2-3mb överföringshastighet från hdd?

Permalänk

2-3mb överföringshastighet från hdd?

Har ett mycket konstigt problem, mina hårddiskar segar ner så det går hur segt som helst!!:S

Jag har en raptor 36gb 10k rpm sata1, en Seagate Barracuda 320gb sata2 och en western digital 200gb sata1.

Har ett Abit Kn8-Ultra mobo med sata 2. dock bara i raid:P

Okej, problemet är: Datorn startar skitbra och så och allt funkar perfekt när jag är i windows och spelar spel. Men om man lämnar den i windows utan att göra något, bara antivirus i bakgrunden och kanske winamp på i typ 1 timme eller så så börjar den helt plötsligt bli SKITSEG! Ja menar, för att byta låt så tar det ca 4 sek, och att öppna en ny playlist så tar det 30-40 sek:S Samt så händer det inget när man försöker gå in på den här daton. Utforskaren är skitseg, bara att gå mellan mappar tar HUR LÅNG TID SOM HELST! och det är datorn i sign jag tjötar om..

När detta händer så är det bara att trycka på reset för det gå heller inte att stänga av den...:S

Och det konstiga är att ALLA hdd:s blir så sega, även 10k rpm:arn.
Och ingen hdd jobbar något!

Någon som har en aning om vad det kan vara? Plz

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk

Låter mycket mer som att du har ett VIRUS problem.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk

en som visst inte läst faq

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

btw det är ju en amd du har så intel har ju dragit om

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

btw det är ju en amd du har så intel har ju dragit om

Vad menar du med det? såklart är intel bättre just nu men vad har det och göra med min fråga?

Processorn jobbar inte ett skit när detta händer, mysko.

Ska kolla upp det där med DMA läge, är inte så haj på det här med hårddiskar och olika överföringsmetoder men men..:)

Tack så mycket för svar i allfall.:D

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Kolla Cool & Quiet oxå.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Kolla Cool & Quiet oxå.

Vad har C&Q med hdd att göra? har ju med cpu:n att göra.

Visa signatur

intel pentsium 4 3,4 Ghz

X850Xt Pe grafikkort

1536 ram

Permalänk
Medlem

Hur vet du att det är överföringshastigheten till HD'na som orsakar fördröjningen??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
Vad menar du med det? såklart är intel bättre just nu men vad har det och göra med min fråga?

Processorn jobbar inte ett skit när detta händer, mysko.

Ska kolla upp det där med DMA läge, är inte så haj på det här med hårddiskar och olika överföringsmetoder men men..:)

Tack så mycket för svar i allfall.:D

försökts skapa lite ironi men men.. hopps du löser det iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Kolla faq som sagt var.. och håll er till topic

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||