hårddiska slutar fungera så köpte vi en till hårddisk för att kunna ta backup på.

Detta va en Samsung SP2014N med 200gb. Nu till problemet.
Den hittas i bios och i windows men den visar bara 31.4gb. Är det någon här som kan veta vart problemet finns? Den visar i bios att disken bara är på 31.4gb också. Den andra disken som sitter i är 160gb så datorn bör stödja större diskar.

Datorn är en Fujitsu Siemens (skräp enligt mig) från kommunen.

Tack på förhand

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Det är nog byglarna som sitter fel, om du ändrar dom så får du nog dig 200gb..

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Vilka byglar menar du? Slave / Master?

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

ja precis, oftast finns det 2 olika sätt att ställa in dom och då menar jag inte master / slave..

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

ahh, titta.. där va felet. Har aldrig sett några sånna funktioner med byglarna förut (använder rätt gammla diskar)

Tack för hjälpen!

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman