Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattmannen:

Gå bort och handla.. En färdigskuren limpa, nån tub med ost och så en eller ett par korvar med risgröt. Det räcker långt på DH, tillsammans med maten som säljs där.

finns tillgång på micro. brukar göra nudlar där o sen blanda i tonfisk i kurry o annanas sås:P men gröten e bra tips:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av zorki:

finns tillgång på micro. brukar göra nudlar där o sen blanda i tonfisk i kurry o annanas sås:P men gröten e bra tips:P

Jo, men varje gång jag ville använda en så stod det minst 20 pers i kö. Smidigare med gröt som går att äta kall då. Bara trycka ner skruvmejseln och sen suga i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattmannen:

Jo, men varje gång jag ville använda en så stod det minst 20 pers i kö. Smidigare med gröt som går att äta kall då. Bara trycka ner skruvmejseln och sen suga i sig.

var mitt favvo snabbmat när jag va liten o palla ej dra hem. så jag vet de e nice. 30 sec sen e man mätt

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Risifrutti och Familjen Dafgårds klarar man sig länge på!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Heedman:

Tänkte köra eventpass och laptop, har hört att det finns ett öppet trådlöst nätverk, stämmer det?

Jag undrar samma sak.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

idag byggde jag min "skärmhylla" med en front som sitter med gångjärn. Tangentbordet, mus, musmatta och headset får plats

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Det finns trådlöst ja men det är ingenting jag skulle lita på. Det är väldigt stora hallar vi snackar om och det finns många störelsemoment för signalen. Dessutom är det trådlösa nätverket som är till för gäster där inte direkt känt för att vara stabilt!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Inaktiv

Blir och släpa med sig en massa mikropopcorn då =P

Permalänk
Medlem

är det säkert att ha vajer lås genom datorn runt skärmen och några varv runt den tjocka t-bords kabeln och sedan låsa fast med hänglås i ögglorna jag har gjort, borde la minska stöldrisken?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

idag byggde jag min "skärmhylla" med en front som sitter med gångjärn. Tangentbordet, mus, musmatta och headset får plats

bilder tack
http://www.sweclockers.com/galleri/8328-getto-fix-infor-dhw
mitt lilla bygge me risk för vara tjatig. men e fan lite stolt:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

är det säkert att ha vajer lås genom datorn runt skärmen och några varv runt den tjocka t-bords kabeln och sedan låsa fast med hänglås i ögglorna jag har gjort, borde la minska stöldrisken?

jag ska också ha en vajer runt skärmen och genom en ögla på mitt chassi som fästs i bordet eller i min skärmhylla. Även där kommer jag dra mina sladdar från hörlorar, mus och tangentbordet genom en ögla som sitter fast i hyllan. Jag kommer även dra buntband runt alla kablar och på så vis göra det jobbigare om någon nu skulle få för sig att sno mina saker.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

jag ska också ha en vajer runt skärmen och genom en ögla på mitt chassi som fästs i bordet eller i min skärmhylla. Även där kommer jag dra mina sladdar från hörlorar, mus och tangentbordet genom en ögla som sitter fast i hyllan. Jag kommer även dra buntband runt alla kablar och på så vis göra det jobbigare om någon nu skulle få för sig att sno mina saker.

där e ju hål i bords skivan nra ner vajern o fäst de i pallen som som utgör stommen till bordet

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

tja , detta blir mitt första dreamhack och tänkte ta med en el uppblåsbar madrass men finns det eluttag i sovsalarna som man kan använda ? MVH Alexander

Permalänk
Medlem

Vunnit biljett genom Telias tävling. En Telia VIP-biljett, men tyvärr har jag fått förhinder och kan inte åka.

Någon som är intresserad av att köpa? Är riktigt grym plats och man ska tydligen ha extra snabbt internet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heedman:

Tänkte köra eventpass och laptop, har hört att det finns ett öppet trådlöst nätverk, stämmer det?

Skrivet av sack:

Jag undrar samma sak.

I somras fanns det WiFi, som dock funkade rätt dåligt. Flera ställen där man inte kunde få access till det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainpoper:

tja , detta blir mitt första dreamhack och tänkte ta med en el uppblåsbar madrass men finns det eluttag i sovsalarna som man kan använda ? MVH Alexander

ja du e ej ensam om de där ju så de löser sej alltid

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

Allt är nedpackat. Nu får man hoppas att datorn överlever resan ned till jönköping. Skulle inte vara skoj att komma ned dit med en icke fungerande dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sambalir:

Vunnit biljett genom Telias tävling. En Telia VIP-biljett, men tyvärr har jag fått förhinder och kan inte åka.

Någon som är intresserad av att köpa? Är riktigt grym plats och man ska tydligen ha extra snabbt internet.

Kontakta mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Allt är nedpackat. Nu får man hoppas att datorn överlever resan ned till jönköping. Skulle inte vara skoj att komma ned dit med en icke fungerande dator.

par år sen var de en som lasta in sin data o allt så på nått konstigt vis välte han ner burken i golvet de första han gjorde typ. med lite hjälp av hans mamma(pengar till nya delar) o oss runt omkring fick vi de att funka igen. men hans ansiktuttryck var priceless

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

09 så gick mitt grafikkort sönder när jag varit på DH i ca. 2 timmar. Det var bara att gå till Dreamstore och punga ut. Lite surt var det, men å andra sidan var det nog dags för en uppgradering i alla fall!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

http://www.dreamhack.se/dhw11/2011/11/22/120-gigabit-at-dhw11...
Inte illa! Är det fortfarande bara 100Mbit per plats eller hur funkar det?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Hastigheten går väl upp en aning. Det mäktiga är ju bandbredden!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Master of Overkill

Om nångon ser denna killen med denna tröjan är det jag på DH

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Om nångon ser denna killen med denna tröjan är det jag på DH
http://ladda-upp.se/data/idgyniuhslbez/

sålänge de ej står BÄVER:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Hur långt är det till närmsta mataffär? Statoil räknas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixztel:

Hur långt är det till närmsta mataffär? Statoil räknas inte

ca 10 min promenad till willys. e bara följa strömmen

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

Två pass innan DHW11 Ni som har varit där tidigare. När brukar det hela dra igång? För insläppet är tidigt, men är det själva invigningen vid 16 som det officiellt startar?

Permalänk

yepp kl16 är det.

ryser av bara tanken att bära in min dator där på torsdag, måste vara 3 man för att bära in skiten

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag undrar samma sak.

Ja det finns WiFi för alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

yepp kl16 är det.

ryser av bara tanken att bära in min dator där på torsdag, måste vara 3 man för att bära in skiten

va har du för monster eller e du bara klen.

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT