Skyrim utnyttjar inte DirectX 11 fullt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Möjligtvis ps1 men det krävdes inga större kunskaper för att göra en backup.

Inte idag heller.
Det är bara att fixa sin konsol och sen är det exakt samma visa oavsett konsol, bara PCn som är ett steg lättare.

JAg vill ha snygg grafik i dessa spel för jag vill se helt otroliga omgivningar och magnifike vyer när man står uppe på ett berg.

Permalänk
Avstängd

Man skulle klara sig bättre idag på ett 8800gt än när det kom.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Blir inget köp av detta innan dom skärper sig och fixar grafiken.

Men det är klart om dom vill vänta med att göra det så bara bra för mig då köper jag det på nån rea nått år efteråt för 10$ så tjänar dom mindre pengar passar mig perfekt.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Pinsamt citat. Måste vara taget ur sammanhanget eller något. En PR ansvarig med någonting bakom huvudet skulle aldrig säga "and all that kinda stuff" i en intervju. Fortfarande dåligt av företaget men det verkar alla redan tycka ^^

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Jag tog en titt på Steam Hardware survey från mars 2011 http://store.steampowered.com/hwsurvey/ och ska man utgå från denna statistik är det inte så konstigt varför Bethesda väljer att inte implementera DX11 grafik-godis.

Det är helt enkelt inte stor andel av PC spelare som har ett DX11 kort.

Jag tror dock att mods kommer lägga till DX11 grafik-godis, Skyrim stödjer DX11 så det blir enkelt för moddare att implementera dessa funktioner. Dessutom så verkar Skyrim som ett ganska roligt spel att modda för.

Här är en video där DX10 parallax-mapping är implementerat i Doom 3, snyggt som fan säger jag.

http://www.youtube.com/watch?v=xqlhzJu9874

Permalänk
Musikälskare

Bra grafik i spel eller piratkopiering?

Tar piratkopiering varje dag i veckan...

Som någon nämnde tidigare är storyn enligt mig mycket viktigare än bling bling (dagens ungdom)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blir ju sugen på att börja köra på PS3:an och köpa fler spel till den istället.... Enda positiva är väl att min dator lär hålla ett tag till om spelutvecklarna fortsätter såhär.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Var det någon som faktiskt läste artikeln?

Skyrim kommer stödja DX11

Och om det var någon som på allvar trodde att de skulle använda sig av tessellering får nog ta och tänka om. Jag trodde inte de skulle använda DX11 över huvud taget. Sålänge man inte jobbar in displacement maps så ger det knappt någon skillnad för en stor prestandaförlust, och då är jag snarare glad att de satsar utveckling på andra grejer än lite rundare axlar.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Folk överskattar dx11 så djävla mycket. Jag hoppas Bethesda släpper ett fungerande spel utan 1000-tals buggar och satsar på känsla i strider, konversationer och story. Någonting dom verkligen behöver bli bättre på! Tror faktiskt Minecraft stridssystem är direkt hämtat ifrån Oblivion.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aemony:

http://www.tweakguides.com/Piracy_1.html

Läs, repetera, och lär.

Piratkopieringen är bara en väldigt liten del av det hela. Det som spelar större roll är hur konsolspelare äter allt utan att klaga, oberoende av pris eller onyttighet. Utgivare och utvecklare tjänar mer på att fokusera på konsoler, vilket innebär att den stolta PC-spelaren uteblir alltför ofta.

Piratkopiering är en perfekt scapegoat företag kör med så snart deras prognoser inte nås, oberoende av statistik och problem med deras spel. Faktum är att i princip alla sålda antal statistik som publiceras bygger på retail B&M butiker och täcker inte den digitala marknaden, som beräknas uppnå 55% av marknaden. Det är inte konstigt att ett spel verkar sälja lägre på PC-marknaden då man ignorerar mer än halva marknaden i alla pressmeddelanden man publicerar.

I slutändan kommer bara framtida konsoler att lida av att teknologin inte pressas på PC-marknaden. Det är PC-marknaden som ger konsolspelare deras "avancerade" grafik och snygga effekter, och som det ser ut nu så kan Microsoft och Sony lika bra förklara den nuvarande generationen av konsoler som den slutliga. Spelföretag vill ju uppenbarligen inte utnyttja de senaste teknologiska framstegen, så varför ska PS4 och Xbox 720 någonsin komma?

Ett intressant citat ifrån den artikeln du länkar till lyder: "Cliffy B, lead creator at Epic Games, makers of the Unreal Tournament and Gears of Wars series, has been quite outspoken on this topic:

Here's the problem right now; the person who is savvy enough to want to have a good PC to upgrade their video card, is a person who is savvy enough to know bit torrent to know all the elements so they can pirate software. Therefore, high-end videogames are suffering very much on the PC. Right now, it makes sense for us to focus on Xbox 360 for a number of reasons. Not least PCs with multiple configurations and piracy."

Sen är det roligt hur vissa företags supportavdelningar svämmar över med arga kunder som inte får sitt piratkopierade spel att fungera.

Självklart måste spelutvecklarna satsa på konsollerna. Man måste ju få betalt för sitt jobb! Vi får hoppas på att det i slutändan leder till bättre och mer inovativa spel i jakten på kunderna.

Vi får även hoppas att det utvecklas mer bra onlinespel till PC likt WoW (fast ändå inte alls som tråk-WoW) som faktiskt drar in pengar, för det finns många mer datorer i världen som kan spela WoW än det finns consoller.

Hoppas Microsoft implementerar en asbra "wondows store" i Windows 8 där utvecklare kan sälja sina onlinespel. Och då gärna billigare än i butik och inte som Sug-Steam som säljer spelen för mer än i butik.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd

nya tider. Man får vara nöjd så länge det släpps spel till PC över huvud taget. Folk köper ju bara en kopia av ett spel, och finns pcvertionen att få gratis medan konsolvertionen kostar så kan nog endel köp utebli till konsoll pga piratkopiering till pc. Idag lönar det ju sig i alla fall att slänga ihop en pc-port, men man vet aldrig vad som händer.

Det positiva är ju i alla fall att man slipper uppgradera så jävla ofta. Har inte uppgraderat på flera år nu och inte lär ja göra det innan nästa konsolgeneration kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Inte idag heller.
Det är bara att fixa sin konsol och sen är det exakt samma visa oavsett konsol, bara PCn som är ett steg lättare.

JAg vill ha snygg grafik i dessa spel för jag vill se helt otroliga omgivningar och magnifike vyer när man står uppe på ett berg.

Visste inte att ps3 var knäckt. Skippade konsolerna efter ps2.
Spelar bara fps o flyg/bil sim o detta är inget som konsolerna kan erbjuda.
fps med handkontroll är helt odugligt och simulatorer existerar helt enkelt inte ens.

Hur funkar det med dagens konsoler då? För "förr"(?) var det ju t.o.m lättare till konsol utan serials eller crackade exe o.s.v.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heatm:

Hoppas Microsoft implementerar en asbra "wondows store" i Windows 8 där utvecklare kan sälja sina onlinespel. Och då gärna billigare än i butik och inte som Sug-Steam som säljer spelen för mer än i butik.

smart ide. det skulle ju vara det absolut bästa de kunde göra för att bevara spel till windows. Försvagas windows spelmarknad tappar dem ju rätt mycket mot sina konkurenter. Vad har windows som andra os inte har utan sina spel? genom deras onlinehandel skulle de ju kunna kontrolera att det OS som används är äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Visste inte att ps3 var knäckt. Skippade konsolerna efter ps2.
Spelar bara fps o flyg/bil sim o detta är inget som konsolerna kan erbjuda.
fps med handkontroll är helt odugligt och simulatorer existerar helt enkelt inte ens.

Hur funkar det med dagens konsoler då? För "förr"(?) var det ju t.o.m lättare till konsol utan serials eller crackade exe o.s.v.

Osäker om reglerna här på Swec innefattar sådant prat, så vågar inte säga något. Men det är väldigt lätt. Precis som förr.

Permalänk

Jaha, i ett sånt stort spel är det inte konstigt att begränsa vissa triviala småsaker man vet ju ändå att till TES kommer det ett tag efter släpp oficellt eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

2015 pratas det om, hoppas du gillar att vänta.

Nej, men vad skulle jag annars göra ?
Du får det att låta som att det är mitt val att de inte kommer ut tidigare.

Skrivet av Valiumballong:

2015 pratas det om, hoppas du gillar att vänta.
Oblivion sög dase på alla sätt och vis. Det fanns ingenting som Oblivion gjorde bättre än Morrowind, eller jo, det skulle vara att tekniken var nyare.

Smaken är olika.
Jag tycker att Oblivion var ett av tidernas bästa spel, även om det (som det alltid gör)fanns vissa saker som kunde vara bättre. Framför allt den vackra njutbara grafiken var som ett stort interaktivt konstverk i många stycken. Sedan gillade jag den stora friheten och icke-linjäriteten i spelet.
Morrowind har jag aldrig spelet, men det är väl inget som säger att man måste hata det ena och älska det andra ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jävla konsollportar, fy fan va less man blir!
Sluta anpassa alla spel efter de fattiglappar som inte har råd med annat än en konsoll....

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Ett intressant citat ifrån den artikeln du länkar till lyder: "Cliffy B, lead creator at Epic Games, makers of the Unreal Tournament and Gears of Wars series, has been quite outspoken on this topic:

Here's the problem right now; the person who is savvy enough to want to have a good PC to upgrade their video card, is a person who is savvy enough to know bit torrent to know all the elements so they can pirate software. Therefore, high-end videogames are suffering very much on the PC. Right now, it makes sense for us to focus on Xbox 360 for a number of reasons. Not least PCs with multiple configurations and piracy."

Sen är det roligt hur vissa företags supportavdelningar svämmar över med arga kunder som inte får sitt piratkopierade spel att fungera.

Självklart måste spelutvecklarna satsa på konsollerna. Man måste ju få betalt för sitt jobb! Vi får hoppas på att det i slutändan leder till bättre och mer inovativa spel i jakten på kunderna.

Vi får även hoppas att det utvecklas mer bra onlinespel till PC likt WoW (fast ändå inte alls som tråk-WoW) som faktiskt drar in pengar, för det finns många mer datorer i världen som kan spela WoW än det finns consoller.

Hoppas Microsoft implementerar en asbra "wondows store" i Windows 8 där utvecklare kan sälja sina onlinespel. Och då gärna billigare än i butik och inte som Sug-Steam som säljer spelen för mer än i butik.

http://www.gamesforwindows.com/en-US/

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Säg såhär: filmklippen som finns till Skyrim är en våt dröm, uppenbarligen så reser jag tält i brallorna över hur spelet ser ut just nu så jag har ingen anledning att gnälla. Tillkommer det mer grafiskt godis så blir det en fet bonus helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Bryr mig väldigt lite om grafiken till just RPG-spel därmot medför "konsolifiering" massa annat som i mina ögon är så mycket värre.

Värst av allt är ett interface som är anpassat för konsoller, som det var i oblivion tex ... allt är gigantiskt stort, inge stöd för mousewheel, snabbtangenterna för att navigera i menyerna direkt från konsoll,
tog år och dar att leta rätt på ett föremål viket totalt förstörde spelupplevelsen då jag spenderade mer tid i menyer än att spela spelet.

Även keybindingsdelen brukar bli nerdummad till ett fåtal knappar som skall göra mycket då konsoller inte har tillgång till ett tangentbord.

En av de värsta uppfinningarna någonsin enlig mig är cover-based-shooting systemet där man går upp mot något för att krypa i skydd. Skulle dom göra det riktigt för pc skulle det behövas en knapptryckning för att man skall gå i cover så man slipper fastna på allt skit.

Får se hur mycket Skyrim lider av konsol-sjukan, kanske blir det första spel i TES-serien jag inte köper sen arena.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Dåligt... blir inget köp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det som vore intressant att höra är hur nVidia och AMD motiverar varför vi ska köpa nya feta grafikkort med dx10 och dx11 när det kommer 1 spel om året som kan vara värt att köpa värstingkort för.

Det vore kul om sweclockers kunde forska lite i detta så man får höra lite från olika tillverkare av grafikkort och sen även från ett gäng spel-företag.
Hur ser pc-marknaden ut och hur ser de själva på konsoll-portar till pc jämfört mot rena pc-spel.

Själv har jag i princip ledsnat helt på att spela spel men har stora förhoppningar på BF3 nu. Kanske kanske det blir nytt grafikkort nu...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Folk överskattar dx11 så djävla mycket. Jag hoppas Bethesda släpper ett fungerande spel utan 1000-tals buggar och satsar på känsla i strider, konversationer och story. Någonting dom verkligen behöver bli bättre på! Tror faktiskt Minecraft stridssystem är direkt hämtat ifrån Oblivion.

Det är bättre att göra som Bethesda och släppa ett spel som stödjer DX11 även om de inte lägger till extra effekter som tessellering m.m, än att inte stödja DX11 alls. Till och med WoW stödjer ju DX11 på samma sätt. Enkelt sagt, DX11 är överlägset DX9, det är bättre med grundläggande support än ingen alls.

En fördel med DX11 är prestandaökning jämfört med DX9 på samma grafiknivå. En annan väldigt stor fördel är AA för spel med deferred shaders-baserad motor. Se bara på Shogun 2 som släpptes utan DX11-stöd. Ingen AA är möjlig (men DX11-stöd kommer i början på maj för det spelet).

Det är lite roligt att ett turnbaserat strategispel (Civ V) är det spel med bäst DX11-support hittills, när grafik-intensiva spel som Crysis 2 som släpptes ett halvår senare inte ens har grundläggande support för det. Visst Civ V är PC-dedikerat, men de lär göra någon konsollversion senare (som efter Civ IV).

Permalänk
Skrivet av blade80:

Det som vore intressant att höra är hur nVidia och AMD motiverar varför vi ska köpa nya feta grafikkort med dx10 och dx11 när det kommer 1 spel om året som kan vara värt att köpa värstingkort för.

Det vore kul om sweclockers kunde forska lite i detta så man får höra lite från olika tillverkare av grafikkort och sen även från ett gäng spel-företag.
Hur ser pc-marknaden ut och hur ser de själva på konsoll-portar till pc jämfört mot rena pc-spel.

Själv har jag i princip ledsnat helt på att spela spel men har stora förhoppningar på BF3 nu. Kanske kanske det blir nytt grafikkort nu...

Ett GTX580 är ju oerhört mycket kraftfullare än ett GTX280. Varken nVidia eller AMD försöker sälja nya kort med motivationen att de har stöd för DX11. De försöker sälja med motivationen att de är kraftfullare.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

OpenGL 4.1 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Värst av allt är ett interface som är anpassat för konsoller, som det var i oblivion tex ... allt är gigantiskt stort, inge stöd för mousewheel, snabbtangenterna för att navigera i menyerna direkt från konsoll,
tog år och dar att leta rätt på ett föremål viket totalt förstörde spelupplevelsen då jag spenderade mer tid i menyer än att spela spelet.

Så här skriver RPS (som i princip bara skriver om PC-spel) i en artikel om Skyrim:

Citat:

The menus are pure sex, basically. The crisp, floating text, tiered menus and full 3D renderings of every inventory item is light years ahead of the fugly boxes and fuzzy, endless lists of Oblivion and Fallout 3. Seriously: these may be the best-looking in-game menus in history.

Att menyerna är snygga betyder ju dock inte att de är funktionella, men eftersom moddar redan är bekräftade till Skyrim så kommer det säkert komma flera moddar för gränssnittet om det skulle behövas.

Så här skriver de förresten om grafiken:

Citat:

The engine looks absolutely phenomenal in motion, with the draw distance, streaming and detail able to handle “massive changes in scale from plant to mountain.” There’s none of that awkward visual disparity between near and far away objects which we saw in Oblivion. Meanwhile, tree branches wobble delicately in the wind, mountain peaks have their own micro-climates (such as gorgeous snow and mist), and even your character’s hands are wonderfully animated – a far cry from the forever-clenched fists of so many games. “We like the downtime, the moments like watching the sunset, staring at the water.” Even pulling up the map involves seamlessly zooming up and above the world to look down at a full 3D rendering of it.

Så länge som grafiken ser bra ut så struntar jag fullständigt i vilken teknik de använder. Att använda DX10 eller DX11 betyder ju inte automatiskt att spelet blir bättre, det kan mycket väl hända att det blir sämre om de lägger mer tid på häftiga grafikeffekter än själva spelupplevelsen. Att inte köpa ett spel bara för att det inte använder den absolut senaste tekniken känns lite fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Att inte köpa ett spel bara för att det inte använder den absolut senaste tekniken känns lite fånigt.

Jag tror de flesta riktiga gamers köper bra spel ändå, men det handlar lite om att konsollerna fungerar som minsta gemensamma nämnare och fula bromsklossar vilket irriterar de som fortfarande bara spelar på PC.

Permalänk
Medlem

Hahahaha!

fattar inte riktigt hur de tänker. De slänger upp videos om hur coolt det är med vackra miljöer osv. Sedan säger man att man inte nyttjar dx11 fullt ut. lägg ner skiten och gör inget spel förrän nya konsoller släpps med tangentbord och mus (enbart) så vi pc-spelare slipper dras med SKIIIIIIIT!

Precis som med shogun 2 lär det inte bli ett köp pga att man inte har något annat än spån i huvudet. Är så man tappar förtroendet helt för dagens spelindustri...

och JO! jag köper visst pc-spel för att förundras av hur vackert det är grafikmässigt. Story och sådant kommer naturligtvis också högt upp men slår inte problemet med ful rustining osv. Det är alltså mer än dålig story som kan skjuta ner ett spel till slaktmarkerna...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 ftw!

Hoppas bara att alla PC-spelare väljer att köpa spelet och visar att man kan tjäna pengar på bra PC-spel också.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

ASSÅ! Kan alla konsoler bara brinna upp!!!!!!!!! Dom förstör ju bara hela tiden! Ingen som spelar på konsoler ändå!

Kommentarer som denna får mig att vilja slå mitt huvud hårt i skrivbordet och radera mitt konto här.
Ärligt, vad i helvete är det som har hänt med nivån här inne?
Visst, det finns en del vettiga som kommenterar men de flesta av er är ju sjukt omogna.

Tror inte att det är nån av er som har uttryckt ilska mot konsolerna och att de drar ner slutprodukten till PC ens vet vad det är ni går miste om i DX11.

Seriöst, skärp till er förfan.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1