Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

jätte stull med datorn

tittade till datorn och då stog det på skärmen - opprativsystemet går ej att hitta.
starta om
samma sak
tänkte att det kanske var hårddiskarna som bara behövde svalna lite så jag damsugde datorn under tiden.
sen när jag provar igen så står det på skrämen ingen signal.
fläcktarna snurrar som dom ska.

kommer alltså inte ens in i bios.
testade hdd i en annan dator men den kom inte en up i bios på den.
grafikkort funkade i den andra datorn.
(sata disk)
varför kommer jag inte in i bios?
vad gör jag nu?
all hälp upskattas

har inte provat med fungerade hårddisk i min dator än ska tilllägas. ska göra det när mossan inte är närvarande::

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

om din disk/ar är IDE så kanske du har fel på IDE kabeln. Om man sätter i den fel så kanske inte den startar upp alls.

Plugga ut IDE kablarna på din data, testa starta, om datorn startar så du får upp (firstscreen) biosinfo mm. då vet du iaf att datan e ok.

hoppas att din dammsugare har plaströr..

Visa signatur

felis domesticus...

Permalänk

den är verkligen hel död.
kan det vara så att hdd och moderkortet har gett upp på samma gång.
sata disken är bara några månader gammal och funkat klanderfritt inga konstiga ljud alls.

har provat med inga diskar i. står fortfarade ingen signal på skärmen. bara sata disk ,bara ide disk händer inget.

(min damsugare har plast slag)
är det dags att ge upp och köpa nytt moderkort och hårddisk?
eller någon som kommer på något sätt att få fart i eländet

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk

Jag skulle ha testat med ett annat nät agg
annars kanske du kan få de pågaranti

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Jag skulle ha testat med ett annat nät agg
annars kanske du kan få de pågaranti

Va snackar du om?

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Damsuga datorn går fint bara man håller tillräckligt avstånd från komponenterna. 5cm helst 10cm skulle jag säga sedan ska man självklart inte ta på grejorna heller samtidigt. Chassit kan man ta i men då är det en fördel om nätkablen är i å kopplad till gjordat utag. Plast eller etallslang spellar inte så tor roll då luften och dammet som kommer in i plastmunstycket lik förbanat gör det statiskt. Just därför man ska ha behörigt avstånd te datorn med slagen. jag personligen använder den mäst för att fånga upp dammet som ajg ofta blåser bårt på ett eller annat vis.

Permalänk

hej tack för att ni försöker hjälpa mig.
om jag köper ett nytt moderkort. kan jag använda ett am2.
om jag minns rätt så 3500+ vet inte inte resten av processor namnet. kan inte kolla det
pga firar nyår hos familjen.
jag tror att jag har ett annat socket idag spelar det någon roll om jag byter.

beställt en ny hdd en exstra hårddisk gör väll inget försöka få den andra disken bytt på garantin.

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

Eftersom du kör nforce 4 så är det väl socket 939 och 939 processorer passar inte i am2 moderkort. Sedan kräver AM2 moderkort DD2 minne då am2 processorernas inbyggda minneskotnroler bara klarar nya DDR2. Så är mobot paj så är det ju mö biligare å bara byta det annars får du byta minne och processor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Jag skulle ha testat med ett annat nät agg
annars kanske du kan få de pågaranti

Va fan snackar du om? Tror jag har sagt detta förut till dig.. SHH PLEASE om du inte har nåt vettigt att säga. Du kan inte bara registera dig här och börja skriva massa skit medans du "tror" eller "leker" att du är nån proffs och hjälper folk... FEL du har helt fel på allting..

Permalänk

tack pa1983 för svaret

nu blev det riktigt svårt att bestämma sig för vad jag ska göra
gillar inte riktigt att köpa en massa datordelar före ett nytt os släps hade typ tänkt vänta till det varit ute ett år.

jag vet ju igentligen inte om procssorn har klartat sig eller minnena för den delen. vilket gör detta enu svårare. snålhet kan göra det dyrare i slut ändan om det visar sig att mer är trasigt.
så fram med student plånboken ok se glad ut

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323910
4.895

antar att jag kan använda mitt grafikkort. vill helst unvika att köpa ett före crysis kommer ut i alla fall . borde bli lite rush då och korten biliga vem vet

det går att använda mitt x800gl utan kompatiltets problem ?.

om detta är ett jätte dumt köp hojta till. finns det mycket bättre packet för samma pengar säg till.

måste beställa idag eller i nödfall i morronbiti så ett snabbt svar är guld värt

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

Iget fel på det systemet.
Men!
Detta prlockade jag i hop. kanske itne det optimala. inte kört C2D själv men mobot vad jag lsät å hört var väl ett av dom tidigaste å mycket bra överclocknigsmocerkorten till en lite peng.
Processorn komemr garanterat såga X2 propen i det uppgraderigspacketet också och har mer clocknigspotensial.

http://www.komplett.se/k/cart.asp?mode=share&ShoppingListId=4...
Ska du appsolut inte klocka så har komplet ECS moderkort för 895Kr tror jag det var men som sagt går ej att klocka med men det har defualt nice fetures som två PCI-E 16x platser å 4 minnesplatser å sånt.

Permalänk

sorry pa1983 din kundvagn är tom eller är det jag som gör fel

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordstinkfoot
sorry pa1983 din kundvagn är tom eller är det jag som gör fel

jag som måste kopierat fel länk.
Här är inköpslistan.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=416381&...

Här är ECS mobot men då kan du glöma all klockning vitt jag vet.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324692
Kanske via mjukvar i windows men iget jag kan låva.
Men ska du inte klocak eller nåt å bara köra rå prestanda (bra snabba komponetner) så duger det nog ypperligt. ändå en av världen största mammakorts tillverkare
harj u fina utbygnadsmöjligheter vad jag kan se.

å låt dig inte luras av intels lägre frekvens. Den har högr IPC så den gör mer jobb helt enkelt ändå. Ltie som pentium 4 var slöare än athlon64 pga att athlon64 hade högre IPC än pentium 4. Nu har nya C2D ungifär 2x prestandan av likvärdigt clockad pentium 4.

Permalänk

ECS mobot blir det
har inte tid att klocka nu för tiden.
kul att det finns möjlihet till sli. det ställer väll inte till med problem med mitt x800gt. (som ska räcka ett tag till)
få det uträtt sen blir det beställning

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordstinkfoot
ECS mobot blir det
har inte tid att klocka nu för tiden.
kul att det finns möjlihet till sli. det ställer väll inte till med problem med mitt x800gt. (som ska räcka ett tag till)
få det uträtt sen blir det beställning

Såg inte att det skulle klara SLI. 2st PCI-E betyder inte SLI men kanske det stödjer? kolalde itne det så noga. Men kanske går att fula sig te annars. men oavset så kan man ah 2st grafikkort. Tex en skärm till varge eller 2st till varge hehe. Fins ju anndra saker man kan ha PCI-E porten till så som tex 4x eller 8x raid5 kort hehe

jag är iget fan av SLi då man varken i windows eller linux kan ha två skärmar eller mer å jag kör nvidia twin-vew så SLI är uteslutet dock kan jag tänka mig å ha ett extra krot för å ha fler skärmar men 2st käns lagom å det klarar mitt 7900GTX finfint.

Permalänk

funkar detta

322632 Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket
- LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt 1 2150

2150kr

324692 ECS P965T-A, P965, Socket-775,
- SATAII, GbLAN, DDR2, ATX, 2xPCI-Ex16 1 899

899kr

313834 Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
- Kit w/two matched Value Select 1024MB 1 2179

2179kr

va lite osäker på sli biten men det är väll inget att hänga upp säg på. kommer inte ha råd med det i vilket fall som helst.

detta funger ihop ?

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordstinkfoot
funkar detta

322632 Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket
- LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt 1 2150

2150kr

324692 ECS P965T-A, P965, Socket-775,
- SATAII, GbLAN, DDR2, ATX, 2xPCI-Ex16 1 899

899kr

313834 Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
- Kit w/two matched Value Select 1024MB 1 2179

2179kr

va lite osäker på sli biten men det är väll inget att hänga upp säg på. kommer inte ha råd med det i vilket fall som helst.

detta funger ihop ?

Japp ska fugnera. Täkte föreslå en E6400 då du skulel ta billigare mobo men mit internet la av i dag precis efter ditt förra inlägg.