BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Hmm. Efter senaste uppdateringen har jag fått betydligt sämre fps. Det funkade helt ok innan, att köra på low med 4870, men nu laggar det rätt friskt.

Någon mer som upplever sämre prestanda efter uppdateringen?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

windowd mode=högre fps
eller det är bara så för mig?:s
gtx570 2500k

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Hur fan byter man till andra vapen när man placerat ut en mortar?

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickjung:

Hur fan byter man till andra vapen när man placerat ut en mortar?

klicka "E"!
det räknas som ett fordon (mortar alltså)

Permalänk

Mitt sista hopp innan jag ger upp SweClockers:

Beskrivning av problem: Får Battlefield 3 har slutat fungera vid uppstart varje gång Multiplayer/Campaign.

Speciell hårdvara: Nej

Mjukvara: Senaste grafik-drivers, Windows 7

Försökt utan framgång:
Kollat så mappen inte har något (tm) tecken i sig.

Ominstallation av Origin.
Ominstallation av Battlefield 3
Ominstallation av webplugin och testat Chrome, Firefox, IE.
Reparation av Battlefield

Testat "Clean boot"
Testat stänga av Windows Brandväggen

Det enda jag inte testat är ominstallation av Windows men jag tror inte jag går så långt då slutar jag hellre spela.

Har inga problem med något annat spel.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Beskrivning av problem: måste försöka joina en server ca 5-8 gångar innan man kommer in. ( kommer upp game disconnected, disconnected from EA osv)
Speciell Hårdvara: ingen
Lösning: Har ingen...

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Mitt sista hopp innan jag ger upp SweClockers:

Beskrivning av problem: Får Battlefield 3 har slutat fungera vid uppstart varje gång Multiplayer/Campaign.

Speciell hårdvara: Nej

Mjukvara: Senaste grafik-drivers, Windows 7

Försökt utan framgång:
Kollat så mappen inte har något (tm) tecken i sig.

Ominstallation av Origin.
Ominstallation av Battlefield 3
Ominstallation av webplugin och testat Chrome, Firefox, IE.
Reparation av Battlefield

Testat "Clean boot"
Testat stänga av Windows Brandväggen

Det enda jag inte testat är ominstallation av Windows men jag tror inte jag går så långt då slutar jag hellre spela.

Har inga problem med något annat spel.

Hårdvara?

Permalänk
Skrivet av Burks:

Hårdvara?

i7 930 @ 2.80GhZ
6144MB Ram
HD 5790

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Nån mer än jag som inte kommer åt EAs autentieringsservrar för tillfället?
Det var AVG som blockade av någon anledning. Någon som har en lösning bättre än EAs "stäng av alla virusprogram"?

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Finns det inställningar .cfg eller liknande där man ytterligare kan dra ner på ögongodis för att få lite högre fps? Typ disabla rök eller "generella effekter". Vilka inställningar påverkar gpu respektive cpu och ram, osv.
Någon mer som spelar med 4870 och kanske har testat lite äldre drivrutiner som faktiskt fungerar bättre?

Speciell hårdvara: X4 651, 4870 512MB, 8GB ram

Mjukvara: W7 x64

Försökt med någorlunda framgång: Kör allt på low, utom mesh och för ett tag sedan post-af. Numera kör jag dock även post-af på lägsta. Det är spelbart, typ 35-40 fps men skjunker lite väl mycket när det blir action.

Lösning:

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av ninjaidiot:

Nån mer än jag som inte kommer åt EAs autentieringsservrar för tillfället?
Det var AVG som blockade av någon anledning. Någon som har en lösning bättre än EAs "stäng av alla virusprogram"?

Tillåta BF3 i AVG? Du har ju uppenbarligen en inställningar i AVG som blockerar BF3, denna måste du åtgärda.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Jag startar bf3 men webbläsren startar inte! Jag kör bf3 i admin och ändrade från xp sp3 till win7 mode. Har äventestar reparera spelet. Någon som har en aning?

Permalänk

Vid vilken level får man SV98an?

Edit: Löst det.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem

Till folk med krasch/BSOD - problem:
Nån har säkert sagt detta förr men en ominstallation av spelet och sänkning av OC/Voltage(från 4,0 till 3,7 samt 1,4 till 1,3 för min CPU) gjorde susen för mej, kraschfritt fr.o.m nu

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Så fort jag startar BF3 så stiger cpu temp från idle på ~50 till 80-90 och efter att jag spelat någon minut så blir den överhettad och datorn hänger sig. Problemet började för ett par veckor sedan efter att jag spelat ungefär en timme. Nu händer det som sagt alltid direkt efter att jag startat spelet. Jag har aldrig haft problem med BF3 innan.

Speciell hårdvara:
Processor: i5-2500K
Grafikkort: XFX HD6970 2GB
Moderkort: MK Asus P8Z68-V/GEN3
Ingenting är överklockat.

Mjukvara: win7 x6

Försökt utan framgång: Jag har installerat om BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallman:

Beskrivning av problem: Så fort jag startar BF3 så stiger cpu temp från idle på ~50 till 80-90 och efter att jag spelat någon minut så blir den överhettad och datorn hänger sig. Problemet började för ett par veckor sedan efter att jag spelat ungefär en timme. Nu händer det som sagt alltid direkt efter att jag startat spelet. Jag har aldrig haft problem med BF3 innan.

Speciell hårdvara:
Processor: i5-2500K
Grafikkort: XFX HD6970 2GB
Moderkort: MK Asus P8Z68-V/GEN3
Ingenting är överklockat.

Mjukvara: win7 x6

Försökt utan framgång: Jag har installerat om BF3.

Testa att köra Prime 95 eller något annat processorkrävande för att utesluta fel på kylningen. Låter ganska konstigt att BF3 skulle göra datorn så varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Testa att köra Prime 95 eller något annat processorkrävande för att utesluta fel på kylningen. Låter ganska konstigt att BF3 skulle göra datorn så varm.

Jag drog igång en "blend" och lät det stå en stund.
"Torture test completed 110 tests in 2hrs, 26min - 0 warnings, 0 errors"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallman:

Beskrivning av problem: Så fort jag startar BF3 så stiger cpu temp från idle på ~50 till 80-90 och efter att jag spelat någon minut så blir den överhettad och datorn hänger sig. Problemet började för ett par veckor sedan efter att jag spelat ungefär en timme. Nu händer det som sagt alltid direkt efter att jag startat spelet. Jag har aldrig haft problem med BF3 innan.

Speciell hårdvara:
Processor: i5-2500K
Grafikkort: XFX HD6970 2GB
Moderkort: MK Asus P8Z68-V/GEN3
Ingenting är överklockat.

Mjukvara: win7 x6

Försökt utan framgång: Jag har installerat om BF3.

50 C idle? Låter lite högt men inte alls så att det ska hänga sej. Antar du kör stock-kylare. I allafall kolla din CPU voltage i Bios är mitt tips....samt kolla vad 2500K ska för default setting...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Ja samma mig oxå problem nyss jag spela börja lite frys efter still kvar ingen rörelse nåt . men vanligt windows ingen problem utan spel som probem enda bara BF3 men inte andra spel uatn problem vad fan fel på BF3 eller annan nåt .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Hjälper en kompis med BF3 problem som gör att han tappar suget.
Beksrivning av problem: Spelet kraschar när han gör flera saker samtidigt. Tex: springer, tittar snabbt åt sidan, tabbar upp poänglistan osv. Dvs när han spelar intensivt och använder många knappar i snabb följd.

Hårdvara: MSI 1155 moderkort, intel I5 processor 4gig ram, windows 7 32 bit, grafikkort: nvidia gforce 460

Försök utan framgång: ominstalation, nya grafikkortsdrivrutiner, underklockning av grafikkort samt mediuminställningar i spelet.

Jag har själv försökt felsöka och min teori är att han har för lite ram minne som nästan toppar fullt upp när spelet är igång (baserat på aktivitetshanteraren) Dessutom har han ännu inte installerat sina moderkortsdrivrutiner.
Kan dessa två orsaker räcka för att det ska krascha? Fpsn ligger på bra nivå och andra (dock mindre krävande spel) kraschar inte?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Hmm. Efter senaste uppdateringen har jag fått betydligt sämre fps. Det funkade helt ok innan, att köra på low med 4870, men nu laggar det rätt friskt.

Någon mer som upplever sämre prestanda efter uppdateringen?

Har också fått det. Inte spelat på länge, men körde igen igår. Och inställningar som tidigare gav mig stabila 60fps dippar nu ner mot 30-40fps i vissa scener. Kör Medium/high 2xMSAA. Fattar inte vad dice håller på med.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte lira lite BF3 nu men lyckas inte logga in på orgin.
Är det bara jag eller har fler samma problem?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Hej, tänkte lira lite BF3 nu men lyckas inte logga in på orgin.
Är det bara jag eller har fler samma problem?

Gick ner för 5 min sen

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

¤ Disconnected from EA Server = inga poäng >:-[
¤ Man blir träffad även om man gömt sig bakom ett hörn eller dyl och detta händer riktigt ofta >:-[

Förutom detta är spelet underhållande

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Beskrivning av problem: Co-op fungerar ej. Kastas ut till windows efter en stunds laddande. Multiplayer och singleplayer fungerar bra.

Speciell hårdvara: Inget speciellt. 2500k i5, gtx 560ti

Mjukvara: Senaste drivrutiner. Windows 7 home premium 64bit.

Försökt utan framgång: Ominstallerat origin + battlefield 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon59807:

Beskrivning av problem: Co-op fungerar ej. Kastas ut till windows efter en stunds laddande. Multiplayer och singleplayer fungerar bra.

Speciell hårdvara: Inget speciellt. 2500k i5, gtx 560ti

Mjukvara: Senaste drivrutiner. Windows 7 home premium 64bit.

Försökt utan framgång: Ominstallerat origin + battlefield 3.

Har för mej att co-op strular med nått antivirus-program, kommer inte ihåg vilket dock

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fysman:

Har för mej att co-op strular med nått antivirus-program, kommer inte ihåg vilket dock

Ok tack för tipset! Vi testade det nu, jag med mitt Microsoft Security Essentials och min kompis med sitt AVG. Det fungerade inte.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Efter ett tags spelande, ibland väldigt fort, tror det beror på hur mycket som pågår samtidigt, så fryser sig bilden och ljudet hackar. Måste starta om datorn genom knappen.

Mjukvara: GeForce GTX 560 Ti drivrutin 296.10

Försökt utan framgång: Installerade den senaste grafikkortsdrivrutinen 296.10.

Hjälp

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Efter ca 10-20 minuters spelande hänger sig spelet och man får avsluta processen via enhetshanteraren.
Fungerade klockrent innan patchen men nu är det så hela tiden.

Mjukvara: Catalyst 12.1

Försökt utan framgång: Klocka ner grafikkortet(under default klock), ställa grafiken på LOW

Datorn i sig

Edit: Uppdaterat till 12.3, verkar funka nu

Permalänk

Beskrivning av problemet: Joinar ett game, sen när jag klickar på ikonen som dyker upp på startfältet för att ladda upp spelet hänger sig hela skiten och det blir svartskärm. Sedan får jag en liten popup ruta på högra hörnet där det står att amd drivrutinerna hade ngt fel och har återställts. Och får stänga av programmet via enhetshanteraren. Börjar få det allt oftare, hade det innan patchen också men börjar få fler nu.

Mjukvara: Catalyst 12.3

Försök utan framgång: Vet inte vad jag ska göra

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo