AMD filar hörnen på Radeon HD 6970

Permalänk
Medlem

Det är inte första april idag väll?
Kan bara tänka mig annonsen i tidningen

"AMD
Söker flitig och noggrann filare för "sista touch" på grafikkort.
Tidigare erfarenhet utav att fila naglarna är ett plus
Sök idag till AMD och bifoga gärna bild på din fil"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha då vat jag vad jag ska göra när jag får korten då. se om jag har filade kort och sedan sälja dom dyrt.
LIMITED HANDCRAFTED EDITION

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Verkar som AMD hade bråttom med designen.. Slarvigt!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Undra hur det går med garantin om butikerna tar av höljet och ser ett ner filat hörn, då lär man vara körd.
Du har öppnat och filat på kortet så då gäller inte garantin

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

epic fil. (funkar iaf om man uttalar det på skånska )

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

AMD vässer försvaret!

Permalänk

Hmm, så här gör de oftast på de första leveranserna på vårat jobb med om något felar i slutet.. så länge det inte syns, man har ju ändå en viss tids press till nästa leverans brukar de vara fixat.. läs brukar annars fixas det till nästa revision beroende på tiden man har på sig.. så kan det vara, inte alls ovanligt!

har själv stått och filat en hel del, fast försöker få sommar jobbarna/praktikanterna att göra de.. tycker lite synd om dem ibland.. haha

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av zlim_zune:

Hmm, så här gör de oftast på de första leveranserna på vårat jobb med om något felar i slutet.. så länge det inte syns, man har ju ändå en viss tids press till nästa leverans brukar de vara fixat.. läs brukar annars fixas det till nästa revision beroende på tiden man har på sig.. så kan det vara, inte alls ovanligt!

har själv stått och filat en hel del, fast försöker få sommar jobbarna/praktikanterna att göra de.. tycker lite synd om dem ibland.. haha

Och du jobbar? Vart?

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Och du jobbar? Vart?

vågar jag nämna det?

iallafall, vi bygger truckar, värmepumpar, tankar, delar till lasbilar osv.. legotillverkning helt enkelt, och vi befinner oss i södra delen av sverige

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Proffsmoddare

AMD -known to cut corners

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Amd kände sig nog tvungna att finslipa lite i sista minuten

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

epic fil. (funkar iaf om man uttalar det på skånska )

där var du lite fil i kanten

Permalänk
Medlem

What a 'feeling'!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

i gotta bad feeling about this

Permalänk
Inaktiv

Det ska bli intressant att se om retail-korten också är filade.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

jaha , där har vi orsaken till förseningen då

Haha tänkte just på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insomni@c:

Ghettomod direkt från fabriken!

Skrivet av SLAYER6x6x6:

Haha, ghettomod ftw x) Fattas bara lite silvertejp å buntband xD

Haha, höll på att garva ihjäl mej (med katten i knät)
Har nyss vaknat från 3 timmars sömn, skulle troligen behöva mer så ligger väll i nått komaliknande state nu :S Lite tokigt hur kul vissa smågrejer kan vara så här mitt i natten :S

Ska se om dom finslipat mina kort också när dom väl kommer

Permalänk
Medlem

Den produktions ansvarige kommer in på Chefens kontor, vi har stött på ett litet problem med tillverkningen.

Måste varit riktigt roligt att höra hur de kom fram till denna lösningen.

Permalänk
Medlem

bon trimmad med kylning som inte passar!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Första tanken som for genom huvudet när man läste denna nyhet: Fyfan vad jobbigt för alla fattiga(läs kineser) som måste fila grafikkort hela dagen.
Vilket jävla skitjobb.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Haha, go go AMD

Tycker nog det är mest roligt Hoppas bara de berättar om det för återförsäljare så de inte blir massa tjafs om garantiärenden

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tänk om filen går sönder då? då blir det ju fildelning, och det är ju förbjudet

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

ser mer ut som att fläkten nött på den

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Humor åt AMD!

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

tycker den som inte har en filad kant bör få en kopia av 3dmark11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle_lenhovda:

ser mer ut som att fläkten nött på den

hehe det är ingen bensindriven sågklinga till fläkt som sitter på grafikkort precis

men den sitter hyffsat nära fläkten , så det är möjligen för att unvika kontakt med just fläktbladen som de filat ner den.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Verkar som att AMD lagt sig i fel fil vad gäller valet av referenskylare. Fast det är väl som man säger:
"Bättre springa i fel fil, än att fila i fel springa!"

Betyder detta att man med en fil. kand lätt får jobb hos AMD?

I vilket fall så verkar det som att samtliga testexemplar hos de olika recensenterna drabbats av filuren. Vi får väl se när mitt PowerColor-exemplar dyker upp på fredag.

Lite pinsamt är det dock allt! Men AIB:erna lär väl fila till sina framtida modeller utanför referensdesignen.

(höhö)

Permalänk

Ghetto fixes r' us!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Lite smått tragikomiskt ändå att man klarar av att designa en grafikkrets med några miljarder transistorer som sitter tiotalet nm från varandra men inte lyckas designa en kylare av samma storlek som kortet, toleranserna på plastdetaljerna på kylaren borde också vara avsevärt högre än transistortoleranserna...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Riktigt roligt!

Skulle inte förvåna mig om det handlar om att de först har planerat att köra strömförsörjningen via dubbla 6pin istället för 6 och 6+2 pin, sedan märkt att grafikkorten inte lyckades uppfylla förväntningarna och därför tvingats ändra till 6+2. Vad som sedan har skett är att sammarbetet mellan ingenjörerna någonstans har brustit och allting har inte uppdaterats korrekt.

Tittar man noga så är det inte alls omöjligt, eftersom att två 6pins anslutningar inte hade orsakat detta problem.

Visa signatur

Arch Linux