Permalänk

Plexi??

Hey alla glada Sweclockers!!!

Har en rätt korkad fråga men är ny inom detta område. Jag har ett Cooler Master HAF 932 hemma. Håller på med att moda om det lite med ny färg och så. Men nu till det jag behöver hjälp med.
Hur fäster man plexi skivan i chassit? Och kan man fästa en fläkt sen på plexiskivan med 4 st skruvar???
Tack för all annan hjälp man har fått från denna sida

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

plexit kan man fästa med dubbelhäftande tejp. du skulle kunna fästa fläktar på plexit med skruvar om du gängar det, varför man nu skulle vilja det, det kommer ju inte igenom någon luft :).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Om plexin är tjock går det utmärkt att gänga. Hela mitt moderkort sitter vertikalt på plexi med vanliga skruva direkt i plasten.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anarkizt:

Om plexin är tjock går det utmärkt att gänga. Hela mitt moderkort sitter vertikalt på plexi med vanliga skruva direkt i plasten.

Inga problem med lödpunkterna?

För moderkortets baksida är inte värst plan.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Nu sitter mitt kort ett par centimeter ut från plexin, men jag kan inte se att det skulle bli problem med vanliga distanser som man brukar köra med.

Visa signatur