Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Koppla 3,5"-disk till laptop?

Permalänk

Koppla 3,5"-disk till laptop?

Jag har fått en laptop att slakta, och vill göra en så tyst dator som möjligt som ändå är användbar. Jag ser inte en dator med OS som körs från ram som användbar, och jag tvivlar på att den gamla laptopen vill boota från usb-minne.

Går det på något sätt att koppla in en 3,5"-disk? Utrymme är inget problem då jag ska slakta datorn, det viktiga är att jag kan få en tyst och användbar dator.

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

på vissa modeller finns det ett alternativ till CDROM - att byta ut den mot tex en floppy eller en extra HDD

men om det är för 3.5" vet jag inte.... annars går det inte att göra som du vill

då är det bättre att boota från en CD och köra OS i ramminnet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
på vissa modeller finns det ett alternativ till CDROM - att byta ut den mot tex en floppy eller en extra HDD

men om det är för 3.5" vet jag inte.... annars går det inte att göra som du vill

då är det bättre att boota från en CD och köra OS i ramminnet

Kontakten för CD är precis likadan som för hdd, och det är inte en klassisk IDE-kontakt.

Och att köra OS från ram är knappast ett alternativ om jag vill kunna använda datorn som musikspelardator som jag vill (gillar inte riktigt GeexBox).

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1