Permalänk
Medlem

Virtuell kylskåpspoesi

Fick denna (konstiga) idé. Va tycks ?

Kylskåpspoesi

Permalänk
Medlem

Hehe, lite roligt ändå.
Det skulle vara kul att spara positionerna så man kan skicka till sin flickvän eller annat.
...men det är nog ganska drygt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

skojsigt, jag var tvungen att göra min del

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

"Tjej blunda för sex med plysch"
mitt bidrag

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Sidan är nere.

Permalänk
Medlem

Nere? Det måste ha varit nåt tillfälligt. Haha, jag ser at ni varit inne o skrivit lite grejer.

Ja, alltså hela grejen kan egentligen utökas till ett litet mini-community om man så vill, men så mycket orkar jag mig nog inte på.

"Julia var besatt i kylskåpet"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rolig idé

Sidan fungerar för övrigt utmärkt för mig, oavsett vad It's not just you! anser.

EDIT: Även för tjejen på annan ISP också. Hon gillade också sidan

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Kanske bara för att jag är på skolan då :S
Får testa när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Roligt att sitta och trycka F5 ser hur folk flytter omkring ord

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Haha det var roligt tills jag scrollade ned och såg en speciell symbol :/

Edit: Nu är där ett hjärta

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Haha det var roligt tills jag scrollade ned och såg en speciell symbol :/

Edit: Nu är där ett hjärta

Det va jag som fixade hjärtat

Edit: Det kanske borde finnas någon form av automatisk uppdatering så att man inte snor ord ifrån varandra. Eller så kanske det skulle finnas liksom olika "rum" där folk kan skriva saker. Som att ha flera kylskåp

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Ordet älskar saknas vilket är en miss med tanke på dess fundamentala betydelse. Annars en rätt rolig idé

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Låt min röda ungdom som är vilsna vara din kleptoman!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag borde lägga allt i en wrapper på 100% x 100% så ord inte hamnar långt åt helvete i hörnen.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Ordet älskar saknas vilket är en miss med tanke på dess fundamentala betydelse. Annars en rätt rolig idé

Ordet älska finns med, sen får du lägga till ett r. Jag har faktiskt manuellt suttit och portat över alla ord från ett riktigt till databasen. Det va lite av ett hästjobb måste jag säga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kismo:

Jag borde lägga allt i en wrapper på 100% x 100% så ord inte hamnar långt åt helvete i hörnen.

Ordet älska finns med, sen får du lägga till ett r. Jag har faktiskt manuellt suttit och portat över alla ord från ett riktigt till databasen. Det va lite av ett hästjobb måste jag säga.

En funktion som hade varit trevlig hade varit att kunna söka efter ord eller bokstäver och få dom typ rödmarkerade om dom finns med i sökresultatet. Men nu kanske jag begär lite mycket

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

En funktion som hade varit trevlig hade varit att kunna söka efter ord eller bokstäver och få dom typ rödmarkerade om dom finns med i sökresultatet. Men nu kanske jag begär lite mycket

Det skulle kunna ordnas, men det känns nästan lite onödigt eftersom man kan använda ctrl+f och söka...

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan tipsa om nån cool jQuery-plugin som zoomar ut och in? Det skulle göra det hela snyggare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kismo:

Det skulle kunna ordnas, men det känns nästan lite onödigt eftersom man kan använda ctrl+f och söka...

Klockrent. Tänkte inte ens på det. Tack.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

haha jag har faktiskt skrattat åt några.

"han skär gärna moln som är rosa"
"vill aldrig klia hans pralin"

har ni några roliga idéer jag kan försöka ge mig på?

nåt jag tänkte på är en slide-zoom så man kan zooma ut och in...

Permalänk

Hahaha

"Varför luktar sex pudding?"
"smussla gurka mellan hennes ben"
"suga bröst är mums!"

Tuff idé!

Permalänk
Medlem

haha asså det blir så sjuka meningar...

"hals brinner för ängel som är full och hungrig rumpa vill ha smärta"

Permalänk
Medlem

"Julia vill ha en glad sensuell gurka i sin rumpa" hahah

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Grymt rolig idé kismo, 5/5 sensuella gurkor.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

haha tack. va kul att så många uppskattar idén. det ger mig motivation att faktiskt göra den bättre
håller just nu på o fnular på nån slags zoom-funktion så "kylen" kan bli större

edit:
nej, det va väldigt svårt att hitta någon zoom-lösning så jag gjorde istället som jag gjorde.
vi behöver nog onekligen ett större kylskåp för här kan det bli rörigt

det ska bli kul o se hur kylskåpet ser ut imorgon.

god natt

Permalänk
Medlem

Zoomfunktion - Det räcker med att man förstorar i webbläsaren (Ctrl +) för att få ett vettigt resultat.

Kul idé och väl genomfört.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om det uppdaterades, så att man kan se mer eller mindre i realtid vad andra skriver

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Skulle vara kul om det uppdaterades, så att man kan se mer eller mindre i realtid vad andra skriver

Och med en "swooosh" effekt om du fattar vad jag menar.
Alla lappar glider runt. Eller typ att man ser att en hand lyfter upp lappen och flyttar den.
Kanske lite mer avancerat men skulle vara riktigt häftigt ;D

EDIT: Bug: Lappar kan åka utanför fönstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonsas:

Zoomfunktion - Det räcker med att man förstorar i webbläsaren (Ctrl +) för att få ett vettigt resultat.

Kul idé och väl genomfört.

Tack. Jo, den funktionen funkar bra men det skulle va najs att ha en knapp som triggar CTRL +, men detta går inte att göra med JS vilket egentligen känns självklart. Tänk om man mha JS skulle kunna ändra användarens inställningar i browsern, det skulle inte kännas speciellt säkert. Jag försökte mig på att ändra CSS'en på body till zoom: X men det stöds i nuläget endast av webkit och IE 8+. Som fallback på firefox kan man använda -moz-transform: scale(x) men detta gav inget bra resultat så jag la ner zoom-funktionen efter en typ timmes googlande...

Skrivet av Sephinator:

Och med en "swooosh" effekt om du fattar vad jag menar.
Alla lappar glider runt. Eller typ att man ser att en hand lyfter upp lappen och flyttar den.
Kanske lite mer avancerat men skulle vara riktigt häftigt ;D

EDIT: Bug: Lappar kan åka utanför fönstret

Ja, jag har planer på att fixa en liveuppdatering. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå till om man ska se allt helt live. Att man ser att saker faktiskt flyttar på sig. Jag kan göra en uppdatering som sker varje X sekund typ. Och inte att webläsaren uppdateras (F5) utan att javascriptet uppdaterar positionerna så man slipper sidomladdningar. Här kanske man skulle cache'a positionerna också så servern inte kräks.

Typ: kolla positioner -> om(positioner = som dom var { gör inget } annars { uppdatera } eller nåt...

Att se helt live vad som händer är nog för avancerat för mina kunskaper. Som det är nu ligger alla orden i en databas som innehåller ett id, ett ord, ett x-värde och ett y-värde. När man släpper brickan man flyttat på uppdateras x- och y-värdet. Någon information om vad som händer däremellan finns inte på serversidan vilket jag antar krävs för att andra användare ska kunna se vad som händer helt live.

Ja, jag såg att några element låg utanför div#container. Hur har detta gjorts? Jag använder mig av jquery UI och det känns ju som om buggen ligger i den plug-in'en men jag kan ju kanske fixa det...

Permalänk

Bidrog med den extremt poetiska strofen "Chans att mullig vibration bar häftig choklad i sensuell serenad"

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |