Permalänk
Medlem

Något fel på iPhone!

Tjena, köpte nyss en iPhone 3GS begagnat, som redan var jailbreakad med iOS 4.x.x.

Då tänkte jag att jag skulle köra en full återställning, installera iOS 5 och sedan jailbreaka på nytt, det som hände var att iOS 5 installerade fint (Apples från iTunes) men nu när jag ska starta så går det inte att registrera telefonen för den hittar inget SIM-kort!!

Jag har försökt jailbreaka den med custom ISPW (både 4 och 5) men det GÅR VERKLIGEN INTE!

Jag har ingen info om telefonen från den förre ägaren tyvärr...

Uppskattar verkligen ALL hjälp!

Permalänk
Medlem

tror inte att ios 5 går att jailbreaka än

Permalänk
Medlem

Det finns inget bra jailbreak till 3Gs och iOS 5 än.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.410208/jailbreak-slappt-for-i...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

tror inte att ios 5 går att jailbreaka än

Joda, men inte untethered!

Permalänk
Medlem

Tjena, tack för svaren, dock hjälper det föga då det är iOS 5 installerat på telefonen men jag kan inte få åtkomst eftersom jag inte kan regga mig, eftersom mitt sim-kort inte hittas.

Om någon har en lösning så vore jag oändligt tacksam!

Mvh

Permalänk
Medlem

Testa att göra ytterligare en återställning om nåt gick fel vid den första?

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Avstängd

ta ut simkortet blås, stoppa i igen.

Permalänk

Telefonen kan ha varit upplåst med Ultrasn0w, när du sedan rensat den försvinner Ultrasn0w och den blir operatörs låst igen. Få den upplåst eller prova simkort från en annan operatör aktivera telefonen installera Ultrasn0w sätt i ditt vanliga sim. Om den nu är operatörs låst?

Permalänk
Medlem

Jailbreak låser inte upp telefonen. Ni blandar ihop en massa grejjer här. För att låsa upp telefonen för andra operatörer så måste man köra ngn mjukvara efter jailbreak som gör detta. Såvitt jag vet så finns det ingen upplåsning för basebandet i IOS 5 än. Mao den går inte att låsa upp för andra operatörer. Köp kontantkort eller vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jailbreak låser inte upp telefonen. Ni blandar ihop en massa grejjer här. För att låsa upp telefonen för andra operatörer så måste man köra ngn mjukvara efter jailbreak som gör detta. Såvitt jag vet så finns det ingen upplåsning för basebandet i IOS 5 än. Mao den går inte att låsa upp för andra operatörer. Köp kontantkort eller vänta.

Så det verkar som den är operatörslåst då.

Går det inte att låsa upp den om den har iOS 5? Och vad jag läst mig till så är det väldigt svårt att nedgradera från 5...

Jag har kontantkort, men hur hjälper det?

Oändligt tacksam för alla svar jag får!

Permalänk
Medlem

Ska försöka förklara. Mjukvaran i iphone består av 2 delar. En del styr själva uit och appar osv och en del styr telefonidelen. Den delen som styr telefonin kallas för baseband. Basebandet i IOS 5 är inte knäckt än så den går inte att låsa upp själv. Det går att jailbreaka telefonen.
Nergradera går endast om man har jailbreakat tidigare och sparat sina SHSH. Den informationen står i Cydia på förstasidan.
I det här fallet så hjälper det inte ändå för man kan inte nergradera sitt baseband.

Vad jag menade med att använda kontantkort är att skaffa ett kort från den operatör som telefonen är låst till. Men det blir svårt om du inte vet var den är köpt. Annars så får du vänta och hoppas på att den går att låsa upp inom en snar framtid. Det kan dock ta några månader i värsta fall.

Det man normalt gör med en jailbreakad telefon är att aldrig ngnsin uppdatera med Apples mjukvara utan man använda ett program för att skapa en custom firmware som behåller det gamla basebandet. På så sätt kan man fortsätta låsa upp den.

Själv så körde jag på IOS 3.0 basebandet i 2 år innan jag nu för nån månad sen uppdaterade som vanligt för nu när abbet gått ut så kan jag låsa upp den hos min operatör istället.

Följ den här bloggen: http://blog.iphone-dev.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ska försöka förklara. Mjukvaran i iphone består av 2 delar. En del styr själva uit och appar osv och en del styr telefonidelen. Den delen som styr telefonin kallas för baseband. Basebandet i IOS 5 är inte knäckt än så den går inte att låsa upp själv. Det går att jailbreaka telefonen.
Nergradera går endast om man har jailbreakat tidigare och sparat sina SHSH. Den informationen står i Cydia på förstasidan.
I det här fallet så hjälper det inte ändå för man kan inte nergradera sitt baseband.

Vad jag menade med att använda kontantkort är att skaffa ett kort från den operatör som telefonen är låst till. Men det blir svårt om du inte vet var den är köpt. Annars så får du vänta och hoppas på att den går att låsa upp inom en snar framtid. Det kan dock ta några månader i värsta fall.

Det man normalt gör med en jailbreakad telefon är att aldrig ngnsin uppdatera med Apples mjukvara utan man använda ett program för att skapa en custom firmware som behåller det gamla basebandet. På så sätt kan man fortsätta låsa upp den.

Själv så körde jag på IOS 3.0 basebandet i 2 år innan jag nu för nån månad sen uppdaterade som vanligt för nu när abbet gått ut så kan jag låsa upp den hos min operatör istället.

Följ den här bloggen: http://blog.iphone-dev.org/

Så då är det bara att vänta tills det går att låsa upp då?

Finns det något sätt att utesluta att det är något annat?

Tack så HEMSKT mycket för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Om du har uppdaterat Itunes som vanligt så har du fått 05.15.06 basebandet och det går inte att låsa upp.

Finns 2 saker du kan göra. Ta reda på vilken operatör den är låst till och betala operatören för att låsa upp den.
Eller så kan du använda dig av de här vilket är rätt mycket dyrare http://www.frimobil.nu/iphone/
De funkar dock inte med alla operatörer verkar det som.
Annars är det vänta på att basebandet blir hackat som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om du har uppdaterat Itunes som vanligt så har du fått 05.15.06 basebandet och det går inte att låsa upp.

Finns 2 saker du kan göra. Ta reda på vilken operatör den är låst till och betala operatören för att låsa upp den.
Eller så kan du använda dig av de här vilket är rätt mycket dyrare http://www.frimobil.nu/iphone/
De funkar dock inte med alla operatörer verkar det som.
Annars är det vänta på att basebandet blir hackat som gäller.

Jag tror inte mitt iTunes är uppdaterat, version 10.5.1.42 har jag.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat i Itunes skulle det stått. Sorry för det

Permalänk

kolla "gevey sim" om den funkar på din baseband... annars är du rätt körd.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Provat med en sån enkel sak som annat simkort? Prova vänners simkort, även med andra operatörer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är bara att "nergradera" till tidigare verision för att sedan köra en iPad baseband.

http://www.iphonejailbreak.me/jailbreak-and-unlock-iphone-3gs...

Visa signatur

Twitter

[B][I]Livet i 8 Bitar
Svamp och Gröna Blad

Permalänk
Medlem

testa med ett annat sim-kort om du har möjlighet. Annars kan du alltid lämna in telefonen och få den upplåst för nån hundring

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dishe:

Det är bara att "nergradera" till tidigare verision för att sedan köra en iPad baseband.

http://www.iphonejailbreak.me/jailbreak-and-unlock-iphone-3gs...

Jo det där går nog också. Problemet är att det är en del risker man tar med ipad-basebandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo det där går nog också. Problemet är att det är en del risker man tar med ipad-basebandet.

Risken är att gpsn slutar fungera, men jag tror du kan leva med det tills det kommer en duglig jailbreak till 5.0.

Visa signatur

Twitter

[B][I]Livet i 8 Bitar
Svamp och Gröna Blad

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Joda, men inte untethered!

Det ska alltså gå att jail-break:a om man delar ut internet samtidigt...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det ska alltså gå att jail-break:a om man delar ut internet samtidigt...?

ähh, whaat? Skillnaden mellan tethered och unthethered är att om man har ett tethered jailbreak så måste man starta telefonen med den inkopplad till datorn. Därför är untethered bättre då man inte behöver få panik om telen dör;)

Permalänk
Medlem

Du kan ju fråga han du köpte den av vad den kan vara låst till?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

ähh, whaat? Skillnaden mellan tethered och unthethered är att om man har ett tethered jailbreak så måste man starta telefonen med den inkopplad till datorn. Därför är untethered bättre då man inte behöver få panik om telen dör;)

Ähh, whaat? Ger man etablerade begrepp nya betydelser? Inte undra på att vi inte pratar samma språk då. Den gängse termen för thetering är annars internetdelning via mobiltetelfonen och datorn. Men, men... jag förstår vad du menar. Ansluten eller icke-ansluten till datorn.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ähh, whaat? Ger man etablerade begrepp nya betydelser? Inte undra på att vi inte pratar samma språk då. Den gängse termen för thetering är annars internetdelning via mobiltetelfonen och datorn. Men, men... jag förstår vad du menar. Ansluten eller icke-ansluten till datorn.

haha, ja de finns flera betydelser men iom att vi snackade om jailbreak i tråden så borde jag ju hålla mig inom de området.

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Jag har inte låst upp telefonen än, och tänkte be om lite tips innan jag gör något dumt (igen...)

Hur bör jag gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Save shsh?

Har du det sparat på fil/cydia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Save shsh?

Har du det sparat på fil/cydia?

Har ingen shsh-fil tyvärr... Men borde jag låsa upp den med iPad-baseband eller vad det är?

Permalänk
Inaktiv

Du har redan iPad-basbandet.